Hondenrugzakken; wie heeft er eentje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Hondenrugzakken; wie heeft er eentje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 16:15

Nu mijn hond ruim een jaar is zijn we het wandelen goed aan t opbouwen en gaan we zo nu en dan een hele dag wandelen en picknicken.. Hond zit vol energie, en loopt meestal nog de dubbele afstand van ons door al het zigzaggen en heen- en weer rennen :))

Nu kwam ik laatst op internet een hondenrugzak tegen.. Leek me ideaal voor wat extra training en om wat picknick-spulletjes mee te dragen. Dus een paar weken geleden eens een paar zadeltassen aan haar tuig gehangen, en dat ging super!

Nu ben ik eens aan het rondkijken voor een echte hondenrugzak, maar die dingen zijn behoorlijk duur zeg := Dus ik wil wel meteen een goede hebben, die goed ligt en niet in de weg zit.

Vandaar dat ik me af vroeg.. zijn er bokkers die er ervaring mee hebben? Welk merk/type hebben jullie, en waar moet je op letten?
Foto's zijn natuurlijk van harte welkom!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:16

Ik heb er nog eentje liggen, radical Design dog Pack, maat S, spiksplinternieuw....welke maat zoek je ?

Deze heb nooit gebruikt omdat ie te klein was voor onze Border Collie. Destijds wel een maat groter gekocht, een M en veel plezier van gehad tijdens onze hikes in Schotland. Hond kon mooi z'n eigen spulletjes dragen. Je moet ze er wel even aan laten wennen.
Ik heb geen ervaring met andere merken hondenrugzakjes.
Laatst bijgewerkt door freespirit op 27-10-13 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ch_ntii123

Re: Hondenrugzakken; wie heeft er eentje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:19

Ik ben ook opzoek naar zoiets.
Ik heb een Julius tuig en daar schijnt ook het een en ander aan te kunnen.
Ik wil graag een rugzak die goed en stevig blijft zitten wanneer hij loopt te rennen en te springen....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 16:21

De buikomvang is 73 cm. Bij de rugzakken die ik tegen kwam is dat vaak maat M.

Voor die Julius tuigjes heb ik idd losse rugzakken zien staan, maar ik weet niet of er verschillende modellen zijn waar ze wel of niet op passen..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 00:42

Ik heb er eentje gehad, die was qua model niet zo goed, maar was dan ook goedkoop en gebruikte hem niet heel vaak. Daarna nog wel gezocht naar een goede hondenrugzak, maar ook daar vond ik dat het gewicht teveel op de rug kwam of er was geen schoudervrijheid.
Die van Ruffwear zijn dan wel weer heel goed, maar ook heel duur.
Afijn, ik ben dus nog steeds hondenrugzakloos B-)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 09:42

Het is jammer dat ze in de dierenwinkels niet te vinden zijn. Toch altijd lastig om te zien hoe de kwaliteit en de maat is vanaf internet. De ruffwear tassen zien er vanaf de ruffwear foto's erg mooi uit, maar als je ze dan op klantenfoto's ziet dan lijken ze echt gigantisch groot.
Verder heb ik er eigenlijk een nodig waarbij de gespen niet tegen de vacht aan liggen, ik ben anders bang dat bij mijn langharige hond het haar ertussen klem gaat zitten ofzo..

Laatst bij een heel grote dierenwinkel geweest.. Uiteindelijk maar gevraagd of ze echt geen hondenrugzakken hadden.. 'Alleen die daar, mevrouw' *wijst ze naar een gewone rugzak waar een chihuahua in past* :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:07

Ik heb er 1, Jumper kon deze gewoon voor me bestellen, hadden ze inderdaad niet op voorraad en wezen eerst ook een rugzak aan waar je de hond in kan doen (stond daar met een witte herder) uitgelegd dat het voor hem was, en ze hebben hem besteld, mijn witte is inmiddels overleden maar ik gebruik de rugzak nog steeds voor de herder die er nu is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 10:25

De jumper winkel ligt hier niet ver vandaan. Toch eens langs rijden :)
En die van jou bevalt goed? Welke heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:10

8nnemiek schreef:
De jumper winkel ligt hier niet ver vandaan. Toch eens langs rijden :)
En die van jou bevalt goed? Welke heb je?

Bevalt goed, gebruik hem al een paar jaar, blijft netjes recht liggen, en het handvat is voor mij wel handig omdat de hond op sommige momenten bang is en dan niet meer loopt maar het liefst plat op straat gaat liggen, met het handvat kan ik hem omhoog houden en hem langs 'het enge' begeleiden, handvat houd het ook en dat vind ik best knap voor een rugzak van €30..
Foto van de rugzak die ik heb (weet niet zeker of je hem kan zien)
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 6931_o.jpg

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 12:54

Dat is een leuke rugzak idd :) Daar heb ik ook al naar staan kijken.

Ik ben een beetje aan het rondkijken geweest vandaag..

Dit was mijn test-rugzak :Y)
Afbeelding

En dit ben ik op internet tegengekomen tot nu toe, wat me redelijk bevalt:

Deze vind ik best mooi.. niet te duur.. alleen zou de maat die aangegeven staat net een dikke 5 cm te groot zijn voor mijn hond.. en ik weet niet of de schouder dan genoeg vrij ligt.
Afbeelding

En dan heb je deze. Fijn met die brede banden, maar die ligt voor mijn gevoel wel wat ver naar achteren en hangt erg laag.. Volgens mij is dit dezelfde als die jij hebt, dees_daan, toch? Fijn te horen dat je er blij mee bent! Staat ook in mijn top 3 tot nu toe! Ook handig dat ie in de buurt verkrijgbaar is.
Afbeelding

De Ruffwear approach vind ik erg mooi, het oude model vooral :j Maar die lijken me dan weer zo groot, of zou dat meevallen? Wel erg aan de prijs, maar dan heb je wel wat..
Afbeelding
Afbeelding

En dan heb je die Ezydog rugzak nog.. ziet er ook netjes uit, en een nette prijs.
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 21:56

Ik denk dat ik uiteindelijk toch ga voor de Ezydog rugzak.. Ziet er dan wel niet zo vrolijk gekleurd en gestroomlijnd uit, maar het ziet er wel mooi en degelijk uit.. en handig met al die vakjes.
Is er nog iemand die ervaring heeft met dit merk?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:06

8nnemiek schreef:
Laatst bij een heel grote dierenwinkel geweest.. Uiteindelijk maar gevraagd of ze echt geen hondenrugzakken hadden.. 'Alleen die daar, mevrouw' *wijst ze naar een gewone rugzak waar een chihuahua in past* :')

ik dacht eerst ook dat je een rugzak bedoelde om je hond mee te dragen :D maar dat komt mss omdat mijn kleinste hond in't verband zit en ik bij mezelf dacht "een draagtas zou toch handig zijn" :o
Maar ben ook wel benieuwd naar je ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:33

Die van mij lijkt op de 3e inderdaad, lijkt alleen een merkje op te staan en die van mij is merkloos, ik vind hem juist prettig liggen, hij drukt niet op de schouders, hij hangt idd lager maar hij raakt de hond niet als hij loopt en is niet belastend. De enige hier die soms last heeft van dat ding ben ik omdat meneer dicht naast me loopt en ik hem soms in m'n knieholte krijg.