Mijn arme poezenkind..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

Mijn arme poezenkind..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:07

Het is misschien iets stoms, maar moet even m'n verhaal kwijt want ik zit hier in m'n eentje te janken :o

Vanavond was mijn kat Rosie (2,5 jr) lekker aan het spelen met mn andere kat Mitch. Niets aan de hand.. op een gegeven moment liep ze mank met d'r linker voorpootje omhoog. Ik keek wat er was, bloed. Niet direct reden om meteen iets ergs te denken maar toen ik beter keek zag ik dat er een hele diepe snee in zat, bij haar middelste teentje, en die liep door tot aan de onderkant van haar pootje. Ik kon de huid opzij trekken en het bleef maar bloeden. DA gebeld en die zei dat het geen kwaad kon? En dat ik morgen maar langs moest komen. :n

Na een uurtje liep het bloed er nog steeds uit en Roos wilde ook niet meer eten. Ook was ze luid aan het spinnen; voor mij een teken dat het mis was. Nog een keer de DA gebeld en na aandringen mocht ik langskomen. In eerste instantie was het volgens hem een oppervlakkig sneetje en zou ik een zalfje meekrijgen. Ik zag echter dat het steeds harder ging bloeden en vroeg of hij het kon hechten. Wilde hij dan wel doen, mocht haar morgen weer ophalen. Prima..

Word ik net gebeld door de DA en de hele pees is doorgescheurd. Teentje moet eraf..

Pff gelukkig is het 'maar' haar pootje, maar ben blij dat ik heb doorgedramd om langs te komen en het te laten hechten (nu dus amputeren), en me niet naar huis heb laten sturen met een zalfje.

Mn arme kind..

Zo, hoop dat ik nu kan gaan slapen. Bij de DA ging het helemaaaal niet leuk, super onaardige man (niet mn eigen DA). Maarja, het is degene die dienst heeft 't weekend, dus moet het er maar mee doen. -O-

Ik heb alleen echt geen flauw idee wat er gebeurd is, en hoe het komt dat haar teentje zo beschadigd is geraakt. Mij een raadsel :?

Komt goed lieve Roos.. morgen komt mammie je weer halen :+:

Afbeelding

MerleSimone

Re: Mijn arme poezenkind..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:09

Hè wat vervelend zeg dat die DA je niet serieus nam! :( Gelukkig heb je doorgezet en is ze nu geholpen! Hopelijk komt ze er snel weer boven op :(:)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:11

Agossie, arm poezebeest. Goed van je dat je hebt doorgedramd bij de dierenarts.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:16

verdorie nee logisch dat je van slag bent. Dan schrik je al en krijg je ook nog eens zo'n botte reactie gatver zit je toch niet op te wachten! voor jou alleen maar goed dat je hebt doorgezet en dat hij nu wel luisterde. laat je morgen even berichtje hier achter hoe het gaat!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:20

Top gehandeld +:)+ _/-\o_ hopelijk geneest het snel en goed, gelukkig kunnen katten zich vaak heel goed aanpassen!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:23

Dank jullie :) ik zal morgen laten weten hoe het gaat!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:29

Ah... Sterkte hoor! Tsja, zo'n wond oid kan snel gebeurd zijn. Jaren terug zaten onze poezen op de trap te spelen, zo'n houten trap met open treden. We hadden er van die plakstukken op zitten van ruwe bedekking tegen wegglijden. Ineens gaf poes een gil en begon ex-kater te grommen omdat hij door had dat er iets mis was. Zat mevrouw met een nagel in dat bedekking gedraaid. Voorzichtig losgehaald (met gevaar voor eigen handen, dus stevig in d'r nekvel vast gehad). Teentje stond naar buiten toe. Snel naar mijn DA (ben zelf paravet dus zag wel dat t niet goed was) en die verklaarde wat ik al dacht: gebroken teentje. Hoefde er niet af en niet gezet te worden. Ze heeft een tijdje rustig aan moeten doen. het is mooi geheeld, geen last meer van. Nu is die ene teen wit bij haar... Wil maar zeggen: het kan echt zo snel gebeuren. miss heeft je andere kat uitgehaald en haar net op een lelijke manier geraakt.

Veel sterkte nogmaals en ik hoop dat je een beetje slapen kunt. (mijn ervaring met norse DA's is dat ze vaak wel erg gedreven zijn met hun vak en alles voor de dieren over hebben. Dieren liggen hun dan meer dan menselijk contact :) )

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 11:03

Ja dat zou ook best kunnen Zilfstar! Of misschien is ze ergens achter blijven hangen oid..

Ik heb dr vanmorgen opgehaald, stond om 9:15 al voor de deur (ze gaan om 9:30 open :') )
Teentje gezien, gewoon eraf gehaald. Alles goedgegaan gelukkig. Heb pijnstillers en antibiotica meegekregen.
Roos begon meteen te eten toen ze thuis was en hinkelt vrolijk mauwend in de rondte. Wel een beetje een raar gezicht zo'n pootje met een hapje eruit.
Was ook een klap geld kwijt, maar was te verwachten. Alles over voor m'n baby's :+:

Afbeelding

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:32

wat fijn dat het goed is gegaan! Ja zo'n consult trekt gelijk je knip leeg. Gelukkig is ze weer thuis en zo te zien gaat het goed met haar!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:37

Och jeetje, arme poezel! Gelukkig maar dat ze inmiddels weer thuis is. Zo'n hapje uit een poot is inderdaad een beetje gek gezicht. Dat wordt minder als het haar weer terug is, het is nu neem ik aan geschoren. Beterschap voor Rosie!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 16:46

Is idd een stukje geschoren. Dank je wel :)

Hebben jullie enig idee wanneer ik haar weer kan ontvlooien? DA zei gister dat het nu niet kan ivm wond. Maar volgens mij bedoelde hij daar per injectie mee. Ik gebruik zelf advantage voor in de nek. Ik moet nog 10 dagen antibiotica geven en pijnstillers 7 tot 10 dagen (wanneer ze haar pootje weer volledig belast mag ik stoppen).

