hond bevuild eigen plekje!!?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

kusvoorjou

hond bevuild eigen plekje!!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-13 11:19

Hallo
Mijn vriend en ik hebben een leuke boxer pup, die nu 15 weken oud is
Super leuk beestje, luisterd al heel erg goed zonder puppy cursus!
Overdag zindelijk, gaat netjes voor de deur zitten en meld zich dan

Maar nu mijn vraag, snachts is hij NIET zindelijk! We gaan er
Snachts nog steeds voor hem uit. Om de 4 uur.
Wanneer wij dit willen uitstellen, naar bijvoorbeeld 5 min langer
Plast hij in zijn bench, en ligt gewoon op zijn natte kleed
Dit vind ik zo apart, omdat ze dus zeggen dat een hond normaal gesproken
Zijn eigen nest niet bevuild. We hebben de bench al kleiner gemaakt zodat
Hij echt een klein stukje heeft om op te liggen, dit helpt dus niet

We zijn echt een beetje hopeloos geworden.. en moe.. (elke nacht een keer er uit om hem te laten plassen)

Ik hoop dat jullie de gouden tip hebben, en zijn kleedje in het vervolg snachts droog
Blijft!

Groetjes Lisa.

~ Floris (Keimper van Hylpen x Maeije 440)
Nieuwe toekomst❤️

snorkel1986

Re: hond bevuild eigen plekje!!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:25

tot hoelaat heeft hij de beschikking over water?

en 15 weken is nog jong he..
hoelaat gaat hij er de laatste keer uit?
en hoelaat krijgt hij zijn laatste voer
(richt tijden )

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:46

Een hond zal zijn eigen plekje niet bevuilen mits hij een alternatief heeft, die heeft jullie hond niet.

Als de hond echt zo klokslag werkt zou ik de tijden wat verschillend maken denk ik. Dus niet standaard na 4u naar buiten, maar doe het eens na 3, na 4,5, na 5, na 3,5u etc.
En inderdaad: hoe laat is de laatste wandeling, laatste maaltijd en tot hoe laat heeft de hond water tot zijn beschikking?

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:34

Er zijn zat honden die hun eigen plek wel bevuilen. Dus dat helpt al niet. En voor de rest is het nog even volhouden. Sommige honden hebben het kunstje eerder door dan anderen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:37

Ik voer rond 19 uur, haal om 20 uur het water weg, dan om 21.30 uur de laatste wandeling om alles uit te piesen en dan houdt hij het wel even. Water laten staan is hier ook een drijfnat huis.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:38

Ik begrijp dat hij in de bench ligt? Hoe moet hij dan iets anders doen dan zijn eigen plek bevuilen? Veel keuze heeft de pup niet. Sommigen hebben gewoon een beetje langer nodig om ook 's nachts zindelijk te worden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:44

gewoon bench naast je bed zetten dan hoor je dat hij wakker wordt en wie weet gaat het dan van lieverlee langer duren. Daarnaast vind ik het zeer slecht dat jullie en vele anderen de bench zo klein mogelijk maken. Deden jou ouders dat vroeger ook????????

Ik heb niets tegen een bench maar een hond moet daar lekker languit in kunnen liggen en liefst nog kunnen kiezen tussen liggen op een kussen of niet. Je snapt dus wel bij mijn pups (vaak opvangers, pups uit NL asiel die daar om welke reden ook terecht gekomen zijn geen buitenlanders) is de bench altijd 3x zo groot als de pup geweest. Dan maar nest bevuild maar nooit dat ik het mijn/de pup aan zal doen perce in eigen ontlasting te moeten liggen!!! Of alleen maar opgerold te kunnen liggen.

Geef het gewoon de tijd ooit komt het goed!

Is de pup overdag wel eens alleen thuis en gaat dat goed? Anders kan het ook nog een soort verlatingsangst zijn. Pup wordt even wakker, wil gaan verliggen wat niet mogelijk is, ontdekt dat er niemand is en laat behoefte lopen (of gaat piepen/blaffen/o.i.d.)

