Vanuit mijn ooghoek zie ik een vrolijk kwispelend staartje snel heen en weer gaan en het hoofdje van Ballou kijk mij met een speelse blik aan. De manager van de Aldi hoor ik ook al roepen: Van wie is die hond?.... Ik kijk om mij heen maar ontkennen kan toch echt niet meer de hele winkel kijkt mij aan... Ballou loopt vrolijk naast mij de winkel door terug naar buiten begeleid door de manager.
Buiten aangekomen ligt Shelty (duitse herder) nog braaf te wachten samen met een losse riem met enkel nog een halsbandje er aan.
Ballou weer vast gebonden en snel de winkel door. Bij ieder geluid wat ik achter mij hoor schrik ik weer... nee gelukkig niet weer die hond.
Bij de kassa kunnen ze er wel om lachen: Die herder ligt wel braaf te wachten, (ja die wel ja... het kan er ook maar 1 zijn die dit soort dingen uitvreet).
Eenmaal buiten komt er een andere vrouw met een hondje aan lopen. Ow zegt ze toch 2 hondjes.. ik dacht dat je die herder met 2 riemen had vast gemaakt, ik dacht al die heeft ook weinig vertrouwen in die hond. Waarop ik zeg: Nee die herder kan wel los, maar ik weet wel wie er de volgende keer wel met 2 riemen vast ligt.