Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 09:11

Al een geruime tijd, erger ik me groen en geel aan al die hondjes die in de supermarkt in de winkelwagentjes zitten.
Bij de ingang staat 9 van de 10x een bordje geen honden toegelaten.
Maar als die dan in de winkelwagen zit, mag het wel! :?
Ik vind het rond vies zo,n hondje in de winkelwagen.
Beestje zit met zijn kont in de wagen en jij gooit er vervolgens je eten op.
Op dat zelfde plekje waar die hond zat!!
Nu kan je wel zeggen, overdreven zeg. Nee ik vind van niet. Je bent in een supermarkt, dus heb je te maken met hygiëne.
Okey die is waarschijnlijk niet 100%, maar je begrijpt mijn punt :o

En je ziet het niet alleen in de supermarkt hoor, ook intratuin ect ect
Dan hebben sommige mensen nog eens kleedje bij zich, want ja hondje lief, zou niet lekker zitten op dat harde gaas van de winkelwagen.
Vind het eigenlijk ronduit onzin, dat die beestjes in de wagentjes moeten, ze hebben 4 benen waar ze zelf best mee kunnen lopen.
Stukje gemak zucht.....?????

unihorses

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:12

tja... ik vind dat je een punt hebt. je lekker verse ( onverpakte zoals komkommer, paprika,fruit) groente onder het haar en meer van de hond die erin heeft gezeten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:12

Helemaal mee eens!!
En ik ben echt gek op honden, dus daar heeft het niets mee te maken :D
Vind het uberhaubt al hoogst irritant dat wanneer ergens een verbod voor honden is, mensen met kleine hondjes denken dat dat voor hun niet geld als ze die onder de arm nemen.... -O-

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:13

Ik vind het in de supermarkt ook niet horen. Dat ze bij de intratuin in het wagentje zitten stoort mij verder niet, is ook een hele andere winkel.
MAar wat jij zegt, in een supermarkt zijn er regels ivm hygiene, en past een hond niet tussen. Je kunt je hond best even thuis laten als je boodschappen gaan doen lijkt me

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 09:14

Joline_ schreef:
Ik vind het in de supermarkt ook niet horen. Dat ze bij de intratuin in het wagentje zitten stoort mij verder niet, is ook een hele andere winkel.
MAar wat jij zegt, in een supermarkt zijn er regels ivm hygiene, en past een hond niet tussen. Je kunt je hond best even thuis laten als je boodschappen gaan doen lijkt me

bij een intratuin verkopen ze ook kussens enzo he ;)
ben blij dat ik niet de enige ben, die er zo over denkt :D
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 25-10-13 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:14

Kentaro schreef:
Vind het uberhaubt al hoogst irritant dat wanneer ergens een verbod voor honden is, mensen met kleine hondjes denken dat dat voor hun niet geld als ze die onder de arm nemen.... -O-

Geld idd vaak niet voor kleintjes mits ze niet op de grond lopen, en dus niet ergens tegenaan gaan plassen of poepen.

Wbt honden in winkelwagentjes id supermarkt vind ik idd niet netjes.. :n

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:15

Nee kinderen met hun schoenen in zo'n wagentje dat is lekker fris.
Ik snap alleen niet dat mensen hun hond mee nemen naar de supermarkt.
Naar het tuincentrum vind ik het wel kunnen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:16

Aan de ene kant heb je een punt, niet super hygiënisch natuurlijk. Aan de andere kant vind ik het gezeik; Mensen zijn tegenwoordig véél te veel bezig met dit soort 'hygiëne' waardoor je allemaal mensen en kinderen krijgt die alles vies vinden, van alles ziek worden en overal allergisch voor zijn. Je gaat er echt niet dood van als de verpakking van jouw voedsel op dezelfde plek ligt waar even een hondje heeft gezeten.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:16

De hond mag niet in de winkel rond lopen, dus dan snap ik wel dan mensen hun hond in een karretje zetten zodat de hond wel mee kan.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 09:16

MelanieB schreef:
Kentaro schreef:

Geld idd vaak niet voor kleintjes mits ze niet op de grond lopen, en dus niet ergens tegenaan gaan plassen of poepen.