Hier de pups eigenlijk allemaal binnen een week schoon en droog 's nachts. Dan wel altijd met een grote knuffel in de bench waar ze tegenaan kunnen liggen of op kunnen sabbelen en lekkere runderoor bijv. als ze wat willen knagen. Water haal ik er 's nachts wel uit.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:50

ik vind 21.30 laatste x wandelen ook wel erg vroeg...
is bij mijn volwassen honden echt op zijn vroegst (zelfs als ik ziek ben en optijd na bed wil..) ook al weet ik dat ze er de volgende dag om 7.00 weer naast hun kennel staan

is er niet de mogelijk heid om sávond nog x later te lopen (plas rondje dichtbijzijnst gras op zoeken ) en dan bench weer in?

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:53

Urielle schreef:
Ik voer rond 19 uur, haal om 20 uur het water weg, dan om 21.30 uur de laatste wandeling om alles uit te piesen en dan houdt hij het wel even. Water laten staan is hier ook een drijfnat huis.

Dat vind ik wel erg vroeg voor een laatste wandeling op de dag zelf voor een erg jong dier en te veel en te vaak bench.

Arm dier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:55

Misschien wat meer tijd geven en geduld hebben? Het kleine ding is 4 maanden oud... Wat moet hij anders dan zijn eigen plekje bevuilen als hij het niet meer kan houden? Als ze jou op je slaapkamer opsluiten en je moet heel dringend pies je uiteindelijk ook in je broek.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog]Harmony in chaos vinden: Het belang van een passende trainer.
[VVDD] SuperSam zijn superzelf wezen!
[HAW] Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-13 12:56

Hallo, bedankt voor jullie reacties. Zijn water gaat om 20.00 weg. Laatste rondje buiten is om 23.00 of om 23.30
Verlatingsangst is het niet, overdag kan hij prima 3 uur alleen zijn zonder zijn bench te vervuilen

Wij voeren onze pup vrij, behalve in de avond. Om 19.30 gaat zijn eten ook weg

Ik hoop echt dat het minder word, dat hij er geen gewoonte van gaat maken

Nieuwe toekomst❤️

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:58

Overdag lukt het nog maar om de drie uur, waarom zou je 's nachts dan ineens langer dan 4 uur willen?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:59

Tja..........in puppies zitten veel tijd om ze zindelijk te krijgen en op te voeden.

Dat valt tegen he.. dat verneem ik vaak van de mensen die eerst dachten: wat een schatje en ja graag een puppy, maar achteraf viel het toch enorm tegen............

Je hoopt dat het er geen gewoonte van gaat maken, dat ligt toch vaak aan de baasjes dan aan de hond zelf. Een hele jonge hondje moet gewoon vaker.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:00

Ik weet niet waar je hond 's nachts slaapt?
Maar misschien zou het helpen als je de komende weken de bench bij je in de slaapkamer zet.
Kan best zijn dat hele nachten alleen in de bench nog teveel voor hem is.
Zelfs al kom je er even uit om hem uit te laten.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-13 13:01

Zo bedoel ik het niet. Ik ben wel eens 4,5 uur weg geweest overdag, dan houd ie het vol
Maar dat komt nu niet meer voor dat ik zo lang weg ben. Het is nu overdag hoogstens 3 uur. En dat komt 1 x
In de week voor op het moment

Nieuwe toekomst❤️

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-13 13:03

Dat is wel een goede tip om hem even bij ons in de slaap Kamer te doen
En tegen vallen is het niet. Dit is mijn 3de pu (hond) dus weet waar
We aan begonnen zijn. Alleen dit is dus de eerste die snachts zulke trucks uit haalt haha

Nieuwe toekomst❤️

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:04

Mijn huidige jack heeft er ook langer dan gemiddeld over gedaan om echt zindelijk te zijn 's nachts maar dat is helemaal goed gekomen. :) Ook als ik uitslaap (en ze dus langer moet wachten) heeft ze geen last. Sommige hebben gewoon meer tijd nodig. :)

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:07

Je zei ,dat hij het doet wanneer je t uitstelt?
Wat bedoel je precies? Ben je dan al wakker en laat je m langer wachten ?

wat bij mijn honden altijd zo was ,was dat als ze je hoorden of zagen dat je je gereed maakte om uit te gaan...ze al heel snel ineens het lieten lopen door de enthousiasme of de associatie van het naar buiten gaan.

De kunst bij mij was dan om zsm naar buiten te gaan ,echt binnen 3 minuten vanaf t wakker worden zeg maar.

Zorg dat je bijv je sleutels in handbereik hebt en niet te veel hoeft aan te kleden

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:09

Bench in de slaapkamer zou ik niet aan beginnen als ik eerlijk ben. krijg je verwende honden van. als ze dan weer naar beneden moeten begint het drama. Onze hond hadden we binnen een week zindelijk. geef het wat tijd. Dat kleine ding moet leren om het op te houden. Ik zeg tegen jou ook niet dat je eerst elk half uur naar de wc mag en als je daaraan gewend bent dat je ineens 4 uur moet wachten. Bij wijze van spreken dan he. de blaas moet eraan wennen dat er langer en meer in zit. gewoon door blijven gaan. waarschijnlijk heeft hij het dus gewoon nog nodig om snachts eruit te moeten.

Hoe gaat het overdag met zindelijk zijn?

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-13 13:10

Oké.. ben nu een half jaar uit huis.. 4 jaar terug hebben mijn ouders een sheltie gekocht omdat onze
Andere sheltie overleden was. Met die hond geen enkele nacht er uit moeten gaan. Jaar terug kochten
Mijn ouders er nog een bernersenner erbij. Ook geen problemen
Nu hebben mijn vriend en ik dus een boxer en duurt het langer haha

We moeten dus geduld hebben. Dat is dus de gouden tip! ?
Me wasmachine zou ook blij zijn als de elke dag natte kleedjes verleden tijd is

Nieuwe toekomst❤️

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:12

Hoe pak je het overdag aan?

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:13

[quote="pluisje88"]Bench in de slaapkamer zou ik niet aan beginnen als ik eerlijk ben. krijg je verwende honden van. als ze dan weer naar beneden moeten begint het drama. quote]

Dat is ondertussen erg achterhaald wat je hier zegt.
Dat werd vroeger inderdaad gedacht en zo gedaan.
Er wordt nu juist aangeraden om een puppy de eerste weken bij je te houden op de slaapkamer.
Dat gaat gewoon goed en als het hondje wat ouder en zekerder is, kun je hem zijn vaste slaapplek geven.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-13 13:13

Overdag is ie heel goed zindelijk
We zetten onze wekker, gaan uit bed in onze pyama en doen alvast de achter deur open dan de bench
Open en dan plast ie netjes buiten.
Overdag kan ik zo een paar uur weg gaan met de hond in de bench, plast dan niet
Als ik thuis ben gaat ie gewoon bij de achter deur zitten joelen

Nieuwe toekomst❤️

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:14

Ragdollcat schreef:
Urielle schreef:

Dat vind ik wel erg vroeg voor een laatste wandeling op de dag zelf voor een erg jong dier en te veel en te vaak bench.

Arm dier.

Eh, ik heb geen pup hoor, alleen een hond die geen uitlaten kende (dus ook blaascapaciteit opbouwen). En hij zit niet in een bench maar gewoon in de living. En aangezien ik er om half 6 uit ben om te voeren en de honden uitlaten ga ik braaf om 22 uur zelf mijn mandje in.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:16

Tja achterhaald of niet, ik heb in de praktijk wat anders gezien ;)

Wij hebben er wel eerst voor gezorgd dat de bench een echte slaapplek voor hem is, en het absoluut geen straf is om erin te liggen. Hij voelt er zich nu nog steeds (6 jaar) veilig in. in de bench vindt hij de rust. als we hem los laten als we weg gaan (doen we tegenwoordig ook heel vaak hoor) dan heeft hij veel meer het gevoel dat hij moet waken en dergelijke. daar wordt hij onrustig van