Jaaa hij is terug.... En weer weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Jaaa hij is terug.... En weer weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 10:12

Oké het volgende probleem...

Mijn gecastreerde kater was 2 maanden spoorloos. Wij ondertussen verhuisd en de hoop eigenlijk al wel opgegeven. Dinsdag word ik gebeld dat ze hem hebben gevonden op de hoge school. Denk dat die wil doorleren.
Wij blij zoontje blij kat binnen houden nieuw huis en volgende dag afspraak gemaakt bij de DA voor check up en een chip.

En toen half uur voor we weg moesten. Ik op de wc zoontje gooit de achterdeur open (stom stom stom niet op de haak gedaan) en ja hoor zie nog net een staart over de schutting verdwijnen. Niet eens even snuffelen en kijken van goh waar ben ik nee gewoon gelijk hup wegwezen. Uurtje gezocht kat spoorloos. Via Facebook opeens berichtje hij lag paar huizen verder op... Ik er heen was die weer gevlogen. En nu weer spoorloos.. Heb geen idee wat ik nu moet. Ja weer op amivedi zetten... Maar verder
Hij wil schijnbaar niet binnen zijn en zwerven. Heeft twee maanden gezworven en zag er niet mager uit ofzo dus hij komt zo ie zo aan zijn eten.

Ook voor me zoontje elke keer de teleurstelling als ik zeg poes weg vind ik ook zo sneu. Weet het even niet meer

HELP!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Jaaa hij is terug.... En weer weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:14

Tja, toch weer zoeken, pamfletten ophangen en dierenartsen in de buurt afbellen. Misschien is hij nu nog redelijk dichtbij huis. Komt hij wel wanneer je hem roept?

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:15

agh nou dat is zeker wat zeg!
Ja je hebt van die katten die veel liever de hort op zijn. Je hebt best kans, dat hij over een poosje gewoon weer doodleuk voor de deur zit te wachten, totdat je thuis komt.

Succes!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:16

hoe lang is hij nu weg?
briefjes ophangen in de buurt, bij da, in supermarkt etc.? veel zoeken en roepen? bakje eten buiten voor als hij wel in thuis komt op moment dat je er zelf niet bent en hij zo toch een reden blijft houden om terug te komen?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 10:18

Ja het is echt een knuffel dus hij maakt vriendjes met iedereen... Loopt op iedereen af die hij er leuk uit vind zien! Maar hij kent het hier niet :( weet de weg naar huis niet baal er zo ontzettend van :(

Nou dat is het het is echt een zwerver... Is al vaker maand van huis geweest en thuis zag ik hem ook weinig binnen.. Af en toe voor te eten en verder was hij de hort op.

Hij is gisteren weggelopen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:19

Als je kat het gewoon leuk vind om te zwerven, komt hij vanzelf soms weer even thuis. Mijn tante heeft er ook zo een. Sneu om die binnen op te sluiten en je houdt het toch niet tegen denk ik.. Zie het probleem er ook niet van in als ze gecastreerd of gesteriliseerd zijn.

Maar die van jou komt ook gewoon niet terug? Had je hem in je vorige thuis ook binnen?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 10:22

Nee kattenluik dus mocht het zelf weten en soms lagd hij drie dagen binnen en soms ook gewoon weken weg. Als langste dus laatst twee maanden weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:23

Sommige katten kiezen hun eigen huis. Mss vindt hij het te druk met je zoontje oid
Dan is hij niet aan het zwerven maar ligt bij iemand anders op de bank.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:24

Dat zou ook nog kunnen inderdaad.

Is hij wel gecastreerd?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:27

Geryon schreef:

Is hij wel gecastreerd?

De tweede regel in de openingspost? :+

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 10:27

En terwijl ik hier typ denk even roken kijk op het grasveld naast ons huis een groot speelveld en wie zit daar! Kleiner draak is het! Hij liep gelijk weer mee.

En nu binnenhouden. Of toch weer naar buiten doen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:29

Cayenne schreef:
Geryon schreef:

Is hij wel gecastreerd?

De tweede regel in de openingspost? :+

Woeps, vergeten :D

Ik zou hem niet binnen houden hoor. Dat is toch geen leven voor een kat die er alleen maar op uit wil gaan?

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:32

Themba schreef:
En terwijl ik hier typ denk even roken kijk op het grasveld naast ons huis een groot speelveld en wie zit daar! Kleiner draak is het! Hij liep gelijk weer mee.

En nu binnenhouden. Of toch weer naar buiten doen?

Jaaa gelukkig!! Zoontje ook weer blij straks *\o/* Ik zou hem nog even binnen houden totdat het goed in zijn systeem zit dat dit zijn huisje is. Daarna gewoon weer lekker naar buiten. Ik denk niet dat ie van binnen blijven gelukkig wordt!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:33

Mijn ervaring is dat je zulke katten niet kunt binnen houden (helaas, want ik ben in principe tegen het los laten lopen van katten met alle risico's en buurtproblemen van dien).

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:34

Geryon schreef:
Ik zou hem niet binnen houden hoor. Dat is toch geen leven voor een kat die er alleen maar op uit wil gaan?

