Als we gaan wandelen dan stopt hij gewoon met lopen. Hij blijft dan stil staan en dan moet je hem echt vooruit trekken.
Hij heeft 1 klein rondje van ongeveer 10 minuten waar ie altijd vrolijk mee mee loopt, maar op het moment dat we een ander rondje gaan lopen stopt hij gewoon. Regelmatig (dagelijks) gaan we naar verschillende natuurgebieden of bossen om daar lekker een eind te lopen, maar ook dat vind hij niets. Hij sjokt maar achter je aan en je moet hem constant mee trekken.
Zo is het lopen voor ons beide niet leuk natuurlijk
Enthousiast roepen 'Kom dan!' werkt wel, dan komt hij wel aan gerend. Om vervolgens na een paar meter weer te stoppen.
Het is niet zo dat we telkens hetzelfde rondje lopen, ik zorg wel voor afwisseling. Ik doe ook leuk en enthousiast tegen hem tijdens het wandelen en hij heeft energie genoeg dus daar ligt het ook niet aan. Het is ook niet zo dat ik hem echt uitput met een wandeling, maar een leuke wandeling van een half uur moet toch wel te doen zijn?
Maar het is gewoon ontzettend frustrerend om buiten een hond te hebben die niet mee wilt en binnen een hond die te veel energie heeft.
Nu doen we ook regelmatig hersenwerk, maar het moet toch ook leuk zijn voor een hond om buiten te lopen?
Los lopen werkt al helemaal niet, daar vind ie niets aan en blijft ie al helemaal stil staan.
Is het misschien angst? Vind hij het eng om op bepaalde stukken te lopen? Geen idee waarom, want als we bijvoorbeeld op de dijk rechtsaf gaan dan is er niets aan de hand en linksaf stopt ie gelijk met lopen. Is hij misschien te onzeker ofzo?
Doe ik iets verkeerd? Wat kan ik beter doen om te zorgen dat mijn hond het ook leuk vind om te wandelen?
Het gaat niet om lekker eindeloos mee te wandelen, maar gewoon kleine rondjes. Ik kan zelf ook niet te lang wandelen wegens m'n gezondheid, dus daar heb ik geen hond voor gekocht.