Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Een oude hond zal al lang blij zijn met een nieuw huis.. of zoals ik ook wel eens zie; twee kleine hondjes die goed zindelijk zijn en op een kattenbak kunnen plassen overdag, dat is natuurlijk ook een optie als je van kleine hondjes houdt.

Geryon schreef:Gewoon een tweede hondje erbij nemen. Dan vind ik er helemaal niets mis mee om ze alleen thuis te laten als je gaat werken. Maar een hond in zijn eentje thuis laten zitten, not done
Karina_1979 schreef:Geryon schreef:Gewoon een tweede hondje erbij nemen. Dan vind ik er helemaal niets mis mee om ze alleen thuis te laten als je gaat werken. Maar een hond in zijn eentje thuis laten zitten, not done
Waarom niet??
Mijn hond slaapt echt de hele dag.
Moet ik soms nog wakker maken als ik tussen de middag kom om haar uit te laten...
Hij had verder toch niets te doen en dan gaat het in hun systeem zitten.
) Karina_1979 schreef:Geryon schreef:Gewoon een tweede hondje erbij nemen. Dan vind ik er helemaal niets mis mee om ze alleen thuis te laten als je gaat werken. Maar een hond in zijn eentje thuis laten zitten, not done
Waarom niet??
Mijn hond slaapt echt de hele dag.
Moet ik soms nog wakker maken als ik tussen de middag kom om haar uit te laten...
), brengt paarden naar de wei (denkt ze;-)). Dat vindt ze reuze leuk! Thuis doen we regelmatig voetbalspelletjes en speelt ze met de katten. Bij de oppas maakt ze lange wandelingen en speelt ze met de andere honden. Dat is toch vele malen leuker dan 20 uur per dag slapen en af en toe in de gaten houden wie er langskomt of wacht tot iemand thuiskomt? toedelou schreef:Ik werk fulltime, mijn vriend 4 dagen. Ik heb mijn hond nu 1,5 jaar. Het is als volgt verdeeld:
maandag uitlaatservice
dinsdag bij mijn zus
woensdag alleen thuis (ik werk dan tot halverwege de middag, dus dan zit hij max 7 uur alleen)
donderdag uitlaatservice
vrijdag bij mijn vriend (zijn vrije dag)
De uitlaatservice is voor mij echt een uitkomst. Kleine groepen (max 6 honden) en hij is gemiddeld zo'n 3 uur onder de pannen, waarvan minstens echt 1 uur lopen/rennen/vliegen/ravotten. Het kost wel wat (12,50 per wandelbeurt), maar voor mijn hond is het ideaal.
De hond mag niet mee naar het werk helaas.
Naar de paarden mag hij mee, hij wordt alleen wel vies![]()
We gaan tussendoor niet veel weg/uit.
Uit eten 's avonds of een verjaardag, of iets anders wat een dagdeel duurt: dan blijven ze (mijn vriend heeft ook een hond maar die gaat mee naar zijn werk) gewoon thuis.
Weekend weg: ze gaan mee, of naar de ouders van mijn vriend, of mijn zus past op.
Op vakantie gaan we eigenlijk nooit.
Dagje winkelen is ook niet aan mij besteed haha!
Tijdens boodschappen doen blijft ie ook thuis.
Persoonlijk vind ik dat mijn hond MAX 9 uur alleen mag zijn, maar het liefst max 6-7 uur (liefst helemaal niet natuurlijk, maar ik heb van begin af aan geoefend met alleen zijn en dat pakte hij keurig op). Het kan vast wel langer, maar ik heb hem niet om alleen thuis te zitten de hele dag.
Verder heb ik een erg rustige en makkelijke hond, het is geen actief ras zoals een Bordercollie of iets dergelijks. Het is een maltezerkruising. Slaapt vaak als we weg zijn.
Ik hoor inderdaad wel eens honden die op de kattenbak kunnen. Naast dat je een kleine hond daarvoor moet hebben, is het vaak ook alleen weggelegd voro vrouwtjes (mannetjes plassen met hun pootje omhoog en dat is vaak lastig in een bak, of als je een open bak hebt).
Alleen het is ook leuk om in te graven, maar daar hebben wij dus een kap voor!
) Of misschien wil je wel een dagje thuis werken, of je vier werkdagen uitsmeren over de vijf... 
ladyratina schreef:Ik heb eens zitten googlen op herplaatsers en dat was een optie waar ik niet op gekomen was. Er zijn heel veel leuke hondjes die een baasje zoeken. Ik ga me daar eens rustig in verdiepen.