Mijn ouders hebben een drentse patrijs en ik ben in het bezit van twee golden retrievers.
Met mijn eerste hond (reu uit showlijn) nooit nagedacht over een jachtcursus. En toen kwam de drent bij mijn ouders die dat wel zijn gaan doen. Wat heeft dat beest er een plezier in.
Aangezien een golden eigenlijk ook een jachthond is, eens een poging gedaan met onze reu. Maar die is daar duidelijk niet zo van... En nu hebben we een vier maanden oud teefje die juist ook gefokt is voor de jacht.
Gister heb ik even gekeken hoe ze op een (dode) duif (voor de training van de drent van mijn ouders) reageerde. Resultaat een helemaal blije wilde pup die niets liever deed dan die duif pakken en hem zelfs met enige moeite kwam brengen

(In tegenstelling tot mijn reu die het heel onhygiënisch vond en als hij kon praten had gezegd dat ik dat vieze ding zelf maar ging tillen.
)En nu... Ik moet nog op puppycursus. Tijd en een super ongeconcentreerde pup zorgen ervoor dat ik wat later start en ik heb besloten dit te combineren met een jachttraining.
Zijn er nog meer die dit met hun hond doen? En hoe bevalt het?
In de buurt hier bij mijn ouders zijn jagers en hun drent heeft laatst een keer mee mogen draaien en haar eerste duif gehaald. En wie weet... Misschien kan ik als Zoeshi wat ouder is ook een keertje mee...
Kan vanuit verschillende rasverenigingen zoals bijvoorbeeld Labradors, Goldens, Tollers en Flatcoats.
Als ik het zo hoor heb je een heel gemotiveerde Golden, super!