Haar pootje nu:

http://i40.tinypic.com/42j53.jpg

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:34

Ik zou het doen als de wond helemaal dicht is. Als ze nu met die poot in haar nek gaat krabben krijgt ze misschien gif in die wond. Dat lijkt me niet goed... sowieso krijgt haar lichaam nu ook wel eea te verwerken qua narcose afbreken enzo, dus ik zou haar nu niet te zwaar belasten. En niets doen wat een aanslag op haar lichaam en weerstand kan zijn als dat niet strikt nodig is.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 20:22

Nee dat dacht ik idd ook met die narcose. Dank je, wacht er nog even mee dan. Doe t in principe iedere maand, vandaar..

Daarnet hard gebeten door Roos toen ik haar medicijnen wilde geven. Ze viel mijn hand aan toen ik haar AB probeerde te geven. Deed wel echt pijn en bloedde even flink. Nu inmiddels niet meer.. weet wel dat kattenbekken erg onhygiënisch zijn met veel bacterien die ziekten kunnen veroorzaken. Moet ik nu een prik halen? Je ziet er niet erg veel meer aan.. het klopt wel een beetje.

-O-

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:25

Ieuwl, vind het er wel vies uit zien.

Arm beestje... Wat had die het vast naar bij de DA... Hoop dat ze er snel bovenop komt! Ik vind je(zoals ik hoor) een hele goeie baas!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:31

xMendy schreef:
Nee dat dacht ik idd ook met die narcose. Dank je, wacht er nog even mee dan. Doe t in principe iedere maand, vandaar..

Daarnet hard gebeten door Roos toen ik haar medicijnen wilde geven. Ze viel mijn hand aan toen ik haar AB probeerde te geven. Deed wel echt pijn en bloedde even flink. Nu inmiddels niet meer.. weet wel dat kattenbekken erg onhygiënisch zijn met veel bacterien die ziekten kunnen veroorzaken. Moet ik nu een prik halen? Je ziet er niet erg veel meer aan.. het klopt wel een beetje.

-O-

Wanneer ben je voor het laatst geënt tegen tetanus?

Tip: AB-tabletjes vergruizen (pletten dus) en door blikvoer of antihaarbalpasta mengen. Mijn kater vreet nog net niet z'n bakje erbij op :P
Laatst bijgewerkt door Koper op 15-10-13 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:32

Zou morgenvroeg wel even de huisarts bellen, als je wel een prik moet halen kun je het beter gelijk halen voordat het helemaal ontstoken is, dan ben je verder van huis. Als je bent geënt voor tetanus en deze enting is nog geldig, dan hoeft je waarschijnlijk niet weer een prik.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:33

Tetanusenting werkt 10 jaar :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 20:35

Nooit denk ik? Nuja misschien als kind.. maar dat is dan zeker wel 18-20 jaar geleden. :=
Zal dan morgen wel even bellen ja. Voel me dan alleen een beetje een aansteller maargoed haha

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:40

Dan vrees ik dat je een tetanusprik mag gaan halen... Het is geen aanstelleritis!
Mijn oma is gebeten door een hond, geen prik gehaald en heeft nu 2x in het ziekenhuis dood weefsel moeten wegsnijden, omdat het was gaan ontsteken. Ze halen dan het dode weefsel weg zonder verdoving, omdat jij aan moet geven wanneer ze in het gezonde weefsel zitten te snijden, omdat je dan pijn voelt. Bepaald geen pretje dus!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:40

Kattenbeten kunnen echt heel naar gaan ontsteken. Het is juist alleen maar verstandig om ernaar te laten kijken :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:44

als je belt weet je het zeker. ze stellen wat vragen en zeggen dan wat raadzaam is.

mijn schoonzusje is 3 keer na de huisarts gegaan met een kattenbeet.. de eerste 2 waren bij haar eigen arts.. die stuurde haar weg met een zalfje de rode ontstoken gedeelte werd steeds hoger na boven toen van hand na arm .. de 3 bezoek was bij andere huisarts in huisartsenpost..

ze mocht gelijk na het ziekenhuis, en daar mocht ze meteen blijven en aan het infuus.. ze heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 22:04

Had toch maar even gebeld na jullie reacties net. Mocht meteen langs de HAP en heb een tetanusprik gekregen, antibioticakuur en verband wat 2 dagen op moet :=
Sjonge het zit me echt mee de afgelopen tijd _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:18

Gelukkig dat je meteen bent gegaan. Nu maar hopen dat je niet verder gewond raakt :=

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 22:24

Morgen maar handschoenen aan en een helm op met pillen geven }:0

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:25

Gewoon niet de pil als pil geven. Als je 'm verpulvert en door iets lekkers heen doet is dat veel prettiger voor jou én voor je kat. Het werkt echt.