Los vliegende dwergpapagaai...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Los vliegende dwergpapagaai...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 15:45

Hoi bokt :wave:
Daarstraks hoorde ik een flinke knal tegen mijn raam, ik ging kijken... zit een bange dwergpapagaai (zo'n lovebird) mij met grote ogen aan te kijken. Lijkt mij dat deze ontsnapt is ergens? hij leek niet bijzonder bang van mij, maar hij vloog wel weg toen ik mijn raam open deed om hem binnen te laten. Inmiddels staat mijn raam nu open, voor geval hij terug komt.

Zou hij ergens ontsnapt zijn? overleefd hij straks de kou als niemand hem vangt? moet ik hem ergens mee lokken zodat hij naar binnen komt, zo ja waarmee, maar is dat eigenlijk wel nodig of maak ik mij te veel zorgen? Ik heb echt 0.0 verstand van vogels

SandravdB

Re: Los vliegende dwergpapagaai...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:48

denk dat je meer kans heb als je naar buiten gaat, hij zal niet het raam binnen gaan vliegen

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:49

Ik denk dat zo'n papagaai'tje is ontsnapt uit een viere bij iemand thuis,
je kan niks doen, misschien is die al wel terug gevlogen..
en hem vangen zou ik ook niet 1,2,3 doen.. krijg je de kans zou ik het proberen leg wat lekkers neer,

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:49

Best lief van je maar doe je raam maar weer dicht die komt niet weer hoor. Jammer dat je niet sneller was en hem/haar gepakt heb, meestal zijn ze even de weg kwijt als ze tegen een raam aanvliegen (in t ergste geval gaan ze dood door inwendige bloedingen ofzo) Ze kunnen zich aardig handhaven hier in nederland hoor dus daar hoef je je geen problemen over te maken. Meer voor de kat enzo.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 15:55

SandravdB schreef:
denk dat je meer kans heb als je naar buiten gaat, hij zal niet het raam binnen gaan vliegen

Ik zit in een woonwijk, toen ik het raam open deed vloog hij vliegensvlug over de daken naar een straat parallel aan de mijne, ik denk dat ik weinig kan beginnen als ik naar buiten zou gaan :o

Ben wel blij om jouw tekst te lezen Pipo, hij vloog zo vlot weg en leek nog helder, dan denk ik (hoop ik) dat hij er in elk geval geen schade aan over heeft gehouden toen hij tegen mijn raam vloog. Vond het zo zielig :o

Inmiddels hoor ik hem ook niet meer, zou mij benieuwen of hij nog terug komt of dat hij misschien toch terug gevlogen is. Zou zo'n diertje zijn huis nog kunnen vinden, als het een tamme vogel was?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:59

De meeste kans om terug naar huis te vliegen heeft ie als er nog een vogel/partner zit, die roept. Maar meestal worden ze helaas alleen gehouden dus ga er niet vanuit.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 17:02

Nou... nu je het zegt, om eerlijk te zijn, er klonk juist erg veel gekwetter in de straat en het is inmiddels alweer compleet opgehouden, zou mij toch niet verbazen als hij nu toch weer naar huis gegaan is omdat de partner riep, het was hier een redelijk orkest zeg maar. Dat stelt mij toch wel weer wat gerust (jullie snelle reacties stellen mij ook gerust trouwens, nog bedankt daarvoor!)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:05

Is het zo'n groen papegaaitje?

Die leven al jaren in Den Haag (zuid) en hebben zichzelf ook flink vermeerderd. Is hier bij mij in de omgeving geen bijzonderheid meer om te zien. En ze kunnen ook best wat roepen/ herrie maken ja :')

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:06

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:08

Kan inderdaad wel een halsband parkiet zijn ja! Die zijn hier ook met zwermen ja :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 17:11

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:38

wij krijgen er regelmatig binnen in de opvang die nooit meer opgehaald worden
mensen schaffen een leuk vogeltje aan voor binnen met vele kleurtjes en vervolgens beseft men dat deze flink krijsen en tja dan worden ze maar los gelaten........