Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sonja_vR schreef:over het algemeen zullen de meeste , normaal gezonde teven prima bijtrekken na het nest ,
fokker waar die van ons weg komt hebben teefjes die in hun leven 2 a 3 nestjes hebben gehad tot max 7 jarige leeftijd en die zijn na de nestjes weer gewoon netjes in model getrokken en lekker weer gaan sporten.
als je een hond vanaf 2 tot ?? leeftijd continu nestjes laat fabrieken zal dit anders zijn(hond van de buren van nabijgelegen hondenschool is zo een hond, die heeft dit jaar twee loopsheden en dus twee nesten... erg sneu. maar die ziet er idd uit als een babyfabriek met zwabberbuik en hangtepels waar je een melkstel aan kunt hangen bij wijze van spreken.
yentl2010 schreef:Sonja_vR schreef:over het algemeen zullen de meeste , normaal gezonde teven prima bijtrekken na het nest ,
fokker waar die van ons weg komt hebben teefjes die in hun leven 2 a 3 nestjes hebben gehad tot max 7 jarige leeftijd en die zijn na de nestjes weer gewoon netjes in model getrokken en lekker weer gaan sporten.
als je een hond vanaf 2 tot ?? leeftijd continu nestjes laat fabrieken zal dit anders zijn(hond van de buren van nabijgelegen hondenschool is zo een hond, die heeft dit jaar twee loopsheden en dus twee nesten... erg sneu. maar die ziet er idd uit als een babyfabriek met zwabberbuik en hangtepels waar je een melkstel aan kunt hangen bij wijze van spreken.
Is in mijn ogen een broodfokker 2x per jaar een nestje ? Bah bah
maar goed, je doet er verder niets aan , behalve dan mensen die een pup zoeken voorlichten en hopen dat het kwartje valt...
De moeder van mijn reu heeft heel lang nodig gehad om te herstellen van haar eerste nestje, heel lang voor ze weer lekker in d'r vacht zat en ze heeft nog steeds een beetje uitgezakte tieten (de laatste tepels vooral, midden op d'r lijf zit alles wel weer strak) maar moet daar wel bij zeggen dat haar eerste nest gelijk 10 pups waren. Dat zal misschien ook schelen
Ken ook genoeg teven die weer lekker strak in het vel zitten, een poosje na het zogen. Conditie is natuurlijk een kwestie van opbouwen na een nestje, en het lijkt mij voor zich spreken dat je enkel een teef laat dekken wanneer zij gewoon geheel gezond en fit is en goed in d'r vel zit
En dan heb ik het niet over de benodigde gezondheidsonderzoeken maar gewoon algemene fitheid.. Als dat laatste het geval is zal een teef hoogstwaarschijnlijk gewoon herstellen na de dracht
yentl2010 schreef:Sonja_vR schreef:over het algemeen zullen de meeste , normaal gezonde teven prima bijtrekken na het nest ,
Is in mijn ogen een broodfokker 2x per jaar een nestje ? Bah bah

)