geadopteerd door een kitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

geadopteerd door een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:22

Even een korte inleiding:

Wij hadden een poes en 2 katten... Bob en Boei, de 2 katten waren eigenlijk wel onze favoriet en de kinderen konden alles met ze doen. Boei was een rode gestreepte ex kater en Bob een grijs gestreepte ex kater. Helaas bleef Boei ineens in het begin van de zomer weg, Dat was niks voor hem, want hij liep je altijd voor de voeten, jatte alles van het aanrecht af en als je al de gedachten had hem te roepen, dan was hij er al....toen hij een halve dag weg bleef wist ik al genoeg..Boei is niet meer. Aan het einde van de zomer, was ook ineens Bob weg...Bob was wel eens vaker iets verder weg, maar ook voor hem was een halve dag erg veel...ik had er dus helemaal geen goed gevoel bij, en 1,5 dag later lag hij ineens dood en dood ziek bij ons bij de voordeur onder een plant. zwaar vergiftigd. Hij was helaas niet meer te redden. (men zet hier wel gif uit voor vossen e.d. maar er staat nooit een bordje bij voor wie dit is bedoeld.)
Erg erg erg jammer, ik wist dus ook meteen wat er met Boei was gebeurt. Onze kat Zusje gaat altijd een andere kant op, en die doet het nog prima. ook een heel lief beest, maar anders. Ik wilde er voor de kinderen wel weer een katje bij, maar aan de andere kant is de poes zusje ook erg lief met ze dus we laten het maar zo.
Maar vandaag.....ik was wat laat met het naar school brengen van de kinderen omdat ik weer eens mijn sleutels kwijt was... we kwamen dus ook op een leeg schoolplein aan en daar zat ineens een klein zwart katertje...mijn dochtertje Saar (ruim 3 jaar) was meteen helemaal verliefd en had hem al op de arm. Daan (zoontje, ruim 2,5 jaar) ook aaien. Ik Saar naar binnen gebracht en de juf zei meteen al...deze heeft geen baasje, neem maar mee....Dacht het niet!
Daan gaat naar de creche en ging dus mee naar buiten. en meteen weer even naar het katje. Wij daarna naar de auto, maar je kunt het al raden...het kattenbeestje volgde ons. Ik hem weer terug gebracht naar het plein, gezien de weg niet al te rustig is qua verkeer...(beestje is zo'n 7 week oud) Daarna weer naar de auto, katje volgde ons weer...en weer terug gebracht. Wij nu sneller naar de auto maar een buurtvrouwtje hielde ons aan, met...ach 't is zo leuk voor de kinderen en hij heeft toch geen baasje.....jaja....het zal wel...(ondertussen vond ik hem al meer schattig worden) ik dacht hem daarna kwijt te zijn, maar weer aangekomen bij de auto was het "mauw" en hij stond al klaar, hij was ons al voor....dus manlief op 't werk gebeld.....en hij ging overstag! dus kat de auto in, zoontje op de creche afgeleverd en mee naar huis ... daar meteen gewassen met vlo en ander ongedierte dodende shampoo en een bak eten, water en mandje voor de kachel gezet. Hij vind het allemaal prima. 's middags een wormkuur gehaald, want dat ie wormen heeft is duidelijk....maar verder heel actief, schone oogjes en oortjes, eet en drinkt goed en heeft zijn eerste plas op de bak gedaan. Hij zit nu al spinnend op schoot...en met afschuwlijk weer op de planning voor morgen denk ik dat ie wel blij mag zijn met een warm en liefde vol huis...mijn dochtertje van bijna 4 (januari) is helemaal weg van hem en is ook lief en voorzichtig....ze "leest"boekjes voor, hij krijgt kusjes en aaitjes.... ik ben blij met hem, en we noemen hem Joep. (naar Bob en Boei, ok...je schrijft het anders, maar de klank zit er in..)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:26

geen ontkomen aan :')
hartstikke leuk !
veel succes met het kleine droppie.. +:)+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:29

Misschien wel zo netjes om het diertje te melden bij Amivedi.
Wie weet zit er ergens anders in een huis een kindje te huilen omdat haar katje weg is.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:31

hier heb je dat niet...we wonen in Portugal en dat gaat er echt heel erg anders aan toe.....
wel zal ik het iig even aan de laraar melden dat wij hem in huis hebben mocht er iemand naar vragen, maar acht de kans zeer klein.
Laatst bijgewerkt door ydnew op 21-10-13 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:32

Heb je wel gezien waar ze woont senna?

Leuk hoor een nieuw huisdier, foto?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:33

Zijn daar idd enorm veel zwerfkatten.
Fijn dat deze nu een huisje heeft :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:34

Avelienvd schreef:
Heb je wel gezien waar ze woont senna?

Leuk hoor een nieuw huisdier, foto?

Oh nee.... :+ :o?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:38

mauw... ik schatte hem op zo'n 6 week..na wat geneus op internet iig 7 week gezien de kleur van zijn ogen.....
Afbeelding

dochter Saar bij het mandje voor de kachel....
Afbeelding

't is lastig foto's maken bij ons in huis zonder flits, en helemaal met een zwarte kat :-)

de deur is nu wel weer op slot voor nieuwe diertjes..anders blijf je aan de gang....als we Bob en Boei nog hadden, had hij het echt bij iemand anders moeten proberen....want als je er eenmaal aan begint komt er geen eind aan hier....
Laatst bijgewerkt door ydnew op 21-10-13 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Re: geadopteerd door een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:40

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:52

Wat een schatje <3
Die heeft geluk gehad zo te horen, als hij daar al 7 weken liep dan denk ik niet dat andere mensen hem hadden meegenomen.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:55

Hij heeft naar mij idee al een behoorlijk melk gebit...eten doet hij ook als een grote, maar zuig reflex is er nog wel in zijn dekentje...hij heeft al helemaal groene ogen.

denk niet dat hij daar al 7 weken liep.....maar schat hem nu op 7 weken..misschien 8, maar is aan de kleine kant. hoofdzakelijk door wormen en vlooien verwacht ik, maar als het goed is zijn die krengen morgen allemaal dood :-)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:05

Kijk uit met ontworming! Dat wordt zo snel overgedoseerd. Goed de bijsluiter lezen, en het katje wegen, nooit gokken.

