Prullenbak en katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Prullenbak en katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 14:49

Het is nu al een tijdje bezig en ik ben er ondertussen echt goed klaar mee. Onze lieftallige poezels kunnen de prullenbak open maken en doen dit ook heel graag :Y) De prullenbak staat nu al tijden (ik denk al zo'n 2.5 jaar) in de badkamer, onze keuken is niet af te sluiten helaas. Ik heb geen zin meer om voor elk vuiltje naar de badkamer te moeten lopen, er moet een nieuwe prullenbak komen!

We hebben nu deze, dit is dus echter geen uitdaging, ze kunnen de schuif zo omhoog wippen en anders gaat gewoon de hele deksel eraf.
Afbeelding

Ik denk dat we een met een pedaal moeten kopen, zo'n touchsysteem vind ik zelf niet fijn en ik zie ze dat ook nog wel snappen.

Nu heb ik deze pedaalemmer gevonden, het lijkt goed maar ik vraag me af of ze hier niet toch onder de deksel kunnen komen. Of is echt druk op het pedaal erbij nodig om zo'n ding te openen :Y)
http://www.afvalemmershop.nl/product/cu ... 745/#34745

Eeuwige dank voor wie mij kan helpen _/-\o_

Amaris

Re: Prullenbak en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:51

Zou zo'n ronde pedaalemmer met een klepje dat naar binnen opent geen optie zijn? Door de ronde vorm zullen ze geen grip kunnen krijgen denk ik?

Die jij als link toevoegt lijkt me ook een uitdaging. Ze kunnen wel op de emmer springen, maar dan houdt hun eigen gewicht de klep weer naar beneden denk ik.

Wat een inventieve poezels heb jij! Blij dat die van mij niet zo ontwikkeld zijn :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:57

Weet niet hoeveel druk er nodig is. Zou je moeten uittesten. je hebt ook prullenbakken waarbij je op de deksel moet duwen zodat deze open schiet. Buren hebben die van ons en daar moet je best veel druk op zetten. voor deze openschiet. Klep zit ook wat scheef dus je poezen kunnen er niet op gaan zitten. Eens kijken of ik er eentje vinden kan...
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 08-10-13 15:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:57

Gekke katten zijn dat dan :') Mijn katten zijn veels te lui om te proberen de prullenbak open te maken :')

Wij hebben deze (maar dan is ie hoger denk ik, is op het plaatje niet zo goed te zien...) :
Afbeelding

De ene kat zit er altijd op, maar volgens mij is het voor een kat niet mogelijk die open te maken.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 14:58

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 15:03

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:04

Wauw! dat is wel heul veel geld!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:05

Gelukkig hebben wij een prullenbak aan de binnenkant van een keukenkastje :+

We hebben we altijd ruzie met de zakken van het plastic. Een van de katten graait daar graag in op zoek naar bakjes waar vlees oid in heeft gezeten..
Nu hebben we zo'n ding eromheen van de ikea én een grote doos met oud papier erop en nu blijft ie er redelijk vanaf :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:05

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:07

Zilfstar schreef:

Die met die touch is dus ook niet handig. Die had ik ook en mijn kat sprong er dan boven op waardoor het klepje open ging, dus dan was de klep gewoon de hele dag open en nu deed mijn kat er dus niet echt iets mee, maar kan me voorstellen dat die van jou dan snel genoeg erin zitten.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:07

Hahaha nee dat is niet handig dan.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:19

Ik dacht al, waar is je prullenbak :D . Wat een ettertjes zijn het ook. Ik ga eens nadenken.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:29

Wij hebben een grote zware metalen ronde afvalbak met pedaal, dus zo'n curver (maar dan geen echte curver ;) ). Van de action overigens, kostte geloof ik 35 euro en ik vind hem nog mooi ook. En volledig kitten en volwassen kat proof, al uitgeprobeerd door meerdere nestjes en logees.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:54

Onze vorige kat kreeg de vuilnisbak ook open. Wij hebben toen uiteindelijk een wesco gekocht. Niet zo eentje die hierboven staat, maar gewoon met een pedaal en een klep aan de bovenkant. De klap moet gewoon zwaar genoeg zijn. Dan is het denk ik geen probleem. Zo'n touch bin is ook wel een optie, denk ik.