Sinds half jaar/1 jaar is de oudste(Puma) bezig met in de hals van de jongste(Runner) te bijten/knauwen. Normaal had hij dan wat rode(speeksel) vlekken in zijn hals, maar sinds een aantal weken is hij boven op zijn hoofd begonnen tot dat het gewoon een wond werd die hij steeds open beet. Runner laat dit gewoon toe en geeft geen kick. Ik ben dus naar de dierenspeciaalzaak gegaan en heb iets meegekregen wat voor de wond helend werkt, maar ook nog eens heel smerig is en zou die echt niet aankomen.. Nou wel dus..
Nu had ik runner een nieuwe halsband gegeven omdat de andere helemaal kapot gebeten was, maar ook hier zaten alweer binnen de kortste keren de tanden in. Runner was en is de laatste dagen weer heel erg zenuwachtig(krabben,likken enz) dus we dachten hem maar weer te ontvlooien ook al was dit nog te vroeg(hij is allergisch voor vlooien dus het kleinste dingetje is al teveel). Toen ik even met hem ging kroelen kwam ik erachter dat hij een wond in zijn nek heeft waar ik gewoon in kan kijken

Het is zeker geen agressie, want Puma is gewoon aan het "knagen" en runner ligt gewoon heel rustig te liggen..
Iemand een idee? Ik dacht zelf agressie, maar na een gedragstherapeut gebeld te hebben dacht hij van niet, maar kon ook niet zeggen wat het nu wel was.
Als wij er zelf bij zijn dan doet hij het niet, maar wel als ze samen zijn of als Puma weet dat wij het niet zien..
kan het altijd proberen natuurlijk.
en anders cribox er om heen smeren op plekken zonder wond en op oude halsband....
en zo'n wondje kan ik zelf nog wel verzorgen.