Mijn honden gaan er ook graag op uit maar die laat ik ook niet hun gang gaan :+

TS fijn dat hij weer terecht is!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:35

TS, je zou natuurlijk wel je tuin af kunnen zetten of nadenken over een kattenren?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:39

hoe lang had je m nu binnen gehad?
Ik zou m eerst toch proberen een tijdje binnen te houden. Dat hij iig jullie huisje al thuis ziet.
Ik heb zelf twee echte buiten katten. Toen ik ging samen wonen heb ik ze ook een tijdje binnengehouden. Bedoeling was een paar maanden maar geloof dat we het na anderhalve maand zo gek werden dat ik de gok maar genomen heb. Heb ze toen eerst wel alleen eruit gelaten als ik thuis was en ze dus gelijk naar binnen konden wanneer ze dat wilden. Ik was als de dood dat ze terug zouden gaan naar vorige huisje, want dat is maar twee straten verderop, uiteindelijk hebben ze dat nooit gedaan. Nou komen die van mij wel dagelijks thuis... dus wel anders misschien als die van jou die sowieso vaker de hort op is... maar zou t persoonlijk toch op die manier aan pakken.
Weet niet of ie al een halsbandje heeft? Dat mensen kunnen zien dat ie ergens thuis hoort? Anders zou ik dat wel doen, met je telefoonnr erop. mocht ie ergens anders in huis belanden weten ze je iig te vinden!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:39

Zeker binnen houden tot je zeker weet tot ie gesetteld is en je er een chip in hebt.
Onze rooie was ook zo'n verschrikkelijke zwerver bij zijn vorige eigenaren.
Hij heeft hier 2 maanden binnen gezeten en is intussen geholpen.
Zo nu en dan is ie liever buiten maar gelukkig is ie een heel stuk rustiger geworden en verblijft 80% van de tijd binnen.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ie helemaal fan is van mijn hond en dus ook vrolijk mee loopt tijdens het wandelen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:45

amies100 schreef:
Geryon schreef:

Mijn honden gaan er ook graag op uit maar die laat ik ook niet hun gang gaan :+

TS fijn dat hij weer terecht is!

Dat is nou niet echt te vergelijken hiermee..

Zou hem even een tijdje binnen proberen te houden als dat lukt, zo gaat dat meestal als je een nieuw huis hebt.
En daarna zou ik hem gewoon weer zelf laten kiezen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:50

Sommige katten kiezen inderdaad hun eigen plekje uit. Toen ik jong was hadden wij ook een kat, netjes gecastreerd, gechipt en alles. Toch ging hij steeds vaker een tijdje weg. Na een tijdje liet hij zijn neus na twee maanden weer zien, daarna een keertje na een half jaar, daarna na een jaar en daarna kwamen we heb alleen nog tegen in 'zijn' nieuwe buurt.

Tja, we konden hem wel meenemen, maar hij voelde zich daar goed en zag er dikker uit dan dat wij ooit voor elkaar hadden gekregen. Wie zijn wij dan om hem te verplichten om bij ons op de bank te zitten, terwijl je kon zien dat hij daar onrustig van werd en gewoon niet happy van werd.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:44

Katten zijn niet te temmen, enkel te sturen. Dat blijkt maar weer uit dit verhaal maar ook uit mijn ervaring. Mijn "zwerf" kat wou ook niet binnen blijven en bleef ook rond zwerven! Chippen was een luxe iets en hij is hoorde ik jaren later door de dierenambulance opgehaald om het zwerfkatten probleem te verhelpen. Ik heb jaren gedacht die is dood... Nooit meer gezien...

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:51

Geryon schreef:
Dat is nou niet echt te vergelijken hiermee..

Natuurlijk wel...... Zodra ik mijn honden buiten in de wijk zou laten loslopen krijg ik de halve buurt op mijn dak...... Laat staan dat ze ook nog overal bij andere mensen in de tuin hun behoeften gaan doen.

Mijn inziens horen katten gewoon achter in de tuin van de eigenaar te blijven. Nu moet ik maatregelen treffen zodat die kat van een buurtgenoot niet zijn behoefte doet in mijn achtertuin -:(-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:26

Ik gok dat je kat vreemdgaat, zal wel een extra adresje (of 2 :P ) gescoord hebben. Heerlijk, katten met karakter!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 19:36

Doet die snel dan hij is in dit huis net twee dagen. Woonde eerst 15 km verderop.
Maar hij heeft al wel de harte van de buren veroverd. Is ook een mooie lieve verschijning. Kruising vuilnisbak met kliko maar echt een goed gelukt exemplaar. Heel hoog op de poten en ontzettend lief
Nu ligt die al de hele dag lekker op zijn plekje en ookal gaat de deur open hij blijft gewoon liggen.

isabellevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:41

Sommige katers zijn echt erg! DIe van ons ook, soms 6 weken weg en dan was hij er ineens weer! Ondertussen weten we dat hij bijgevoerd werd en daarom niet kwam, dat is gelukkig gestopt! :)

Zoals al vermeld: postertjes op bomen, op zoek, ect.! Hoop dat je hem vind!