Als je een kooi overneemt van 60 x 60 x 160 waarom wil je ze dan in een kooi van 55 x 30 x 70 gaan huisvesten?
Ik wil echt niet vervelend doen, maar ik (en iedereen op Bokt denk ik) heb het beste met jou en je beestje voor.
Lees jezelf nog is goed in want ik denk dat je dit nog onvoldoende hebt gedaan.
Ik heb zelf helemaal geen verstand van k.s Opossums maar op de eerste de beste site staat al het volgende:
Citaat:
Ze leven in tropische regenwouden, struikgewassen en op grasvlaktes. Ze leven in een gebied in een relatief warm en vochtig klimaat.
Citaat:
De maat van een verblijf voor 1 kortstaart opossum is minimaal 40x60x40(lxbxh).
Citaat:
Er moeten meerdere nestkastjes in het verblijf staan ook al is er maar 1 kortstaart opossum aanwezig.
Citaat:
Kortstaart opossums hebben een hoog terrarium met veel klim en schuilplaatsen nodig. Het verblijf moet tocht vrij zijn want tocht is dodelijk voor de dieren.
Citaat:
In de wintermaanden is de luchtvochtigheid meestal te laag en daardoor kunnen er scheurtjes in de oortjes ontstaan. Om de luchtvochtigheid dan omhoog te krijgen kan er licht met een plantenspuit gesproeid worden in het verblijf.
Lees je goed in, meld je misschien aan op een forum voor exoten en koop een terrarium.
Beter nu iets meer geld uitgeven dan dat je straks zieke diertjes en hoge dierenarts kosten zit.
Als je goed zoekt op maktplaats dan hoeft een terrarium niet veel geld te kosten.
Verwarmingsmatjes zijn daar ook te krijgen, wel de boel goed ontsmetten voordat je je diertjes in hun nieuwe verblijf plaatst.
Temperatuur en vochtigheidsmeter hoeft ook niet heel duur te zijn.