31 augustus om 6.30u is mijn allerliefste kat Lente aangereden, vlak voor mijn ogen. De bestuurder is doorgereden, het was niet zijn schuld maar wat een klap was het. Ze is de weg opgejaagd door een andere kat op het verkeerde moment.
Maar ze was zo speciaal voor me, we hebben haar 4 jaar geleden opgehaald bij een vrouw die haar niet meer mocht houden in het appartement waar ze naartoe verhuisde. Lente was op dat moment een half jaar en in de advertentie stond al: het is een poes waar je alles mee kan doen. En dat bleek wel!
Wat een gezelligheid bracht ze in huis. Een kat waar je uren mee op de bank kon kroelen, onder het dekbed dicht tegen me aankroop. Als een hondje naar me toekwam wanneer ik zei: Kom maar! Ook deed ze alles om maar een stukje kaas van mij te krijgen. Nog nooit heb ik zo'n bijzondere, lieve kat als haar gezien. Altijd bij mij opschoot, ook al was ik al bezet door mijn laptop, je ging er bovenop zitten. Een kat die de leeftijd van 5 jaar niet mocht bereiken, waar ik geen afscheid van heb kunnen nemen. Iedereen die haar kende weet wat voor een band ik met haar had en wat voor een lief beest het was. Iedereen in het huis mist haar, wij, de honden en onze andere kat.

We hebben haar dezelfde dag begraven in de tuin, zodat ze altijd bij ons is. Maar vergeten doen we haar nooit meer!