Welke kvv bij blaasproblemen en waar bestellen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Welke kvv bij blaasproblemen en waar bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:38

Ben vanmorgen met mijn kat naar de DA geweest vanwege een fikse blaasontsteking. De DA raadde mij aan om urinary of vers te gaan voeren. Omdat ik toch uit veel hoeken de voordelen van vers hoor zit ik er nu serieus over te denken om kvv te gaan voeren.

Welke merken zijn het beste, hoeveel voer je er van (ik voer het liefst 1x per dag, dat zijn ze ook gewend) en waar kan je het bestellen/kopen?
Ik heb een paar sites gevonden, bijvoorbeeld bibi en carnibest, maar ik heb geen idee wat goed is en op de sites die ik gevonden heb waar het te bestellen is rekenen ze belachelijke verzendkosten.

wie o wie kan me helpen?

Donja

Re: Welke kvv bij blaasproblemen en waar bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:56

Ik gebruik al jaren carnibest (zeer tevreden) voor zowel mijn honden als katten. Ook een diabeteshond er jaren op gehad (diabetes variant) en een kat met chronische blaasontsteking.
Op de site van carnibest staan de verkooppunten (in Almelo 3 verkooppunten)

Liselot

Re: Welke kvv bij blaasproblemen en waar bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:04

en hoeveel gram voer je per dag?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:08

Mijn katten krijgen Tinlo, dit eten ze erg goed; zelfs mijn extreem kieskeurige eter wil dit goed eten.
Het schijnt ook een goed te accepteren merk te zijn voor katten. De favoriete smaken zijn hier kip en makreel, rund is fijn voor de afwisseling. Eend en konijn blieven ze niet :+
Mijn katten zijn erg vooruit gegaan op dit voer, de vacht is gigantisch verbeterd, het gebit ook. Daarnaast stinkt de ontlasting niet meer en heeft onze ene kat veel minder maagproblemen.

Op de website www.tinlo.nl staat prima uitgelegd hoe en wat en ook waar het te verkrijgen is. Hier haal ik het gewoon bij de Pet's Place. Je voert 35 gr per kilo, per dag. Er zit 250 gr in een worst. Ik haal het ongeveer 12 uur vtv uit de vriezer en laat het ontdooien in een bakje in de koelkast. En af en toe wissel ik eens af met bijvoorbeeld een eendagskuiken of wat nekjes oid.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:49

mijn kitten staat ook op tinlo, ze eet het met veel smaak :D
verder zijn carnibest en bibi beide goede merken

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 06:39

Wij voeren onze katten Degomeat. Veel verschillende soorten smaken. Ze doen het er super op! Tinlo werd hier ook heel goed gegeten. Wat betreft de hoeveelheid is het idd ongeveer 35 gr per kilo. En verder gewoon goed kijken naar je kat en daarop aanpassen. Wij hebben hier katten die met 90 gr per dag genoeg hebben en een ander krijgt minstens het dubbele. Terwijl ze ongeveer net zo zwaar en groot zijn.
Eendagskuikentjes of bijv een visje gaat er hier ook goed in :Y)