Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Misschien is het ook handig te weten dat ik er geen astma aanvallen van krijg of iets dergelijks. Alleen traanogen, jeukende neus en ogen, loopneus, etc. Qua hevigheid van de allergie valt het dus opzich wel mee.
maaike5581 schreef:Voor mensen met een allergie word een Siberische kat aangeraden.
Deze hebben niet het enzym waar mensen het vaakst allergisch voor is.
Zijn schatten van katten en erg aanhankelijk.

vuurneon schreef:maaike5581 schreef:Voor mensen met een allergie word een Siberische kat aangeraden.
Deze hebben niet het enzym waar mensen het vaakst allergisch voor is.
Zijn schatten van katten en erg aanhankelijk.
Dat is niet correct: ze maken minder van het enzym aan, het is niet zo dat ze het niet aanmaken.
Al zijn het inderdaad geweldige katten
Samiyah schreef:Ik heb hier ook een topic over geopend. Ik ben uiteindelijk bij een kruising pers/ragdoll terechtgekomen, ze is er nu 3 dagen en het gaat super. Helemaal geen last van m'n allergie, terwijl ik bij de htk katten van m'n vriend z'n ouders wel gelijk reageer.
Veder zeggen ze inderdaad de Siberische kat maar die zijn over het algemeen wel aan de prijs.
ik heb het namelijk gelijk al. Heb het ook al vanaf dat ik een klein meisje was. (toen nog heviger, nu is het een stuk minder maar wel aanwezig) maar bij langharigen niet. Maargoed dit topic gaat niet over mij, wilde alleen m'n ervaring delen. Het is bij iedereen anders.
Een langharige kat is zo te lezen een goed plan. Misschien dat we maar gaan kijken voor een kruising Birmaan, Pers, Main Coon, Sibeer o.i.d. Ik hoef echt niet persé en zuivere raskat namelijk.