Ervaringen Tetratec EX Aquaria Buitenfilter?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Ervaringen Tetratec EX Aquaria Buitenfilter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 10:53

Ik ben opzoek naar een nieuw filter voor mijn 250 liter aquarium. Mijn oog is gevallen op de Tetratec EX1200.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met dit filter (of de kleinere maten hiervan)? Werkt het goed? Blijft het ook lang goed werken? Is het stil? Is het schoonmaken gemakkelijk?

Aeris

Re: Ervaringen Tetratec EX Aquaria Buitenfilter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:53

Ik heb die filter, of een variant er op (ben niet 100% zeker dat het ook de EX1200 is) voor mijn 180 liter aquarium.
Is erg stil en makkelijk schoon te maken, draait ondertussen 5 jaar zonder enig probleem.
Veel schoonmaken doe ik niet, om de bacteriën en de waterkwaliteit niet te verstoren.
Het enige wat ik wel als een minpuntje aanzie is de spraybar, die raakt makkelijk "verstopt" met kleine "vuiltjes".
Het water is nu reeds 4,5 jaar compleet stabiel, ververs geen water meer (enkel bijvoegen wat er verdampt), en een gezonde vissenpopulatie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 12:47

Ok, dat klinkt goed.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:36

Toen ik nog op Vivarium stond, hadden we deze filters bij de showbakken.... Ongelofelijke ramp, er stond meer wat buiten het aquarium dan er in zat en dat bij ál die filters.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik die filters niet klaargemaakt heb, dus geen idee of er iets verkeerd gedaan was waardoor ze allemaal zo lekten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 13:37

En dat klinkt dan weer heel erg minder goed...

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:07

Net nog eens gekeken, en blijkbaar heb ik de JBL CristalProfi e1500, en dus niet de TetraTec...
Waarschijnlijk er toen ook veel over gelezen, maar weet niet meer de exacte reden waarom ik uiteindelijk voor de andere filter gekozen heb...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 20:28

Aeris schreef:
Net nog eens gekeken, en blijkbaar heb ik de JBL CristalProfi e1500, en dus niet de TetraTec...
Waarschijnlijk er toen ook veel over gelezen, maar weet niet meer de exacte reden waarom ik uiteindelijk voor de andere filter gekozen heb...

Hmmm die ziet er ook wel goed uit, is alleen direct weer €50,- duurder...