Die regels verzinnen mensen zelf hoor, onder de arm dan mag alles!!!
Neem aan dat de gemiddelde hond niet over poept en plast.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:17

Heb ik zelf nog nooit gezien als ik in de supermarkt loop. Maar smerig is het wel. In tuincentrum of bouwmarkt of iets kan het me niet zo veel schelen maar niet waar etenswaar verkocht word. Die horen daar gewoon helemaal niet thuis.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:17

Esmeralda schreef:

Als mensen hun hond opvoeden niet. Helaas gebeurd dit wel, en daarom mogen ze vaak niet mee naar binnen, maar word er minder probleem van gemaakt als de hond op de arm word gehouden en niet over de grond loopt.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 09:19

BaileyMix schreef:
Aan de ene kant heb je een punt, niet super hygiënisch natuurlijk. Aan de andere kant vind ik het gezeik; Mensen zijn tegenwoordig véél te veel bezig met dit soort 'hygiëne' waardoor je allemaal mensen en kinderen krijgt die alles vies vinden, van alles ziek worden en overal allergisch voor zijn. Je gaat er echt niet dood van als de verpakking van jouw voedsel op dezelfde plek ligt waar even een hondje heeft gezeten.

Die winkelwagentjes zijn voor je boodschappen, niet om je hond in te plaatsen.
En het heeft er gewoon ook niet mee te maken, dat mensen teveel bezig zijn met hygiëne.
En het gaat niet om 1 hondje, maar om heel veel hondjes. Het hoort gewoon niet in zo,n wagentje thuis :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:19

Ik erger me sowieso al groen en geel aan van die kleine hondjes die OVERAL mee naar toe gesleept worden. >;) Honden in tassen, honden met jasjes aan, slofjes aan..

Heb ze zelf nog gelukkig niet gezien in een supermarkt, honden mogen daar niet binnen punt. Ook niet die kleine dat zijn net zo goed honden. Ik kan me ook vaak irriteren aan de baasjes van die honden. Ben wel eens een oude vrouw tegen gekomen bij de bakker. Ik had mijn Springer Spaniel buiten vast gemaakt, omdat er een bordje hing verboden voor honden. Oude vrouw neemt gewoon d'r chihuahua mee naar binnen. Personeel zegt er iets van en terecht, word ze boos. "Ja ik ga mijn scheetje toch niet bij dat andere beest zetten buiten?!" Dat was een flinke woordenwisseling naderhand buiten.

Anoniem

Ik snap uberhaupt dat gesleep met honden niet. Net of zo'n beest plezier heeft aan winkelen, waar hij nergens lekker mag snuffelen en z'n poot optillen.
Of zoals een paar weken geleden op Boekelo, die arme hondjes in die mensenmassa's. Dat doe je alleen maar om aandacht te krijgen, beest heeft er niks aan. De hond als accessoire...

In de winkel zie ik het eerlijk gezegd niet hier. Strenge Appie denk ik.

unihorses

Esmeralda schreef:
MelanieB schreef:

nou, hier wel ...
ik heb gewerkt in de winkel. .
was er een man met een hondje.. hond poept in de winkel en meneer vraagt om een doekje. aan komen lopen met een hele klos doekjes.. pakt hij er een klein stukje doet om drol en doet hem in zijn jas :oo _O-
ook komt hier wel eens een zwerf? hond binnen, hij loopt een rondje en gaat dan weer weg. we laten die maar gewoon zijn rondje lopen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:20

Sterker nog dat verbod geldt ook voor hondjes die je onder je arm hebt... iso normen voor zaken waar voedsel verkocht wordt, de winkelier kan er een flinke bekeuring voor krijgen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:22

Leverage schreef:
Ik erger me sowieso al groen en geel aan van die kleine hondjes die OVERAL mee naar toe gesleept worden. >;) Honden in tassen, honden met jasjes aan, slofjes aan..

Heb ze zelf nog gelukkig niet gezien in een supermarkt, honden mogen daar niet binnen punt. Ook niet die kleine dat zijn net zo goed honden. Ik kan me ook vaak irriteren aan de baasjes van die honden. Ben wel eens een oude vrouw tegen gekomen bij de bakker. Ik had mijn Springer Spaniel buiten vast gemaakt, omdat er een bordje hing verboden voor honden. Oude vrouw neemt gewoon d'r chihuahua mee naar binnen. Personeel zegt er iets van en terecht, word ze boos. "Ja ik ga mijn scheetje toch niet bij dat andere beest zetten buiten?!" Dat was een flinke woordenwisseling naderhand buiten.

