Mag kat hondenvoer blik.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Mag kat hondenvoer blik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:33

Heb het per ongeluk gekocht dus meteen weer onder haar neus weggegrist de stakker . kocht het bij kruidvat en daar koop ik nooit, ruikt wel hetzelfde.

Sweetgirl1

Re: Mag kat hondenvoer blik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:37

Nee een kat mag GEEN hondenvoer,, een hond daarin tegen wel weer kattenvoer.
In hondenvoer zitten andere stoffen dan in kattenvoer

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:40

Dat is precies andersom.

Voor één keertje is het geen probleem.

Er zit een bepaald stofje extra in (taurine) en dat hebben katten juist wel nodig (kunnen ze zelf niet aanmaken).
Terwijl honden dat juist niet extra moeten hebben!

Waarschijnlijk is het minder zout, dus dat is absoluut niet erg.
En ik denk grover gemalen, dus grotere stukken, ach dan moeten ze wat harder werken ;-)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:41

ok hm dan heeft kat echt pech helaas

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:43

Nee, kat heeft mazzel. Kat mag wel hondenvoer, hond geen kattenvoer i.v.m. taurine lees ik net.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:44

hm ok waar las je dat

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:45

gaat om de aanrecht kat haha

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:48

Albert schreef:
Nee, kat heeft mazzel. Kat mag wel hondenvoer, hond geen kattenvoer i.v.m. taurine lees ik net.

Ik heb op mijn werk geleerd een hond mag wel kattenvoer een kat geen hondenvoer,, van blik dan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:49

Wat ik doe is gewoon wat brokjes in warm water leggen; tada daar is het natvoer :o
Poes geniet en zeurt niet meer om het eten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:59

Dit is wel blikvoer, ik doe het dus niet , teveel twijfel.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:02

heb je geen beleg in de koelkast dat de kat kan eten :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:53

Kat mag wel hondenvoer. Hond mag geen kattenvoer ivm. Taurine en het is te zout.
Gewoon geven dus en morgen weer kattenvoer halen ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:57

xSCWx schreef:
Kat mag wel hondenvoer. Hond mag geen kattenvoer ivm. Taurine en het is te zout.
Gewoon geven dus en morgen weer kattenvoer halen ;)

Volgens mij juist andersom. Kat kan weinig tot geen plantaardig voedsel verteren, hond heeft het daar makkelijker mee. Maar 1 maaltijd omdat er niks anders is zal geen probleem zijn. kat heeft inderdaad wel taurine nodig, hond niet/kan dit zelf aanmaken. Of er zout in zit moet op de ingrediëntenlijst terug te vinden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:59

Een keer kan geen kwaad. Gebeurd hier vaak zat dat de hond bij de kattenvoer komt en kat bij hondenvoer.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 01:26

Kattenvoer is altijd zouter dan hondenvoer, wat een kat goed kan hebben maar voor honden is dat funest voor de nieren. (Als het regelmatig en veel wordt gevoerd)
Over plantaardig voedsel ga ik maar niet beginnen... daar zowel kat als hond vlees eters zijn. Dus wat allemaal bijgevoegd zit in die blikjes is grotendeels onzin. Maar dat is geen discussie voor hier.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 06:52

ik zou welke richting dan ook op er geen probleem van maken. Het is toch als lekkernij een hap en geen volledige maaltijd (verwacht ik??) dus gewoon met mate voeren en als hij het wil eten dan hoef je dus niet alles weg te gooien. Katten hebben idd taurine nodig maar een keer niet daar gaan ze niet dood van (friet heb ik ook niet nodig en als ik het een keer in de week eet ga ik daar ook niet dood van bij wijze van spreken). Het kattenvlees is vaak te zout voor honden maar als je hond echt niet wil eten en dat kattenvoer wel geef het dan gerust een keer. Beter voor de maag iets te zout te eten dan dagen niet te eten alleen moet je dan altijd uitkijken dat je hem er niet mee verwend.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:45

dat kattenvoeding zouter is, is een feit. maar vele hondenbrokken (bekende merken) zijn ook te zout
alles wat te zout is, is niet goed. en daarom krijgen ze hier alleen maar natuurlijke voeding.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:27

Blikvoeding is niet gezond, dus voor een keer hondenvoer is niet echt een groter probleem dan de kattenversie. Aan kattenvoer wordt taurine toegevoegd, je kan een kat dus niet op hondenvoer zetten (maar nogmaals af en toe is geen probleem).

In heel veel kattenvoeding zitten plantaardige ingrediënten toegevoegd, terwijl een kat eigenlijk vlees hoort te eten. De gemiddelde kattenbrok heeft niet echt veel minder plantaardige ingrediënten dan honden. Wel is de samenstelling anders van vitaminen e.d. dus raad ik sowieso niet aan om als hoofdvoeding, voeding bedoelt voor een ander dier te geven.

Off-topic:
Gepaste voeding voor een obligatore carnivoor vind ik een brok zonder granen/met een hoog vleesgehalte, of rauw vlees (gemalen of ongemalen).
Als ik mijn kat een keer iets lekkers wil geven/een dag niks in huis heb, dan haal ik bijvoorbeeld vis in blik zonder of met een heel klein beetje zout. En als dat er niet is haal ik soms zo'n patébakje, je ziet vaak dat de goedkoopste merken alleen vlees gebruiken, geen suiker oid toevoegen.
Als er een graanvrije brok in de aanbieding is koop ik die ook wel eens. Af en toe makkelijk en gebruik het dan ook als beloning voor de hond.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:42

Ik had voor mijn teckel zakjes vlees meegenomen uit Duitsland. Kwaliteitvoer, geen supermarkt voer.

Hier kreeg ze zo nu en dan een zakje van.
Mijn reu mag het niet hebben, en 1 hond lekker voer vind ik sneu, dus het was voor af en toe als ik verse vis meenam voor mijn reutje

Nou blijkt echter dat mijn vader alles aan de kat heeft opgevoerd. _-:(
Zo'n 50 zakjes duur voer

Poes leeft nog steeds :D

Ik heb nou een blikvoer naast de brok (wederom geen supermarkttroep) die mijn reu ook mag hebben.

En ook de poes krijgt elke avond een lepel blikvoer.

's ochtends krijgt hij zijn eigen brokken.

Het gaat er namelijk om dat een kat zelf geen taurine kan aanmaken, wij mensen en honden wel.
Krijgt de kat naast het blikvoer voor honden nog gewoon kattenbrokken, dan is er niets aan de hand en kan je het rustig opvoeren.

Van een paar dagen geen taurine gaan ze niet dood. Wide katten eten immers ook niet elke dag.

Andersom is trouwens ook geen probleem. Mijn reu kreeg wel een een blikje kattenvoer met alleen vis (er is geen blikvoer voor honden met alleen vis namelijk) en ook die is er niet dood aan gegaan.