Puppy poept (alleen) in bench

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike

Puppy poept (alleen) in bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 13:48

Wij hebben een puppy van 15 weken jong. Ze is opzich zindelijk in de zin van niet meer in huis plassen en/of poepen.
De eerste weken hebben wij haar in een kleine bench gehad wat ook goed ging qua zindelijkheid. Echter groeide zij uit deze bench en slaapt zij sinds zo'n anderhalve week in haar nieuwe bench. In deze bench poept ze dus.

We hebben al vanalles geprobeerd. We hebben de bench kleiner gemaakt door middel van een schotje, eetpatroon veranderd, (niet meer eten na zes uur 's avonds) en extra laat in de bench.
Afgelopen nacht was het zo erg dat ze gewoon in dr eigen poep lag?!

Nu wilde ik er vannacht eens rond 03.00u uitgaan om met haar naar buiten te gaan, kijken of dat helpt. Normaliter zit ze vanaf ongeveer 24.00u tot en met 06.30u in de bench.

Weet iemand wat dit kan zijn en/of nog beter; weet iemand de oplossing?

Paperboy

Re: Puppy poept (alleen) in bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:12

Ik zou toch ook nog even de wekker zetten 's nachts om het voor te zijn en dan steeds de wekker een beetje later zetten. Even aankijken hoe dat gaat... Hoeveel maaltijden krijgt ze per dag?

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:20

Heb je in de bench een mandje staan die net zo groot is dan de bench dus echt dat ie alleen in het mandje kan liggen, dus zonder ruimte waar ie de kans krijgt te poepen? en zonder bensch dus alleen een mand is geen optie? aangezien ie verder in huis wel zindelijk is?...

succes in iedergeval

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:32

Kennelijk heeft ze nog niet door dat de nieuwe bench ook onderdeel van 'huis' is en dat daar niet in gepoept hoort te worden. Ik zou gewoon weer even iets vaker uitlaten zodat ze niet hoeft te poepen in de bench.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:15

Idd proberen door de mand opvullend te maken in de bench. Ze moet leren dat het niet mag.
Zit ze er overdag ook in? Of alleen in de nacht?
En past ze nog in de oude bench? Dan zou je kunnen kijken of ze het daarin ook gaat doen. Dan weet je of het echt aan nieuwe bench ligt of dat het iets anders is. Dan zou je daarop beter kunnen gaan trainen.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 16:12

Heb net de puppy uit de bench gehaald, ze is er om kwart over vier in gegaan en om kwart voor vijf heb ik haar er uit gehaald en ja hoor; weer gepoept. Ik snap er werkelijk niets van aangezien ze de rest van de dag gewoon vrij buiten en binnen kan lopen.

@Paperboy; ze krijgt drie maaltijden per dag

@marjonrebel; Ja in de bench zelf staat de mand waar ze alleen dus in kan liggen. Vanochtend had ze dus de gehele mand onder gepoept omdat ze verder nergens anders kon poepen.. Ik weet ook niet of ik het aandurf om haar los in huis te laten lopen wanneer ik er niet bij ben. Ik zat er al aan te denken om vannacht maar beneden te slapen en de mand naast de bank te zetten om het toch maar eens te proberen?

@Dani; We laten haar niet echt uit, we wonen op een grote woonboerderij met veel land om ons heen. We gaan elke anderhalf à twee uur met haar naar buiten en dan poept ze ook gewoon. Daarom snap ik niet waarom ze het dan ook weer in haar bench doet.

@Wendy1987; Ze zit er overdag zelden in, vandaag dan een half uurtje en verder alleen in de nacht. Ik denk niet dat ze nog in haar oude bench past. Ik kan het eens gaan proberen..

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:18

Als je haar in de bench doet, blijf je daarvoor met uitlaten dan net zolang buiten tot ze heeft gepoept?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:19

hoe lang heb je haar al en ben je van voer veranderd waardoor ze zo vaak moet poepen?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:17

wat hebben ze bij de fokker gedaan aan zindelijkheid? ...
ik zou zelf een tijdje beneden naast de bench slapen zodat je meteen in actie kan komen als je iets hoort... en veeeeel geduld want als ze al in haar eigen poep willen liggen ben je al ver heen -O-

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:49

Maar als ze in de rest van het huis niets doet en in de andere bench ook niet dan heeft ze dus stomweg niet door dat ze in deze bench ook niet mag poepen. Of misschien is ze het zelfs als vaste poepplek gaan zien - 'oh, ik zit in de bench, dan moet ik dus poepen.' Ik zou haar wél een keer los in huis laten. Eens kijken wat ze dan doet. Dan weet je namelijk zeker of het puur aan die bench ligt of toch aan iets anders. En dan bij voorkeur de bench open laten staan (als ze dan vrijwillig in de bench gaat poepen ziet ze het dus inderdaad als veredelde kattenbak).

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 09:53

Het is vannacht goed gegaan!
Ik heb dr niet in de bench laten slapen maar gewoon in haar mand en ben er om drie uur vannacht uit gegaan om haar uit te laten maar ik moest haar naar buiten tillen. :+

Ikzelf denk dat het stress gerelateerd poepen is en aangezien ze vannacht ook niet nodig moest het gewoon aan die bench ligt. Van nu af aan doen we haar gewoon in de mand en als het goed gaat hoeft ze dan van mij ook niet meer in de bench.

In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal en ik hoop en ga er vanuit dat ik de oplossing gevonden heb.