Of dat het tegenwoordig met de nieuwere tv's juist wel kan, omdat de nieuwere tv's meer frames per seconde genereren en de honden zo net als dat ze de buitenwereld zien, ook gewoon tv kunnen kijken.
Ik weet zeker dat ze het wel kunnen!
Wij hebben een Rhodesian Ridgeback en een Mechelse Herder.
De Ridgeback kijkt absoluut geen tv, wordt ook niet getriggerd door geluiden van beesten o.i.d.
De herder daarentegen.... die is niet voor de tv weg te slaan!
En nee, niet alleen beelden van honden, katten of andere dieren. Ook Boer Zoekt Vrouw, CSI, NCIS, Bones etc. kijken we gezamenlijk, al mijn favoriete series, vindt hij ook geweldig! Als er bij de Crime-series mensen aan het vechten zijn, wil hij wel door de tv heen. Ook als ik het geluid er af zet.
Soms als er niks op tv is, zet ik zijn favoriete zender er op: Fox Sports. Dan kijken we samen voetbal. Gaat de bal uit beeld, dan moet meneer altijd nog even achter de tv kijken of de bal daar toevallig niet ligt.
Op dit moment keken we 'Ceasar Millan's leader of the pack' op National Geographic. Met ook nog hondjes op tv begint meneer toch wat te piepen, tv kijken ok, maar er doorheen praten gaat mij te ver, dus dat mag ook niet van mij. Nu gaan we even herfstbeelden kijken, want er is sneeuw gevallen in Oostenrijk en aangezien wij allebei van sneeuw houden en daar muziek op komt en dat wel fijn is bij huis poetsen, gaan we dat nu kijken.
Bij wie van jullie kijkt de hond ook tv?
En heb je daar ook beeldmateriaal van?!
Boer Zoekt Vrouw

CSI