heeft iemand ervaringen met een tandsteen krabber ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

heeft iemand ervaringen met een tandsteen krabber ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 12:57

Ik wou mijn hondje dinsdag weg brengen voor een gebits reiniging onder narcose
Het gaat om een chihuahua.
Nu hoorde ik van iemand koop een tandsteen krabber, zat even op google te kijken, maar dat ziet er niet makkelijk uit, ik wil ook niet prutsen in zon klein bekkie.
Wie heeft zon tand steen krabber en wat zijn jullie ervaringen?

Boompje1985

Re: heeft iemand ervaringen met een tandsteen krabber ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:03

Ik laat het toch door de DA doen hoor die ziet ook gelijk of er andere dingen moeten gebeuren aan het gebit. Dus er zelf aan klooien zou ik persoonlijk niet doen zeker niet bij een klein gebit.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:05

Wij hebben het bij 1 van onze honden bij da laten doen maar het was zo terug.. Nu doen we het gewoon zelf. Met idd een tandenkrabber.. Je hond moet het wel gewend zijn anders kan je beter toch gaan voor narcose.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:16

Als je het zelf wilt gaan bijhouden kan je beter gaan tandenpoetsen denk ik. Een echte reiniging zou ik wel bij een dierenarts doen, soms moeten er nog andere dingen gedaan worden zoals tanden trekken.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:19

als het nu echt nodig is zou ik het 1 keer bij de dierenarts doen en dan zelf bijhouden met een krabbertje, stelt niks voor en als je het goed bijhoudt is het er met 1 haaltje af.
zeker een chihuahua zou ik niet te vaak onder narcose willen hebben voor iets wat thuis makkelijk bij te houden is als het eenmaal schoon is, en je zeker weet dat er geen kiezen uit moeten door aantasting.

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:20

Alleen tandsteen wegkrabben heeft vrijwel geen zin, dan komt het inderdaad zo weer terug en als je het zelf gaat doen kun je ook het gebit/tandvlees beschadigen zeker bij een klein hondje. Het is belangrijk dat dit door een dierenarts gebeurt die het gebit ook goed polijst na het reinigen zo blijft het gebit het langste schoon. Hierna kun je het zelf bijhouden door te poetsen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:38

matasja schreef:
als het nu echt nodig is zou ik het 1 keer bij de dierenarts doen en dan zelf bijhouden met een krabbertje, stelt niks voor en als je het goed bijhoudt is het er met 1 haaltje af.
zeker een chihuahua zou ik niet te vaak onder narcose willen hebben voor iets wat thuis makkelijk bij te houden is als het eenmaal schoon is, en je zeker weet dat er geen kiezen uit moeten door aantasting.

Eens. Geef daarnaast wat te kauwen.