Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik hoop dat je incident vrij blijft! Ik heb een jonge kater gehad die dat ook deed, achter de tv, op het kussen van de honden (bij de nieuwe eigenaar) Het was een ragdoll maar de nieuwe eigenaren kwam erachter dat hij stress had en graag hoge plekjes opzocht. Dus een hoge krabpaal uitgezocht, met aan de muur nog hangmatten en wall hangers, hij kon nu lekker 'de kat uit de boom' kijken en het probleem was over
huis dan inderdaad bekleden met aluminium foli? En peper strooien op de plekken. Bij sommige katten gaat het ook over naar sterilisatie, of als ze de mogelijkheid hebben om naar buiten te gaan.. Maar het lijkt alsof jou kat niet echt een voorkeurplek heeft, en gewoon gaat als ie moet, waar die ook is, als er toevallig een kattenbak in de buurt staat heb je geluk maar anders... 
Voor de poepjes heb ik helaas geen oplossing , maar onze kat wilde ook steeds maar niet zindelijk worden dus uiteindelijk hebben wij haar ook maar steeds even erin gedrukt (heel zielig, dat wel) en toen was het toch wel heel gauw over! Terwijl we daarvoor toch wel een jaar hebben aangeklooid. Inmiddels snapt ze gelukkig zelfs hoe een kattenbak met klepje werkt
Dettol met citroengeur gebruik ik om de 'plekken des onheils' op de poetsen, zou dus ontradend moeten werken... skessa schreef:van het asiel waar wij onze kitten vandaan hebben kregen we de tip om idd met chloor schoon te maken, maar ook vooral met schoonmaakmiddel dat géén citroengeur heeft . Daar schijnen ze ook niet van te houden.