Wie o wie hebben ervaring met russische herder.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Wie o wie hebben ervaring met russische herder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 11:53

Ook wel de Kaukasische owcharka (Russische herder). Ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van andere mensen met dit hondenras.

We hebben sinds kort zo'n hond op stal en ben dus gevallen als een blok voor het dier. :+:

Ik vermoed dat deze ook buiten NL en Belgie gefokt is wegens gecoupeerde oren.

lideli

Re: Wie o wie hebben ervaring met russische herder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:55

Mijn buren hebben een karpatische herder, weet niet of die verwant is, maar dat is wel een heel apart beest hoor!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 12:00

Lijken in grove lijnen wel op elkaar, maar denk niet dat je ze echt met elkaar kan vergelijken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:04

Geen ervaring mee, maar kende het ras niet en ben gaan googlen.

Kwam deze info tegen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaukasische_owcharka

Denk dat het nog een verschil uit gaat maken of je een hond direct als pup krijgt of dat je hem als herplaatser krijgt. En dan, heb je ervaring met honden of wordt dit je eerste hond? Aangezien het geen herder maar waak- en verdedigingshond is, denk ik dat je wel ervaring moet hebben met honden voordat je daaraan begint.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:18

Een maand ofzo geleden is hier ook een topic over geopend. Zoek even owcharka op en je hebt hem :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 13:03

Dit is al een volwassen hond met al een goede opleiding en staat super onder controle. Maar voor de rest weet ik niks van het verleden van het dier. Is gekomen om het erf te bewaken op stal tegen diefstal (poosje terug diverse inbraken in de hele straat).

Had voor die tijd eigenlijk nog nooit gehoord van dit ras en vroeg me eigenlijk af of geschikt zouden zijn voor het werk in de beveiliging.

Bralindy schreef:
Een maand ofzo geleden is hier ook een topic over geopend. Zoek even owcharka op en je hebt hem :)

Gevonden.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:05

Zolang ze iets te bewaken hebben zijn het fantastische honden is mijn ervaring. Voor beveiliging zijn het tophonden :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 13:16

Dan kom het mooi uit dat ik bezig ben met opleiding beveiliger 2 dus nu maar even gaan zorgen dat ik als wiedeweerga die opleiding af ga maken en hondenbegeleider ga doen.

En lijk voor mij ook weer een super hond, want de basis opleiding zit er al heel goed in en dan is het een kwestie om het ook goed te houden. Maar daar heb je trainingen voor.

Mijn ervaring met honden is de hond van vroeger van mijn opa. Die eigenlijk gewoon gezegd mijn hond was aangezien ik alles met dat beestje kon doen. Zelfs los laten lopen en terwijl hij bij mijn opa altijd aan de riem moest anders liep hij weg. Was de enige ook van alle kleinkinderen die hem uit mocht laten (grote familie). En was de enige die bij die hond in de mand mocht kruipen. Hij ging altijd al vrijwillig opzij voor me zodat ik erbij mocht.

Mij is ook altijd geleerd een hond behandel je als een hond en niet meer en niet minder. De plek van een hond is die naast de baas en nergens anders.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:37

aanrader, ga eens kijken bij ipo clubs of gelijkend , dan kun je alvast eens in de keuken meekijken zeg maar :)
krijg je gelijk een goed beeld wat honden moeten kunnen en wat er in een hond zit die dit werk doet wat betrfet karakter etc .

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:59

het kunnen leuke honden zijn zeker tot een leeftijd van 2 á 3 jaar maar ze vragen een goede basis en veel onderhoud qua gehoorzaam zijn richting baas en niet zelf gaan bepalen wat ze mogen doen.

Wat mij betreft prachtige honden voor in landen waar ze hun werk kunnen uitvoeren en dat is geen NL en geen BE bijv.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:11

haal het even in de war met een ander ras... mijn rassenkennis heeft even wat opfrissing nodig :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 07:38

ik zou niet te makkelijk over het ras denken :S ... ze zijn zeeer zelfstandig, groot, enorm sterk en heel heel veel bewakingsdrift.. niet een leuk voorbeeld om lekker even sociaal mee te gaan wandelen en al helemaal niet een hond voor mensen met weinig ervaring.