Waarschuwing tennisballen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waarschuwing tennisballen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:22

Hallo allemaal,

Ik wil jullie toch even waarschuwen voor het gevaar van tennisballen. Mijn pup is vanochtend even een uurtje alleen beneden geweest. Ik was boven en mijn vader was even weg. Toen mijn vader weer kwam heeft hij hem buiten gedaan. Aangezien Blaz graag buiten is. Gegeven moment riep mijn vader mij met dat Blaz waterige diarree had. Maar besloten even paar uur af te wachten. Aangezien hij nog steeds vrolijk was en nog steeds wou eten eten drinken.

Alleen rond 12 uur veranderde dat. Hij reageerde steeds minder vrolijk. Je zag dat hij zich echt niet lekker voelde. Nam geen eten aan. En drinken wou hij ook niet. Dus wij overleggen wat nu het beste was voor Blaz. En dat was dus naar de DA. Want met een pup hoor je gewoon geen risico te nemen.

Toen we naar buiten gingen, bleek dat Blaz had overgeven en zag mijn vader er iets in liggen. Een dikke klont met allemaal pluisjes van een tennisbal. Binnen 5 minuten veranderde Blaz weer in een vrolijke hond, met voldoende eetlust en dronk gelijk de helft uit zijn waterbak.

Ik was al langer op de hoogte van het gevaar tennisballen. En hij mocht er alleen mee spelen onder toezicht. Blijkbaar heeft hij vanochtend toch de tennisbal kunnen bemachtigen. Deze ligt normaal op de kast. Maar gok dat ie door de katten naar beneden is gevallen. Maar heb nooit gezien dat de bal beschadigt was.

Dus vanaf nu ligt de bal heel goed opgeborgen. En ga ik op zoek naar geschiktere speelgoed. En zijn knuffelbeer mag hij vanaf nu ook alleen maar mee spelen onder toezicht. Ben anders bang dat hij de watten gaat opeten. Tot nu toe is de beer heel.

Ik ben blij dat ik zoveel geluk heb gehad met Blaz. En dat hij nu weer helemaal de oude is.

Dus iedereen kijk uit met tennisballen!

rien10

Re: Waarschuwing tennisballen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:24

Tanden slijten er ook erg van. Het "pluis" is niet zo pluizig als je denkt. Het moet immers een tennis slag kunnen weerstaan, en dat dan een keer of 1000? Tennisballen doen tanden van honden erg snel slijten. Hier spelen ze graag met een massief rubberen bal. Nadeel; die stuitert de hele tuin door. En een lol dat ze dan hebben met z'n twee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:27

Nadeel is dat die zinken in het water. Maar er kwamen een grote klont pluis vanaf. Dus daar verbaasde ik mij over. En daarnaast was het een speciale voor honden. Zat ook een touwtje aan.

Gebruikte hem eerst wel in huis. Tot dat ik las dat het gevaarlijk was. Sindsdien alleen voor in het water.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:28

Wat fijn dat je pup zich nu weer goed voelt!

Goed van je waarschuwing. Dit geldt natuurlijk al het speelgoed. Zeker in de puppentijd, maar ook als je hond een notoire sloper is.

Toen Buddy pup was lieten wij hier ook niets slingeren. Geen stuk speelgoed, maar ook geen spullen van ons zelf. Alles wat in bereik van de pup zou liggen en wat hij kon opvreten werd weggehaald.
Inmiddels kan ik alles gewoon laten liggen, omdat hij niets uitspookt met speelgoed als wij niet thuis zijn.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:30

Zoek eens op een goede site van hondensport. Ik weet dat er ballen zijn die van een soort rubber zijn maar wel blijven drijven. Deze zijn speciaal om te apporteren in het water. Ik haalde ze altijd bij een hondensportzaak bij ons in de buurt abaca of zoiets. Fijne ballen en veilig!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:32

Dat is raar Love_western, dat een "hondenbal" zoveel klachten geeft. Zou niet moeten mogen. Ik ken overigens wel ballen die drijven in water (ben zelf ook wel van die dure rubber ballen kwijtgeraakt). Maar die zijn wel prijzig geloof ik. Nu spelen ze hier met een bal van het merk .... eeeh..... tjee.... wat was t nou ook al weer, Kong? Nou, als ik er weer op kom laat ik 't wel weten. Voordeel van deze bal is, dat 'ie net wat groter is dan een tennisbal en ook goed rond blijft als er een gat in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:33

Enigste wat bij Blaz heel blijft met speelgoed is zijn kong en zijn knuffelbeer (die vanaf nu ook verboden is) Maar die beer sloopt hij ook niet. Loopt er alleen de hele tijd trots mee rond. En hij heeft nog een flostouw. Maar met deze mag hij ook alleen spelen onder toezicht.

Het gaat trouwens om deze bal
Afbeelding

Waarvan wij hem al een paar maand alleen gebruiken met het apporteren in het water.

