Canagan hondenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Canagan hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 21:41

Hallo,
Wij gaan vandaag vol goede moed over op Canagan hondenvoer, gezien onze hond tot nu toe altijd allergisch gereageerd heeft op alle denkbare soorten hondenvoer, of dit nu voorgeschreven was door de dierenarts of niet. We wilden na nader onderzoek over de tarwe, gluten en zetmeel etc in de eerste instantie de overstap gaan maken naar het barfen, tot we tegen Canagan aanliepen. Sinds een dikke maand in Nederland verkrijgbaar. Alles wat de hond nodig heeft op basis van 60% vlees en 40% groentemix en boatonics. Vrij van tarwe e.d. en zo te zien de eerste echte brok zonder al die rotzooi erin. Hopelijk gaan de honden het er goed op doen! Nu was ik benieuwd;

Wie voert hier Canagan hondenvoer en wat zijn de ervaringen?

Kuggur

Re: Canagan hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:38

Succes, hou wel in je achterhoofd dat de kans groter is dat je hond allergisch is voor één of ander dierlijk eiwit. Granen zijn meestal niet de boosdoener.
(En die "rotzooi" is een prima verteerbare bron van energie voor honden).

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 10:04

Das natuurlijk weer de discussie klassieke broksoorten vs vers vlees e.d. Daar begin ik verder niet aan of over. Lopen al genoeg topics over ook :Y) onze hond is bij meerdere dierenartsen en klinieken geweest. Het zijn de plantaardige soorten eiwitten waar ze op reageert. Dus dat zit wel goed zo.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:07

Volgens mij geven wij onze hond dit nu ook, icm een soort poedertje. Onze hond is mijn de kleinste verandering overstuur, haar darmen dus, en schijt dan alles onder. Ze heeft nu wel weer dunne poep maar kan het tenminste 'ophouden'.

Hoe reageerde jou hond allergisch?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 12:22

Spugen, soms wel 4 keer op een dag, vreselijk aan de diaree, zo erg dat ze ondanks haar perfecte zindelijkheid het niet eens meer vol kon houden en het in huis deed en ze beet zichzelf helemaal kaal. Tot bloedens aan toe in de erge perioden.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 12:27

Dat spugen en poepen deed die van ons ook, nu heeft ze tussendoor wel dunne poep maar het is niet meer dat we 's ochtends beneden komen en haar hele hok eronder ligt.

Ik hoop dat het werkt bij jullie, ben benieuwd!

Kuggur, de meeste honden kunnen inderdaad prima op het normale voer, onze hond helaas niet. Wat er nu precies inzit waar ze niet tegen kan is een raadsel, maar als we weer overstappen naar gewoon brok is het meteen weer feest (meerdere soorten geprobeerd), dus hopelijk blijft het met dit voer goed.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:21