Wel heel goed dat je hem hebt meegenomen. Arm beessie :)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 23:11

heb hem gewogen en bijsluiter gelezen...moet goed komen :-)

nou, vandaag weer kids naar school gebracht...zie ik een eindje van de school.....in een bocht bij een verlaten huis 2 kittens, zelfde grootte, in een goot naast de weg tegen dat huis aanzitten. net zo een zwarte en een rode......pot verdorie wat is dat moeilijk om door te rijden...maar heb het wel gedaan. We hebben gewoon niet de financiën om voor nog 2 extra katten goed te kunnen zorgen....

we hebben al aardig wat beesten en nu is de deur weer op slot...van het voorjaar is er nog plek voor een paard :-)
Laatst bijgewerkt door ydnew op 22-10-13 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:11

Hij heeft jullie geadopteerd :D
Fijn dat hij een goed thuis heeft nu.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:16

en dat zou ik niet kunnen.. :n

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:17

Die heeft zijn baasjes vakkundig uitgezocht, van harte Joep, met deze geslaagde actie! *\o/*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:26

Wat een leuk en fijn verhaal, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst TS! Wat een knap katje, en wat is je dochter er leuk mee :) Veel plezier met Joep!

En ja, zo gaat dat he... in mei ging ik kijken bij een nestje kittens in de buurt, ik wilde graag een rood katertje... en z'n blauwe zusje ging in m'n handen liggen en dat was het dan. Nu is ze alweer een aantal maanden hier. Haar oogjes waren trouwens pas helemaal uitgekleurd toen ze 9 of 10 weken was.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 23:50

spicegirl schreef:
en dat zou ik niet kunnen.. :n

ik ook niet goed....zit al met die 2 katjes in mijn gedachten..maar vandaag liep er ook een erg mooie hond bij de containers in een dorpje te struinen...en op de hoek nog een.... etc etc...dit komen we dagelijks tegen. Als ik eenmaal ga beginnen dan is het hek van de dam.... grenzen stellen anders kunnen we zelf straks niet meer eten... we hebben dan al... 2 katten, 2 honden 3 paarden (nog plek gereserveerd voor 1 er bij) 2 varkens, 4 konijnen en 2 eenden..... moet allemaal eten etc. naast onze 2 kinderen en wij zelf....

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 00:18

ik moet onze Joep nu alleen nog zindelijk zien te krijgen. Ik heb al aardig wat katten gehad in het verleden....nu nummer 8 en eens 5 waarvan 4 het hebben gered van dag 1 met de hand heb groot gebracht. en dat ging altijd vanzelf....kattenbak = plassen en poepen, en maakte ook niet uit als er al een plas in lag of de drol er was uitgehaald. Joep had gisteren wel op de bak geplast en voor ik ging slapen op gepoept die ik eruit had gehaald. maar vanochtend lag er een drolletje in de hoek van de badkamer. Daar hebben wij hem nu 's nachts even in voor dit soort ongelukjes. vanmiddag ging hij ineens zitten poepen op de stoel van de kinderen en heb hem meteen op de bak gezet alwaar hij de rest deed. Maar nu net weer in de badkamer in de hoek....heb nu dat bewuste drolletje in de bak gelegd.... met het idee....die hoort daar en niet onder de douche.....

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:06

En hoe gaat het nu met Joep? Heb je de twee andere kittens nog gezien? Is er geen opvang voor alleen de jonge dieren daar?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 01:27

Ja, met Joep gaat het prima. hij is al een stuk gegroeid. die andere 2 heb ik niet meer bij het huis/boederij gezien. Toevallig kwam ik van de week met mijn man bij goede kennissen die vlakbij wonen om brandhout af te leveren.. wie loopt daar binnen? dat rode kitten die ik in de bocht had zien zitten. Zij hebben hem in huis genomen. hij was aan komen lopen en zij vond hem wel erg leuk....dus manlief is er ook mee ingestemd en nu woont hij bij hen. De zwarte heb ik niet gezien. Qua opvang hier...er is wel wat...ook wel iets particulier...maar echt...als je daar aan gaat beginnen is het einde zoek hier. Je moet een goed stel oogkleppen aanschaffen als je hier in Portugal komt. als je alles wat zielig en alleen is hier gaat opvangen of wegbrengen dan ga je zelf ten onder. Is echt ernstig....

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 08:55

5 maand later......

Joep is zo'n leuk beest..heel lief en een knuffelkont, maar met een gekke speelse bui moet je oppassen evenals onze andere 2 katten :-) Hij is hondsbrutaal en je kunt niks onbewaakt achter laten aan eten in huis.....want dan ben je het kwijt :-) haha

Afbeelding

Afbeelding

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:02

Wat is hij prachtig geworden! Wel echt een boefje aan zijn felle ogen te zien. Daar zal je je niet mee vervelen.

En ja, ik ken het. Vroeger bij ons thuis zijn wij ook meerdere keren door een kat geadopteerd. Kennelijk bevielen we goed want we mochten blijven. :P