Hond leren speuren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hond leren speuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:13

Hallo allemaal,

Ik heb 5 maanden oude labrador pup en zou graag met hem willen gaan speuren. Aangezien hij nog te jong is voor behendigheid. En ze helaas niet aan puppybehendigheid doen bij mij op de club.

Nu heb ik al gekeken voor lessen. Maar vind 42.50 euro per uur erg veel voor een student. Dus ik vroeg mij af als het ook mogelijk is om het zonder lessen te doen. Want ik merk dat hij graag zijn neus gebruikt.

Ook zou ik graag andere leuke dingen met hem willen doen. We doen al veel denk spelletjes en dingen apporteren uit het water. Maar wil graag meer variëren met hem.

Groetjes, [***].

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:17

Een uur is voor zo'n jonkie ook wel heel veel. Bieden ze geen half uur lessen aan? Bij mijn speurhondencentrum namelijk wel.

Edit: misschien kun je hier ook nog leuke ideeën afhalen: https://www.facebook.com/groups/hersenwerk/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:20

Anoeska27 schreef:
Een uur is voor zo'n jonkie ook wel heel veel. Bieden ze geen half uur lessen aan? Bij mijn speurhondencentrum namelijk wel.

Ja ook wel. Maar dan is de prijs door midden gedeeld. Maar ik kan dat niet elke week ophoesten. Misschien als ik straks mijn rijbewijs heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:23

Anoeska27 schreef:
Edit: misschien kun je hier ook nog leuke ideeën afhalen: https://www.facebook.com/groups/hersenwerk/

Hier ben ik idd lid van. Maar de meeste dingen heeft hij zo door. En dan vind hij het saai en kijkt er niet meer naar om.

Dus ik moet hem continue uitdagen.

eponine

Re: Hond leren speuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:24

Werken met de clicker? Daar kun je volgens mij al een heel leuk begin mee maken?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:28

love_western schreef:
Anoeska27 schreef:

Ja ook wel. Maar dan is de prijs door midden gedeeld. Maar ik kan dat niet elke week ophoesten. Misschien als ik straks mijn rijbewijs heb.

En eens per 2 weken? Wij gaan ook niet iedere week.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:45

ik ga ook niet elke week maar wel met alle 3 m n honden afgewisseld.
vrijdag voor het eerst met mijn teefje van 7 maanden gespeurd en dat was kiiiickennn! :D

je kunt op zich wel speuren zonder perse les maar ik zou wel de basis bij iemand aanleren. als je het daarna wilt doen heb je altijd 2 mensen nodig, 1 handler en 1 "slachtoffer"