10 jaar later

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CaVaLaPhoto

10 jaar later

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 06:39

Vandaag is het zo ver. Mijn puppekind is vandaag alweer 10 jaartjes oud geworden. Ik heb haar niet vanaf dag 1 al gezien en uitgekozen, al had het mij wel erg gaaf geleken.
9 jaar en 46 weken geleden kwam mijn tante bij wat kennissen over de vloer die een zusje van Kiara in huis hadden lopen. Die pup was net 1 dagje in huis. Me tante werd verliefd, haar werd verteld dat er nog meer pups waren in dat nest die nog geen huis hadden en een paar dagen later ging ik met me tante mee. Er liep een tweede pup rond in dat huis, die kennissen hadden er eentje uitgezocht. Ze droeg de naam Pikachu. Maar dat maakte niks uit. Ze had nog geen papiertjes of iets, dus naam kunnen we altijd nog gemakkelijk aanpassen. Ze paste nog maar net op mijn hand, pootjes staken uit. Pikachu in het vervoerskistje gedaan, nog een praatje gemaakt en weer weg gegaan. In de auto hadden mijn tante en ik het al over de naam. Pikachu ging het niet worden, we zagen het al helemaal voor ons. Nee, het werd Kiara.

Een paar weken nadat me tante Kiara in huis had, kwam ze naar me toe en zei dat ze Kiara eigenlijk niet kon houden. Ze paste in het huis, het klikte me de andere hond van me tante, maar er waren andere problemen die haar lieten besluiten om Kiara bijna meteen weer weg te doen. En aangezien ik ook verliefd was geworden op dat leuke pupje en ik altijd al een puppy wilde hebben, mocht ik Kiara hebben. Misschien niet het meest verstandige besluit voor een tienermeisje dat totaal geen ervaring had met honden opvoeden, maar het was wel me beste besluit op dat moment. Zo'n hondje als Kiara vind ik nooit meer.

En nu, 10 jaar na die geboorte, heeft Kiara alleen nog maar last van een beetje staar. Ze is nog fit, gezond en rent en springt nog alle kanten op. Kiara bejaard? Nee... Dat kan niet. Iedereen gokt haar nog op zo'n 5 à 6 jaar. De staar valt alleen op als je echt goed naar de ogen kijkt, dus dat ik ook niet overduidelijk aanwezig. Het lijkt wel alsof ze net pas over de helft van haar leven is en nog lang niet tegen het einde van haar leven is.

Naam: Kiara
Ras: Jack Russell x Whippet
Geboren: 17-10-2003
Geslacht: Teefje

En dan nu een klein foto-overzichtje van de afgelopen 10 jaar :D
1. Puppy Kiara, ongeveer 10 weekjes oud :D
Afbeelding

2. 20 weekjes oud. Je kon haar in elke houding leggen als je wilde.
Afbeelding

3. En we springen gelijk door naar twee jaar :P Het was al een echt dametje
Afbeelding

4. 3 jaar oud en verhuisd naar me moeders nieuwe huisje. Ik kon pas een paar maanden later mee verhuizen.
Afbeelding

5. Zo goed vertrouwde ik de 4-jarige Kiara. Ik zette haar gewoon bij mijn konijnen er bij :)
Afbeelding

6. 5 jaar oud. Geen stok is te groot :P
Afbeelding

7. 6 jaar en haar eerste echte fotoshoot, in de sneeuw :D
Afbeelding

8. Samen met trotse baasje :D
Afbeelding

9. Ze liet ook zien dat ze ook wel van paarden houd. Misschien op een andere manier dan de meeste paardenliefhebbers :P
Afbeelding

10. Met haar 7 jaar werd ze mijn vaste model voor mijn eigen amateurfotografie :D
Afbeelding

11. 7 Jaar en een volwaardig model :)
Afbeelding

12. Mooi wezen op stal, mijn paardenhondje :D
Afbeelding

13. Kiara 8 jaar oud.
Afbeelding

2013 was het jaar van de fotoshoots.

Foto's van onze eerste fotomeeting!
Door Sandra Heesbeen
Door Marlies Buil
Door Astrid Merkx

14. Bij de 4 Schotse Collies waar we vaak genoeg te vinden zijn (door Marlies Buil)
Afbeelding

15. En een fotoshoot door Linsey, waar we al een paar jaar op gewacht hadden :D Trots op mijn hondje die toen voor het eerst het water in ging wat voor heel andere soort foto's zorgde naast die duizenden foto's die ik al van haar heb :D
Afbeelding

En haar eerste foto als 10-jarig hondje moet nog komen. Vandaag wordt ze lekker verwend. Ze krijgt een nieuw piepspeeltje, omdat haar kippetje al bijna een half jaar spoorloos is. En als ik vanavond thuis kom van stage dan neem ik een lekkere kluif voor haar mee waar ze weer een paar dagen onafscheidelijk van zal zijn :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:17

Gefeliciteerd met Kiara :D
Er zitten erg mooie foto's tussen!

Lisette1990

Re: 10 jaar later

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:19

Wauw mooie hond, hele leuke foto's!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:21

leuke hond en superleuke foto's! 10jr is al best oud...hopen dat je nog lekker lang van der mag genieten!

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 11:27

Dankjewel :D
Hoe kleiner de hond, hoe ouder ze worden. Tenminste vaak dan. Geen rare situaties meegeteld. Maar 10 jaar is zeker al over de helft heen gok ik :P Hoop dat ik haar nog zo'n 5 jaar mag houden :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:32

klopt hoor ik heb hier ook een kleine hond en die is alweer 16...

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 09:56

Okee :P
16 is al een mooie leeftijd inderdaad. Hoop voor jouw dat jouw hondje ook nog niet dicht bij het einde zit :)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 23:42

Foto's van Kiara als 10-jarig hondje :)

Ogen zijn zo door de flits. Even te lui om met instellingen te prutsen met een camera die toch niet 100% mee zal werken :P
Afbeelding

Kreeg amper de kans de kluif netjes aan te geven :P
Afbeelding

Het had niet veel groter moeten zijn. Al had ik voor de fun toch bijna een kluif van een halve meter gekocht :P Misschien wel een leuk idee voor kerst :P
Afbeelding

(oké, niet veel verschil met 9 of 8 jaar, maar toch :P)