Wie heeft er een Teckel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SSmonamiSS

Wie heeft er een Teckel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 13:03

Hallo,
Ik wil heel graag een Teckel en nu zou ik graag willen weten wie er hier op Bokt.nl een Teckel heeft.
Misschien kunnen we gezellig over de Teckel kletsen en kun je je eigen Teckel voorstellen!
Ik will graag een Langharige Dwerg Teckel teefje!
Waar moet ik op letten als ik puppys ga bekijken?
Wat zijn de + en - punten van een Teckel?

Mvg Kimberly

NoName126

Re: Wie heeft er een Teckel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:09

Misschien moet je je op internet eens inlezen bij de rasvereniging. Zij kunnen ook bemiddelen in een pupje. Zo voorkom je wellicht dat je hondje al voor z'n 5e allerlei klachten heeft.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 13:12

NoName126 schreef:
Misschien moet je je op internet eens inlezen bij de rasvereniging. Zij kunnen ook bemiddelen in een pupje. Zo voorkom je wellicht dat je hondje al voor z'n 5e allerlei klachten heeft.

Ik heb eigenlijk alles al doorgelezen! :o Maar toch vindt ik het lastig wat nou het beste is! Dus ik dacht misschien zijn er mensen op Bokt.nl die mij helpen kunnen!

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:14

wat bedoel je met 'wat het beste is'?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 13:16

NoName126 schreef:
wat bedoel je met 'wat het beste is'?

Daar bedoel ik mee waar ik op moet passen!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:18

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:22

Dat lijkt me dat op de website van de rasvereniging duidelijk uitgelegd staat. Een beetje het principe 'goedkoop=duurkoop'. Zorg dat je voor jezelf duidelijk hebt welke erfelijke ziektes er bestaan bij de teckels en welke testen daarvoor zijn. Dan ga je bij de rasvereniging op zoek naar fokkers en dan ga je kijken hoe zij werken met de testen voor de ziektes. Hier kost een pupje waarschijnlijk de nodige duiten, maar dan weet je dat het erfelijk goed zou moeten zitten.
Als je bij een willekeurig nestje op MP gaat kijken, zijn de ouderdieren waarschijnlijk niet getest (als ze uberhaupt al raszuiver zijn/papieren hebben) en heb je kans op erfelijke ziektes die het hebben van een hondje niet leuk maken.
Los hiervan kan je hond altijd ziek worden of gewond raken. Dat is nou eenmaal het risico van een dier hebben.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:24

Ik heb een ruwharige teckel.

Geweldig leuk beest....maar oo wat is ze lomp en log. Zit geen greintje elegantie in.
En erg slim is ze ook niet. Eerst doen, dan denken.

Voor een teckel heb je geduld nodig. Een teckel heeft niet echt een wil to please, en commando's aanleren gaat traaaag. Duurt even tot het kwartje valt.

Geen hoge eisen stellen qua commando's. De basis is voldoende (dan ben je er ook wel zat van).

Teckel MOETEN hun neus kunnen gebruiken. ELKE dag.
Nou is de jachtdrift bij een lang haar iets minder dan bij een ruwhaar, maar het IS en BLIJFT een jachthond.
Krijgt een teckel niet war ze nodig hebben, dan kunnen ze in kleine (valse) duivels veranderen

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:11

Ik heb 2 teckels nou ja me moeder eigenlijk

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:10

Teckels zijn geweldige honden met veel humor. Er zit echt karakter in, en als ze iets willen kunnen ze ook heel standvastig zijn, dus verwacht geen slaafse gehoorzaamheid. Ze zijn echt wel te trainen hoor, daar niet van, maar het kost over het algemeen wat meer moeite en tijd.
Ik zou niet anders meer willen, onze Bump is ook echt mijn hondje. Ligt altijd bij me op de bank en ik kan vreselijk lachen om zijn ondeugende ogen als hij mij aan het uitdagen is voor een spelletje. Teckels staan niet bekend om hun vriendelijkheid naar vreemden toe, maar Bump is geloof ik een uitzondering. Super sociaal met kinderen en andere honden en vind iedereen die hem aandacht geeft helemaal te gek.
Zodra je eenmaal een teckel hebt gehad wil je niet anders meer! :D

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:18

Cyrilletje schreef:
Teckels zijn geweldige honden met veel humor. Er zit echt karakter in, en als ze iets willen kunnen ze ook heel standvastig zijn, dus verwacht geen slaafse gehoorzaamheid. Ze zijn echt wel te trainen hoor, daar niet van, maar het kost over het algemeen wat meer moeite en tijd.
Ik zou niet anders meer willen, onze Bump is ook echt mijn hondje. Ligt altijd bij me op de bank en ik kan vreselijk lachen om zijn ondeugende ogen als hij mij aan het uitdagen is voor een spelletje. Teckels staan niet bekend om hun vriendelijkheid naar vreemden toe, maar Bump is geloof ik een uitzondering. Super sociaal met kinderen en andere honden en vind iedereen die hem aandacht geeft helemaal te gek.
Zodra je eenmaal een teckel hebt gehad wil je niet anders meer! :D

Jouw Bumper lijkt vreselijk op die van mij..

Ze zijn zo leuk die ruwharen <3

hoe verliefd ik ook ben op mijn teckel, weet niet of er nog 1 bij komt