Maar daar snap ik ook weinig van. Als je boodschappen gaat doen je hond meenemen en 'm buiten vastmaken? :?
Laat het dier dan thuis.
Als iedereen dat doet, zou er ook geen gesleep zijn met hondjes in supermarkten enz.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:23

unihorses schreef:
Esmeralda schreef:

nou, hier wel ...
ik heb gewerkt in de winkel. .
was er een man met een hondje.. hond poept in de winkel en meneer vraagt om een doekje. aan komen lopen met een hele klos doekjes.. pakt hij er een klein stukje doet om drol en doet hem in zijn jas :oo _O-
ook komt hier wel eens een zwerf? hond binnen, hij loopt een rondje en gaat dan weer weg. we laten die maar gewoon zijn rondje lopen.

Eh bah dan was ik toch als klant de winkel uitgelopen om nooit meer terug te komen hoor wat smerig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:25

MelanieB schreef:
Maar daar snap ik ook weinig van. Als je boodschappen gaat doen je hond meenemen en 'm buiten vastmaken? :?
Laat het dier dan thuis.
Als iedereen dat doet, zou er ook geen gesleep zijn met hondjes in supermarkten enz.

Die snap ik dan weer wel. Dat zie ik meer als een flinke wandeling met een tussenstop bij een winkel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:25

Sonja schreef:
Ik snap uberhaupt dat gesleep met honden niet. Net of zo'n beest plezier heeft aan winkelen, waar hij nergens lekker mag snuffelen en z'n poot optillen.
Of zoals een paar weken geleden op Boekelo, die arme hondjes in die mensenmassa's. Dat doe je alleen maar om aandacht te krijgen, beest heeft er niks aan. De hond als accessoire...

In de winkel zie ik het eerlijk gezegd niet hier. Strenge Appie denk ik.

Ik ben zo iemand die haar hondje (ja, een chi) overal mee naartoe sleept. Niet om met haar te pronken, maar omdat ik dol op haar ben en haar graag bij me heb. En ik heb het idee dat ze ook graag bij mij is.
Uiteraard gaat ze niet mee de supermarkt in, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik haar nog wel eens onder de arm meeneem de Action in en ze hebben daar eigenlijk nooit problemen mee.

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:26

Dat vind ik ook smerig.. heb het hier gelukkig nog nooit gezien!
Snap het punt van BaileyMix ook wel, je hebt soms van die ouders die kinderen leren dat alles vies is. Dat is pas irritant! Kinderen die je niet eens een hand durven te geven, omdat ouders zeggen dat het vies is..

Of kinderen die al beginnen te huilen als ze een hond zien, omdat ouders hun leren dat honden eng zijn. :n

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:27

Ik kan me dr ook geel en groen aan ergeren, hier in de supert zijn ze gelukkig redelijk streng..

Als je t mij vraagt zijn de enige honden die daar mogen komen hulphonden of blindgeleidehonden.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:29

Dat een hond niet in een winkelwagen mag, dat hoort iemand van het personeel van die winkel te zeggen. Misschien is het ook wel een idee om er een bord met tekening van te maken en op te hangen. Ik ben het met je eens dat een hond niet in een winkelwagen hoort. Ik stoor me er echter niet aan. Waar ik winkel, vind ik de wagens en mandjes sowieso al vies en dat is gekomen door het vele gebruik en het niet genoeg schoonmaken van de mandjes/wagens. Het is niet hygiënisch, maar ik moet het eerste schone mandje nog vinden.
Mijn hond (Engelse Bull, past niet in een winkelwagen...of past wel maar al het eten wat ik erbij gooi zal hij opeten :D ) gaat nooit mee naar winkels. Ik zie heel soms een hondje in een winkelwagen, maar dan heeft de eigenaar een stukje karton in de bodem gelegd , of het dier zit in een tas.
Toen mijn hond nog een pup was, werd er vaak gevraagd hoe duur nu zo'n Engelse Bull was, wat mij weer de angst gaf, dat mensen hem mee zouden nemen als ik hem aan de haak bij de winkel bond. Thuis laten is een goede optie.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:30

Dat krijg je hier niet eens voor elkaar iun de winkel