Koppeling konijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Koppeling konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:59

Gister ben ik bezig met de koppeling van mijn konijnen :

Utopia : Voedster gecastreerd en lekker lomp , wel fel tegen andere konijnen die ze niet kent
Kerst : Ram gecastreerd valt alles aan wat niet in de ren hoort (gelukkig niet mensen) , bang

Dobby : Ram gecastreerd goedzak en heel makkelijk , laat gauw over zich heen lopen
Nynke : Voedster gecastreerd pittig valt soms Dobby ook aan , bang voor andere konijnen (is met de fles opgevoed en kent naast Dob niemand)

Heb ze eerst in een neutrale ren gehad , toen de ren geschrobt en voor de nacht erin. Dobby zit in een hoekje en vertrouwd Nynke niet eens , Nynke trekt naar Dob toe maar dan rent hij weg. Utopia en Kerst ownen deze ren , zelf na al het geschrob kan je het merken. Kerst jaagt met Utopia Dobby op , en Nynke rent wat mee. Er vallen alleen haren uit maar ze zijn duidelijk niet vrolijk... , Heb de ren verkleind en ze alleen de grond met 1 buis gegeven.. Had ze met zijn viertjes in 1 hok gehad en Utopia rijdt wel maar gaat dan bijten , verder doen ze niks -O-

Hebben ze tijd nodig of moet ik konijnen gaan ruilen in een asiel? Ik dacht Dobby ruilen voor een voedster en dan Kerst met zijn 3 vrouwen , Nynke en Utopia mogen niet weg die zijn mijn alles :')

colunder

Re: Koppeling konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:47

Ik heb wel eens gehoord dat je ze een tijdje moet wisselen van hok.
's morgens van hok wisselen en 'savonds weer en dit een tijdje doen.
Ze raken dan vertrouwd met elkaars geur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:50

Allebei de hokken zijn van Utopia en Kerst , al had ik bij het ene hok de plaat onder het hok vervangen door een andere en heb ik er wat zaagsel ingepleurd met hooi

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:09

Dan eerst een tijd naast elkaar met gaas ertussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:10

Net even een tijd in de ren gestaan , Dobby rent weg maar Nynke wil nog weleens nieuwschierig naar Kerst gaan.(ze kreeg een hartaanval bijna haha , ze wilde de onderste buis in en Kerst kwam er net uit , ze sprong met 4 poten de lucht in en snel weg :') ) Nynke en Utopia kunnen bij elkaar in de kleine bovenste buis liggen , kont aan kont dat gaat goed :D , en Kerst laat ze niet in het hok zitten want die is van hem maar verwacht dat het eventjes is en het dan goed gaat..

Ga ze zeker niet uit elkaar halen , geloof dat deze boefjes tijd nodig hebben.. Moet even aanzien hoe het met brokken gaat dat vindt ik wel belangrijk , Utopia is nogal bitchy met eten (Waar eten is is Utoop , waar Utoop is is eten :P)

Afbeelding

De ren nu , niet teveel verstoppen

Afbeelding

Dob en Uto

Afbeelding

Nynke

Afbeelding

En Kerst bij zijn vriendin !

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:13

n Begin Augustus hebben we een teddy widder man aangeschaft, Fluzzle:
Afbeelding
Afbeelding

Echt een TE schattige pluizenbol...
Maar alleen was ook maar alleen dus na twee weken een dwerg dame aangeschaft, Klaver, ook wel Klaar genoemd.
Afbeelding

Fluzzle begon echter al heel vroeg seksueel geïnteresseerd raken en we moeten ze nu dus apart houden tot Fluzzle gecastreerd mag worden, over een week of 2 a 3.
Klaver werd echter erg eenzaam en een week geleden besloten we nog 1 dame toe te voegen aan het gezeldschap, dit was natuurlijk superspannend, vooral omdat Klaver wel echt het dametje was. De komst van Fien ging daarom de eerste twee dagen lastig maar nu zijn ze dikke vriendinnen en Fluzzle z'n ballen zijn letterlijk en figuurlijk groter geworden, hihi.

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:25

juist GEEN ruimte verkleinen. Eerder vergroten!! 's avonds voor koppelen alleen maar biks geven en 's nachts ook. 's ochtends vroeg bij elkaar zetten in een helemaal schone ren. Eventueel eerst nog stress toe voegen door ze alleen of per koppel (wat elkaar al kent!) in een mandje zetten en gaan rijden met de auto ofzo. Daarna allemaal in de ren zetten die ze niet kennen met op meerdere plekken voer en water. Alle schuilmogelijkheden e.d. moeten 2 in/uit gangen hebben (vaak volstaat een plank tegen een muur al bijv. zodat ze zich niet klem kunnen lopen. En dan gewoon laten doen. Zo heb ik al vele konijnen gekoppeld. Als ik veel problemen verwachtte dan had ik een emmer water klaar staan met bakje er in zodat ik ze uit elkaar kon drijven met nat gooien. Dat echter nooit nodig gehad.

Juist omdat ze ook honger hebben en samen eten ook al verbroederd en al extra stress gehad hebben gaat het vaak snel goed. En dan nog heeft het meer dan eens 2 weken nodig eerdat er echt weer rust en relaxtheid is in alles situaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:30

We zijn een flink aantal dagen verder , het gaat echt heerlijk!. Dobby zijn ex Nynke gaat veel met Kerst om , Utopia heeft met eten nogal een attidute :') Dus meerdere bakjes met voer , geef ik ze wat eten ze met zijn 3tjes dan komt Uto en jaagt alles wel voor eten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:17

takkie_muis schreef:
We zijn een flink aantal dagen verder , het gaat echt heerlijk!. Dobby zijn ex Nynke gaat veel met Kerst om , Utopia heeft met eten nogal een attidute :') Dus meerdere bakjes met voer , geef ik ze wat eten ze met zijn 3tjes dan komt Uto en jaagt alles wel voor eten

Super nieuws! *\o/* dat eet gedrag komt vanzelf goed of niet maar dat mogen ze dan lekker zelf uit zoeken of tijdens het eten Utopia even een kwartier een 'time out' geven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:20

dierenfan schreef:
takkie_muis schreef:

Super nieuws! *\o/* dat eet gedrag komt vanzelf goed of niet maar dat mogen ze dan lekker zelf uit zoeken of tijdens het eten Utopia even een kwartier een 'time out' geven ;)

Ja geef ze ook eerst uit de hand voor wat rust , dan het hek pas over en in hun hok voer geven. Hebben ze niet door vaak , en als ik even wacht dan zitten de oude koppels gezamenlijk bij 1 bak te eten. Nouja meestal een trio en dan Uto een bak voor haar alleen :')