Katten gecastreerd, nu blazen naar elkaar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Katten gecastreerd, nu blazen naar elkaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:23

Vanmorgen zijn mijn katten, 2 broers, gecastreerd.. Ik heb ze om 14 uur weer opgehaald en toen waren ze beide nog een beetje suf. Nu valt het me op dat de ene steeds naar de andere zit te blazen.. Degene die blaast is de wakkerste en heeft nog best wel grote pupillen. De andere had 2 binnenballen, bij hem was het dus een grotere operatie en nu loopt hij met een rompertje aan. Hierdoor is het natuurlijk een compleet andere kat, zijn hoofd lijkt heel groot en hij loopt wat onwennig.. Degene die blaast loopt nu ook steeds weg voor de andere kat, de herkenning lijkt compleet weg te zijn..

Wat kan ik doen? Negeren of juist niet?

Yessy

Re: Katten gecastreerd, nu blazen naar elkaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:25

Ik zou ze even uit elkaar houden tot ze beide weer helemaal wakker zijn, of er bij blijven voor het geval dat de ene de ander echt aanvliegt. De ene kat ziet er nu anders uit en ruikt anders, dat is voor de andere kat meer dan voldoende reden om hem tijdelijk te verstoten en weg te jagen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:55

Komt door de geur idd. Komt vanzelf goed, lekker laten gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:59

Ook wel balen als je net hebt getript en je wordt weer wakker... Gaat vanzelf over.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:16

Zou er niet te veel aandacht aan besteden. Ze snuffelen vanzelf wel even aan elkaar en dan herkennen ze elkaar wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:11

Hmm het wordt alleen maar erger.. Nu gromt en slaat ie er ook bij :( Hij lijkt echt bang te zijn voor zijn broer..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:13

Wat doet hij als de romper uit is?

Je kan wel even in de gaten houden dat hij er niet aanzit als je er toch bij bent ;)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:15

Zoals al eerder is gezegd houd ze even een tijdje uit elkaar.
Beide beesten zijn zo stoned als een garnaal van de narcose.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:18

Niks aan doen, gaat vanzelf over. Hier 2x ghad met sterilisatie. Moederpoes blies naar dr eigen dochter :+
Na een paar dagen was het weer als vanouds.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:21

Nee niet uit elkaar halen.
Niet te veel aandacht aan besteden, eventueel de ene de romper even uit als je hem in de gaten kan houden.

Ze zouden nu geen last meer moeten hebben van de narcose toch?

Onze kat is ook altijd erg boos als ze van de DA komt, met de kater is niks aan de hand. De poes is echt niet te genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:30

Ik heb de romper al de hele ochtend uit en het blazen wordt niet minder :+ Ik houd ze nu in de gaten, uit elkaar halen lijkt me niet handig, dan wordt het helemaal vreemd. Narcose lijkt me onderhand uitgewerkt. Kan ook wel merken dat de kat die de romper aan moet wel pijn heeft, gaat moeilijk liggen en is erg rustig.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:32

Komt idd door de geur!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:34

De geur van de narcose en kliniek hangt nog heel erg om ze heen wanneer ze thuis komen.
Zolang er geen bloed vloeit zou ik ze niet uit elkaar halen.
Ik verwacht (na al mijn castratie ervaringen) dat het vanavond, uiterlijk 2 dagen over is.
(Bij mij meestal als die geholpen kat naar de kattenbak geweest is.)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:19

Hier merk ik het al als de ene high is van het kattenkruid (eentje is er heel gevoelig voor, de ander niet), dan doet ze raar volgens de ander en valt de ander haar direct aan (en niet op een leuke manier, terwijl ze verder nooit vechten). Nu heeft je kat pijn en doet dus anders en ruikt ook nog eens anders. Ik zou ze persoonlijk toch niet zonder toezicht bij elkaar laten, het zou jammer zijn als die kat die al pijn heeft, ook nog eens klappen van de ander krijgt. Over een paar dagen is de pijn weg en de rare geur ook, dan doen ze wel weer normaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:47

Nou sinds vrijdag zijn ze weer dikke vriendjes! :D Moet nu uitkijken dat ze niet te enthousiast spelen ivm de hechtingen, heb overdag de romper af, omdat hij er niet meer aanzit en ik toch thuis ben... :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:50

Gelukkig, ik wilde net zeggen "hij denkt dat de andere kater hem gecastreerd heeft" _O-