En zal daar eens naar op zoek gaan XLeandrosX :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:34

rien10 schreef:
Dat is raar Love_western, dat een "hondenbal" zoveel klachten geeft. Zou niet moeten mogen. Ik ken overigens wel ballen die drijven in water (ben zelf ook wel van die dure rubber ballen kwijtgeraakt). Maar die zijn wel prijzig geloof ik. Nu spelen ze hier met een bal van het merk .... eeeh..... tjee.... wat was t nou ook al weer, Kong? Nou, als ik er weer op kom laat ik 't wel weten. Voordeel van deze bal is, dat 'ie net wat groter is dan een tennisbal en ook goed rond blijft als er een gat in zit.
Idd had het ook niet verwacht. En ben benieuwd naar de merk. Blaz heeft wel een kong waar hij helemaal gek op is. Hij laat dat ding door de hele kamer stuiteren.

En liever prijzige speelgoed dan een zieke hond. Maar bij die rubberen ballen ben ik weer bang dat het sneller achter in de keel schiet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:45

Prijzig speelgoed ja, en een prijzig gedoe in je kamer ha ha, liggen je spullen nog niet om? Ik ga voor je puzzelen of ik die ballen kan vinden. Ja, dat van de keel is eng, daarom heb ik hier ook wel wat grotere ballen.

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... men/185861
Jolly bal heb ik ook gehad, doen ze jaren mee. Maar is niet die ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:50

Nee alles is nog heel in de woonkamer. Maar hij kan er goed mee smijten. Maar we hebben voor hem ook al het laminaat bedekt. Dus kan gelukkig niet uitglijden.

En dat zal super zijn :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:51

love_western schreef:
Enigste wat bij Blaz heel blijft met speelgoed is zijn kong en zijn knuffelbeer (die vanaf nu ook verboden is) Maar die beer sloopt hij ook niet. Loopt er alleen de hele tijd trots mee rond. En hij heeft nog een flostouw. Maar met deze mag hij ook alleen spelen onder toezicht.

Het gaat trouwens om deze bal
[ Afbeelding ]

Waarvan wij hem al een paar maand alleen gebruiken met het apporteren in het water.

En zal daar eens naar op zoek gaan XLeandrosX :)

Dat is toch geen bal..?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:54

Dacht ik ook, maar er ligt een bal op de achtergrond achter de überschattige hond

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:57

Oei dat zal aardig schrikken gewest zijn. Gelukkig is het goed afgelopen.

Natuurlijk moet je je hond, en vooral een pup, nooit alleen laten met speeltjes.
De kans is namelijk groot dat de hond het gaat slopen.
En eenmaal gesloopt is elk speeltje gevaarlijk.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:58

rien10 schreef:
Dacht ik ook, maar er ligt een bal op de achtergrond achter de überschattige hond

Ooow! Haha die had ik helemaal niet gezien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:59

MirandaDvG schreef:
Oei dat zal aardig schrikken gewest zijn. Gelukkig is het goed afgelopen.

Natuurlijk moet je je hond, en vooral een pup, nooit alleen laten met speeltjes.
De kans is namelijk groot dat de hond het gaat slopen.
En eenmaal gesloopt is elk speeltje gevaarlijk.

Met de meeste speeltjes speelt hij ook alleen onder toezicht. Behalve zijn kong en knuffelbeer (maar dit is nu ook verboden)

Maar als hij een paar uur alleen is, ben ik wel van mening dat hij ergens mee moet kunnen spelen.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:00

Nylabone is onverwoestbaar. En mocht er toch wat gebeuren, er zit levenslange garantie op. Ik heb hier een onverwoestbare bal, komt uit Engeland 'magic ball'.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:02

Ik heb kong tennisballen.. Die hebben een piepertje erin en mijn herders vinden ze geweldig.. Maar zijn die dan ook gevaarlijk?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:03

Jep helaas weet ik dit maar al te goed.. Heb hier wel eens een topic over geopend.. Eenmaal een hond overleden en 1 maal een geperforeerde darm door die krengen.. nee hier geen tennisballen meer.. -O-

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:04

Ik had bij mijn vorige herder juist een geperforeerde darm door een gerookt runderbot.. Vreselijk is dat.. :(

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:08

nine1987 schreef:
Ik had bij mijn vorige herder juist een geperforeerde darm door een gerookt runderbot.. Vreselijk is dat.. :(

Ook dit hebben we helaas mee gemaakt. Nu lijkt het net of dit allemaal om dezelfde hond treft.. maar gaat hier om 3 verschillende honden in 5 jaar tijd. Deze krijgen ze op zeker NOOIT!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:09

Pff, vreselijk he.. Maar weet iemand of kong tennisballen ook gevaarlijk zijn? Dat zijn specifieke hondenballetjes..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:12

Gerookt runderbot is toch gevaarlijk? Rauw toch niet?

Blaz is nu druk bezig met wisselen, maar wil hem in de toekomst ook graag een groot bot geven. Om lekker op te kauwen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:12

Rauw niet, maar ik was zo stom om een gerookte te kopen..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:15

tennisballen zijn indd gevaarlijk, ok slijten ze de tanden. Om te apporteren si er ook speciaal speelgoed dat drijft.

ik heb zelf ergens eenr ubberen bal die wel drijft.