Thuis, bij mijn ouders, hebben wij altijd honden gehad, zowel pups als asielhonden. Ik ben er dus mee opgegroeid en kan wel zeggen dat ik een 'hondenmens' ben
en verstand van zaken heb.Nu ik zelf een gezin heb was er wel het plan om zelf ook een hond te nemen. Maar eigenlijk wel pas als onze kids allebei op de basisschool zitten (de oudste start in december, de jongste wordt in februari 3 jr).
Maar soms loopt het toch even anders
Een schoonzus van me heeft een hondje en daar zocht ze een nieuw thuis voor. Ik zei eigenlijk voor de grap tegen mijn man, dat het voor ons wel het ideale hondje zou zijn: hij is al volwassen, zindelijk, keurig opgevoed en bovendien al gechipt en gecastreerd. Hij gaat prima met kinderen (onze kindjes kennen hem dus ook), kan wel even alleen thuis zijn, blaft niet, sloopt niet, kan in de auto.
Ik had niet echt verwacht dat manlief er op in zou gaan (ik heb wel eens vaker van die 'briljante ideeën'
) maar dat deed hij dus wel!
We hebben er een paar dagen over gedacht en gesproken en ik heb hem verschillende scenario's voorgelegd (ze hadden bij hem nooit huisdieren vroeger, dus hij moet wel weten waar ie aan begint) en hem op het hart gedrukt, er serieus over te denken. Heb het dus een beetje van hem af laten hangen... En hij vond het toch wel een buitenkans.
Dus...
Vanaf vanmiddag zullen wij de nieuwe trotse eigenaren zijn van Zumba de chihuahua/keeshond kruising!
Okee die smiley moet ik natuurlijk even toelichten. Wij hebben thuis altijd jachthonden gehad en ik ben zelf ook meer van de 'serieuze'
rassen, Weimaraner, Viszla, Duitse Staande. Met kleine gezelschapsrassen heb ik niks, normaal gesproken... Dit hondje is ook echt de knapste niet, met van die bolle oogjes
Maar hij is wel een schatje, dus ik kan niet wachten tot ie er is. Hij gaat het qua aandacht en uitlaten waarschijnlijk ook beter krijgen bij ons, aangezien hij hier maar 3 ochtenden per week een aantal uurtjes alleen zal zijn, en mijn schoonzus werkt in het onderwijs dus bij haar zit hij langer alleen thuis.Ik heb nog geen foto van hem, misschien vanmiddag.
Ohja en de topictitel: we hebben in onze tuin 2 buitenverblijven, een voor onze konijnen en een voor de krielkippen. Daar gaan we hem gedoseerd mee kennis laten maken natuurlijk
We gaan hem ook nog omdopen want we vinden Zumba echt een hele stomme naam

niet iedereen is zo vroeg op bokt

Dus dan komt ie er toch niet zo slecht vanaf haha