Ik ga straks verhuizen en heb dan de mogelijkheid om mijn katten naar buiten te doen. Woonde tot nu toe in een appartement op de eerste verdieping en daar was dat niet echt haalbaar. Ik heb 2 huis tuin en keuken katten van anderhalf en 1 jaar. De oudste is mega aanhankelijk aan alles en iedereen, en is op mijn werk aan komen lopen een jaar geleden. Hij had door dat als hij voor de deur langs liep dat deze dan ook open ging, en hij dus aandacht kon gaan halen. Na een tijdje proberen weg te zetten enz heb ik hem toch maar meegenomen. Niemand is om hem gekomen, en ook geen briefjes of iets en hij was ook niet gechipt. De andere is een asielkatje die ik op kon halen toen hij 8 week was, en is nog nooit echt buiten geweest. Hij heeft het niet zo op vreemde mensen, en zal dus ook zeker niet op iemand aflopen.
Nou ben ik aan het twijfelen of ik een ren maak voor ze in de tuin, of dat ik ze straks "gewoon" los laat nadat ze een beetje thuis zijn. Graag jullie mening!
Daarnaast ben ik benieuwd naar mensen die wel een ren hebben, hoe deze eruit zien, wat voor gaas of afscheiding jullie gebruikt hebben, en wat voor spulletjes jullie erin hebben voor de katten (boomstammen of iets dergelijks).
Ik zou een ren maken of iets anders om ze op eigen terrein te houden. De gevaren buiten zijn erg groot, auto's, vergiftiging door kattenhaters etc. Daarbij zorgen ze dan niet voor overlast bij mensen die het niet zo leuk vinden dat ze bij diegene in de tuin komen.
Ik ga zelf werken met draadloze omheining van Petsafe, omdat we straks aan een 80km wonen, maar ook mijn ouders aan de 30km weg gaan het nu doen nadat ons 12 jarige poesje die nooit op de weg kwam toch dood bij de weg lag. Hoe tevreden ik hierover ben kan ik je dus nog niet vertellen. Op het forum van kattenplaza zag ik nog iemand die de hele tuin katveilig had gemaakt met kattennet en gaas.
Wij wonen in een doodlopend straatje en toch worden hier katten doodgereden. Ik zeg dus, een kattenren. Katten zitten veilig, en de buren hebben er geen last van. (Onze ren is gemaakt met volièregaas)
Gerban heb je een foto van je kattenren? Faniek ik ga het even opzoeken.
Ik nijg idd ook het meeste naar een ren. Ten eerste vanwege de karakters van mijn katten, ik denk dat de oudste nog wel eens zomaar bij iemand naar binnen zou kunnen lopen.. En denk dat de ander nog best wel eens van angst ergens in weg zou kunnen kruipen. Daarnaast gebeuren er hier in de omgeving nog wel wat incidenten met katten, laatst al een kat die helemaal onder de verf zat (zou ook nog een perongelukje kunnen zijn) En natuurlijk ook nog dat andere mensen overlast van mijn katten zouden kunnen hebben.
gerban
Geplaatst: 26-10-13 16:23
Kijk, dat zijn ook de redenen waarom ik liever controle hou over mijn katten. Je weet dus maar nooit!
Ik heb geen kattenren, maar eigenlijk is mijn hele tuin een grote kattenren. Ik heb rondom schutting met bovenaan schrikdraad. Ik vind het ideaal,ik heb 7 katten en woon aan een vrij drukke weg. Mijn tuin is 138 vierkante meter met 2 afdakken, verschillende ligplaatsen overal,krabpaal enz.
Ik heb ook rondom mijn tuin schuttingen met schrikdraad er boven. In de tuin staat een kleine kattenren (zonder deur) waar ze veel in liggen op de diverse plateaus. Vooral de hoogte die boven de tuin uitkijkt is favoriet. Verder een boomstam in de ren. En in de tuin liggen ze veel op en onder de stoelen en in de plantenbakken. Verder staan er 2 kattenbakken buiten die ze zomers veel gebruiken.
Akshay
Geplaatst: 26-10-13 21:00
Hier ook een kattenren, al jaren.. Wij zijn gestart met een ''ik draag de kat naar de ren als hij wil'' concept
Maar je bleef op en neer lopen
Nu staat de ren middels een tunneltje met kattenluik in verbinding met het huis Onze ren is niet heel erg aangekleed, wat plankjes en een kattenbak. Geen aarde ook, houten vloertjes. Het is een toren van 2m hoog en een grondoppervlak van 1x1 meter. En dan een uitbouw, 80cm boven de grond, van 1,5x1 meter grondoppervlak, en hoogte 1 meter
Ik vind het heel fijn dat ik me nooit schuldig hoef te voelen om jankende vechtende katten snachts, en omgewoelde tuinen én dat ik gelukkig altijd weet waar ik de kat moet vinden
Anoniem
Geplaatst: 26-10-13 21:07
.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt