Vanavond was mijn kat Rosie (2,5 jr) lekker aan het spelen met mn andere kat Mitch. Niets aan de hand.. op een gegeven moment liep ze mank met d'r linker voorpootje omhoog. Ik keek wat er was, bloed. Niet direct reden om meteen iets ergs te denken maar toen ik beter keek zag ik dat er een hele diepe snee in zat, bij haar middelste teentje, en die liep door tot aan de onderkant van haar pootje. Ik kon de huid opzij trekken en het bleef maar bloeden. DA gebeld en die zei dat het geen kwaad kon? En dat ik morgen maar langs moest komen.
Na een uurtje liep het bloed er nog steeds uit en Roos wilde ook niet meer eten. Ook was ze luid aan het spinnen; voor mij een teken dat het mis was. Nog een keer de DA gebeld en na aandringen mocht ik langskomen. In eerste instantie was het volgens hem een oppervlakkig sneetje en zou ik een zalfje meekrijgen. Ik zag echter dat het steeds harder ging bloeden en vroeg of hij het kon hechten. Wilde hij dan wel doen, mocht haar morgen weer ophalen. Prima..
Word ik net gebeld door de DA en de hele pees is doorgescheurd. Teentje moet eraf..
Pff gelukkig is het 'maar' haar pootje, maar ben blij dat ik heb doorgedramd om langs te komen en het te laten hechten (nu dus amputeren), en me niet naar huis heb laten sturen met een zalfje.
Mn arme kind..
Zo, hoop dat ik nu kan gaan slapen. Bij de DA ging het helemaaaal niet leuk, super onaardige man (niet mn eigen DA). Maarja, het is degene die dienst heeft 't weekend, dus moet het er maar mee doen.

Ik heb alleen echt geen flauw idee wat er gebeurd is, en hoe het komt dat haar teentje zo beschadigd is geraakt. Mij een raadsel

Komt goed lieve Roos.. morgen komt mammie je weer halen

Gelukkig heb je doorgezet en is ze nu geholpen! Hopelijk komt ze er snel weer boven op
hopelijk geneest het snel en goed, gelukkig kunnen katten zich vaak heel goed aanpassen!
ik zal morgen laten weten hoe het gaat!
)