Teef last van hormonen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Teef last van hormonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 17:36

Onze teef, niet geholpen heeft rond de loopsheid altijd last van haar hormonen. Ze niet lekker in haar vel, is humeurig, zondert zich af.
Eigenlijk ligt ze de hele dag in de gang. Wil niet lopen, niet naar huis -O- gewoon helemaal dwars.

Zijn er mogelijkheden om haar hierbij te helpen? Kan een dierenarts hier iets mee? Een soort moody mare, maar dan voor honden? :')

In principe willen we met haar nog een nestje fokken (stamboomteef met goede papieren en volgens raad van beheer, voor het topic in een andere discussie uitmond...) dus liever niet helpen, maar als er geen andere opties zijn gaat haar geluk voor natuurlijk :)

Neej

Re: Teef last van hormonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:52

Ik ben ook niet persé vóór castreren, maar als het echt echt heel erg is met de loopsheden dan gaat bij mij het welzijn van de teef wat mij betreft voor mijn eventuele fokplannen. Dat voorop, maar ik zie dat jij dat ook vooropstelt :) Verder zijn er talloze (natuurlijke) producten op de markt voor schijnzwangere (en loopse) teven, ik hoor goede verhalen over bijvoorbeeld de producten van puur, zoals puur schijnzwanger

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:41

schijnzwanger net voor loopsheid lijkt me wat raar.... maar misschien dat het middel wel helpt. Ik vraag me af of je wel moet fokken bij een teef die zo veel last heeft van loops worden. Hoe staat het met haar moeder bijv. heeft die daar ook zoveel last van?

tja als ze echt een aanwinst is voor het ras qua gezondheid, karakter en uiterlijk snap ik wel dat je er graag een nest mee wil fokken volgens alle regels. Die keuze kunnen wij niet voor je maken. Dan kan je idd proberen haar wat beter in haar vel te laten zitten met een natuurlijk hulpmiddel zoals puu schijnzwanger o.i.d.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:50

Mijn eerste reactie was sterilisatie, maar ivm eventuele fok plannen is dat wel een erg definitief iets...

Ik weet dat reuen ook chemisch gecastreerd kunnen worden, tijdelijk dus...
Misschien dat er ook een variant voor sterilisatie is, dat zou je bij de da kunnen vragen!

Dit soort moord swings zijn wel de reden waarom wij bewust voor een reu hebben gekozen, maar dat terzijde :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 08:42

@neej: ik had iet door dat middeltjes voor schijnzwangerheid ook bij loopsheid helpen, kon daarom niks vinden. Dankjewel, ik ga eens kijken!
@dierenfan: bij haar moeder speelt het volgens mij niet. Het is ook niet extreem, iemand die haar niet kent zou niks opvallen, maar wij zien het heel sterk. Zeker nu we een reutje in huis hebben van 5mnd, die wel geinteresseerd is, maar nog te jong en nog niet gecastreerd kan worden. Ze is maar 1x per jaar (om de 9mnd) loops dus vind direct sterelisatie dan vrij heftig. Bovendien is het ook de vraag hoe ze daar weer uitkomt...
@denk4ever: dit is er helaas niet. Hier hebben we naar geinformeerd omdat we een jonge reu hebben nu. Er is voor teven alleen de pil, maar die veroorzaakt een zeer hoge kans op kanker, zelfs al bij eenmalig gebruik. Ze gedraagt zich voorbeeldig, maar we zien gewoon aan haar dat ze zich niet happy voelt.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 00:13

Ik zou der gewoon met rust laten ff..gaat ook weer snel voorbij.