Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annepaardoes schreef:Ik zou in jouw situatie een dierenfysiotherapeut vragen langs te komen om een trainingsschema op te zetten en welke oefeningen verder zouden helpen met de spieropbouw. Hij/zij kan je het beste aangeven wat goed is en wat niet goed is om te doen en hij/zij weer wat je moet doen om specifieke spieren op te bouwen.
Kitty1985 schreef:Geen hondenzwembad in de buurt?
Zwemmen is toch wel 1 van de beste manieren om spieren te kweken. Geen last van eigen gewicht, maar wel weerstand van het water.
En dan uiteraard zoveel mogelijk rechtdoor zwemmen en geen gekke bochten.
Zodra de spieren weer wat getraind zijn naast de fiets. Rechtdoor in een vlotte draf.
Mijn teckel heeft losse knieschijven, met veel fietsen zijn haar poten nou zo gespierd dat de knieschijven mooi op hun plek blijven
Reusje0504 schreef:Ik zou ook gaan voor zwemmen of door water wandelen op kniehoogte. Alles natuurlijk rustig en beheerst. Onze hond heeft een elleboogblessure gehad en toen hebben we
Hem veel aan de lijn uitgelaten en elke dag laten zwemmen. Nu is hij enorm gespierd en kan weer lekker rondracen, loslopen en met andere honden spelen:) veel succes met het herstel!
dierenfan schreef:de training die ik doe met mijn honden. Dus balance training. Ideaal voor dit soort honden en kan je gewoon thuis doen en heel goedkoop spullen hier voor zelf maken.
dierenfan schreef:een aantal ideen:
http://www.doggo.nl/artikelen/recreatie ... aining.php
dan zijn ze echt bewust bezig met poten optillen en buigen. Ze worden er erg moe van in hun kop (vaak 10-15 minuten dit werk doen achter elkaar is in de eerste periode ruim voldoende!!) en bij goed aanleren niet blessure gevoelig. Wel opletten wat je je hond laat doen en het moet allemaal met rust en beheersing.