Vis ziek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joann123

Vis ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 11:56

Ik zat net te kijken en mijn goudvis heeft witte stippen lichte stippen
Ik dacht eerst aan de ziekte wite stip maar dat is meestel klein
Is hij nu ziek ja of nee
Foto
http://i41.tinypic.com/w1xsmq.jpg

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:07

Ik zie niets bijzonders?

Behalve dat je je vis op steentjes houdt, wat bijzonder frustrerend is voor een dier dat grondelen als zijn hoofdzakelijke dagelijkse bezigheid heeft.
En dat je het loodje om je planten hebt laten zitten, wat ongezond is voor een vis.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:10

Ik zie op die foto iig geen vis met witte stip. Wat ik wel zie is een heel verkeerde bodem voor goudvissen. Deze hebben namelijk een zandbodem nodig.
Je hebt ook de loodjes nog om je plantjes zitten? Die moet je er zo snel mogelijk af halen. Die geven lood af aan 't water wat ontzettend slecht is voor je vissen.
Wat je zou kunnen doen is nu 30% water verwisselen en dus die loodjes er af halen. Je vis lijkt idd wel iets van witte vlekken te hebben. Altijd lastig te zeggen wat 't precies is. Zelf ben ik tevreden over de producten ESHA-2000 en EXIT. Die kun je in combinatie gebruiken en dat werkt dan tegen de meestvoorkomende ziektes.
Is je aquarium overigens wel groot genoeg? Ik kan 't vanaf de foto niet goed zijn maar hij lijkt wat klein namelijk.

Edit: Vjestagirl was me met sommige dingen al voor :P Ik zie zelf op de onderste vin wel een witte plek.

joann123

Re: Vis ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 12:19

ik kon hem niet goed nemen van de andere kant daar zie je het beter de dierenwinkel zei loodjes laten zitten ik ga ze meteen weg halen en morgen koop ik zand

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:26

joann123 schreef:
ik kon hem niet goed nemen van de andere kant daar zie je het beter de dierenwinkel zei loodjes laten zitten ik ga ze meteen weg halen en morgen koop ik zand

Wat goed!

Hoe groot is je aquarium?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:27

Naar een dierenwinkel kun je beter niet luisteren :P
En weet je wat voor zand je moet hebben? Ik vind 't top dat je morgen zand wilt gaan kopen hoor, daar niet van. Maar je kunt niet zomaar ieder soort zand gebruiken. Metselzand is een optie (goedkoop maar wel meteen 25 kg en dat moet je heel goed spoelen) of aquariumzand zoals je dat in de dierenwinkel kunt kopen. Op vissenfora kun je daar wel veel informatie over vinden. Wie voorkeur heeft voor wat en waarom.
Je zult dan je aquarium voor een groot deel leeg moeten halen (water opvangen in een grote bak die niet in aanraking is geweest met zeepsop ofzo). Daar je filter, plantjes en vissen in. Dan kun je het grind uit je aquarium halen en het zand er in doen. Afhankelijk van wat voor zand je koopt, moet je dat dus ook nog eerst goed uitspoelen. Anders wordt je aquarium een stofbak :P

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 12:28

ik wou net vragen watt voor zand bedankt voor julie antwword ik had e vraag nu ik de lodjes dr af heb gehaald drijfen de plantjes wat moet daar tegen doen

_Tara_

Re: Vis ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:31

Die stengeltjes kun je, op een beetje afstand van elkaar, tussen 't grind stoppen.