Naar aanleiding van dit topic: [BB-ITP] Asielhond gevonden, straks ophalen! ( daar lees je het verhaal over onze nieuwe hond) weer een topic, helaas..
Oké, de parasiet is weg. Worm vrij, hart en longen klonken goed.
Maar na 2 dagen was het weer feest, diarree.. Héle erge diarree.. Eigenlijk heeft hij in die (bijna) 4 weken nog geen 1 keer normale ontlasting gehad, ook niet met diarree remmers. Dan maar licht verteerbaar voer en kleine beetjes. Duur voer gehaald bij dierenarts, hielp niet. Vers vlees, kip met rijst, licht verteerbaar brok.. Hij eet een 2 handjes en laat verder alles staan. Na het eten standaard een soort van ophoest aanval, soort van keihard roggelen waarbij er groen slijm uit zijn mond en neus komt.
Maar het ergste vind ik de spuitpoep.. tijdens poepen jankt hij de hele boel bij elkaar en het spuit er letterlijk uit, letterlijk! het is water heeft niets met poep te maken meer..
Elke nacht ligt mijn huis vol met water poep en elke dag met uitlaten spuit alles eruit.
Zijn gedrag is perfect, speels druk en vriendelijk.. Drinken doet hij een normale hoeveelheid. Diarree remmers, maagbeschermers.. het doet niks. Alleen het overgeven is gestopt.
Tijdens het optillen laat hij pijn zien, denk ik.. Hij gromt wanneer je dit doet, al zou dit ook nog een kwestie van opvoeden kunnen zijn. Ik weet het niet, ik weet niks meer.
Bloed/urine/poep uitslagen zijn allemaal negatief. Er komt niks "raars" uit. Zijn gewicht is veel en veel te laag, was het al toen ik hem kreeg. Hoe lang hij al diarree heeft is niet bekend, hij zat al onder de poep in het asiel.. Dus waarschijnlijk al een tijdje. temperatuur is ook goed en constant.
Maandag ga ik Utrecht bellen voor advies.. Want ik weet het niet meer.. Ik ben zo ontzettend veel geld en tijd verder en ben nog niks opgeschoten

Wie oh wie heeft misschien al een idee?
Ook al is het goed en lief bedoeld.. Aub geen tips/meningen over voer.. geloof me, we hebben van alles geprobeerd en hij laat alles staan. Dit probleem ligt niet bij voer, ik weet het gewoon zeker want zelfs van rijst of gekookte kip gaat hij vol aan de diarree. Er is gewoon iets mis met deze hond, niemand weet alleen wat.
Ik vind het zo erg, zo frustrerend.. Ik wil weten wat hij heeft..Zijn verhaal in het kort. Komt van asiel en helaas achteraf van broodfok. Is mager en 11 maanden oud. Wij hebben hem nu 4 weken bijna.
Een foto hoe zijn ontlasting eruit ziet ( niet voor zwakke magen!) http://www.mijnalbum.nl/Foto800-BKN48KAK.jpg