Pet Remedy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Pet Remedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 12:05

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:18

Volgens mij zijn ze zodanig anders dat ze niet echt vergelijkbaar zijn, feliway werkt met een feromoon en is voor katten, petremedy werkt met valeriaan, dat zijn toch verschillende dingen? Kan wezen dat ik het verkeerd heb hoor, ik ben niet erg op de hoogte van hoe feliway precies werkt (ik heb geen katten) en petremedy is voor mij ook nieuw. Wel denk ik dat die met valeriaan waarschijnlijk ook wel een uitwerking zal hebben op mensen, niet alleen op dieren. Om deze reden voel ik mij ook niet geroepen om het in huis te halen.

Citaat:
Wegens de relatief lichte bijwerkingen wordt valeriaan gebruikt als alternatief voor kalmeringsmiddelen als benzodiazepines. Het is ook een ingrediënt van kraamanijs.
Veiligheid[bewerken]
Bepaalde delen van de wortel van de plant bevatten mutagene en cytotoxische bestanddelen. In preparaten op valeriaanbasis zijn deze uitgezuiverd en niet meer detecteerbaar aanwezig. Het middel wordt afgeraden bij mensen met leverproblemen en zwangere vrouwen.
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Echte_valeriaan)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:34

als het werkt op valeriaan dan zou ik eerst eens langs de drogist gaan voor valeriaan en kijken wat je dier daar mee doet. Wij gebruiken het in het asiel erg veel voor de katten. Het grootste gedeelte wordt gestoord en doet alles om te kronkelen en kroelen langs de plaats waar valeriaan zit. Echter er is ook een deel dat niet verblikt of verbloosd en een deel dat het afschuwelijk vind die geur. Grootste gedeelte van de mensen denk ik persoonlijk dat de geur van valeriaan ook niet in huis wil hebben..... Nog niet 1 collega/vrijwillig(st)er/stagiaire gehad die het lekker vond ruiken.