de kat of het raam: wie is de schuldige?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merrylegs

de kat of het raam: wie is de schuldige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 11:02

Vanmiddag kwam ik vrolijk van mijn les terug naar huis fietsen, loop ik de trap van de oprit op naar onze voordeur, en wat zie ik liggen op het terras? Juist, een dode vogel. 't beestje lag heel zielig met zijn pootjes naar boven en oogjes dicht, onder het raam. Dus na te checken of hij echt wel dood was heb ik hem maar begraven in de tuin Y;(
Nu heb ik twee vragen:
Wat voor een vogel is dit nu? Sorry voor de vreselijke (GSM) kwaliteit. Hij is bruin met een beige-gevlekte buik en een zwarte snavel

Afbeelding
Afbeelding

In onze straat alleen al lopen zeker dertig katten rond. Die van ons kan het niet geweest zijn want die zat binnen, maar ik heb geen sporen van een beet of een gevecht gezien, de vogel zag er helemaal 'intact' uit. Zou een kat dit gedaan hebben? Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat de vogel tegen het raam gebotst is, aangezien aan die kant van het huis twee ramen tegenover elkaar staan. Maar wederom: ook op het raam zijn geen afdrukken te zien. Kan iemand dit raadsel oplossen?

wendy1987

Re: de kat of het raam: wie is de schuldige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:17

Is het niet gewoon een merel?
En afdruk op het raam hoeft niet heel duidelijk te zien te zijn, goed kijken aan binnen en buitenzijde, meestal zie je wel klein detail van wijduitstaande vleugels.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:24

Het lijkt mij een jonge merel die zijn definitieve verenpak krijgt.
Als mijn kat een vogel te pakken krijgt heeft die vaak wel bijtsporen en soms ook bloed. Dus dat zou je dan wel moeten zien, net als veertjes in de omgeving van de vogel. Alleen als het waait zijn die natuurlijk weg. :+

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 17:21

bedankt voor de antwoorden. ik heb even op 'merel' gegoogled en inderdaad, dat is het! Ik weet gewoon niets over vogels :+ en was wel nieuwsgierig. Dus waarschijnlijk is hij dan tegen het raam gebotst? ik heb het raam nog eens gecontroleerd, maar het raam is nogal vuil dus dat staat vol plekjes. Ik heb al gezien dat mensen zwarte stickers van vogels op hun raam plakken, misschien is dat wel een goed idee.