Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Coconut schreef:Het is volgens mij niet te handhaven en zeker niet te controleren....
Wat ik wel vind is: "Waarom doet niemand moeilijk over katten in andermans tuin?"
Terwijl ze toch bij anderen heel wat schade kunnen aanrichten (poepen in de tuin, planten uitgraven).
Over honden wordt altijd moeilijk gedaan wat ik ook heel begrijpelijk vindt, maar als je over een kat gaat klagen dan vindt iedereen dat meer vreemd?
Er zijn genoeg honden die los lopen in een wijk en tegen iemand zijn heg aan piesen. Coconut schreef:Ja, maar niet iedereen heeft zijn hond netjes aan de lijnEr zijn genoeg honden die los lopen in een wijk en tegen iemand zijn heg aan piesen.
EskeGirl schreef:Het gaat me nu even om meningen
Maar wat in de Flora en Fauna wet staat:Citaat:
Artikel 16
3. Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt en bemachticht.
Geld dat dan niet voor katten?
Wij hebben juist een kat om de muizen te vangen....
Ik heb me daar niet aan gestoord. Kat is denk ik op de vlucht gegaan voor onze honden. Ik zie hem hier wel eens vaker struinen en van mij mag hij. EskeGirl schreef:Maar wat in de Flora en Fauna wet staat:Citaat:Artikel 16
3. Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt en bemachticht.
Geld dat dan niet voor katten?
.