Mopshondjes op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Mopshondjes op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 14:54

Ik vroeg me af wie er allemaal een mopshondje heeft!

Ik heb er uiteraard eentje, altijd al gewild, en vlak voordat ik op mijzelf ging wonen heb ik hem gekregen!

<3 Bono, een mops reu van inmiddels 4 jaar.
Helaas heb ik met Bono altijd veel problemen met zijn gewicht, hij staat altijd op dieet, en eet als hij de kans ziet alles wat los en vast zit op..

Bono leeft samen met onze Amerikaanse Akita teef Yara van 5 jaar, en dat is vanaf het begin af aan al goed gegaan, het zijn net broer en zus, spelen, delen en slapen samen.

Afbeelding

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:08

Ik ben ook in het bezit van een geweldige mops, Rakker! Hij is een reu van ruim 6 jaar.

Op zich heeft Rakker niet veel problemen met zijn gewicht, maar ik let er altijd op wat hij eet. Hij weegt, schrik niet, 15,6kg := maar is niet te zwaar volgens de DA. Hij is gewoon wat groter en steviger gebouwd dan de gemiddelde mops. Rakker is helemaal raszuiver, maar voor een show zou hij te groot zijn. Hij is vader van 3 nestjes, in totaal 12 pups

Persoonlijk vind ik de Mops van nu, ze worden steeds kleiner gefokt, niet mooi. Plus hoe kleiner hoe meer gezondheidsproblemen.

Afbeelding

Mexxuna

Re: Mopshondjes op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 15:17

Wat leuk!
Ja ik vind die kleinere mopsjes ook niet zo leuk, ik hou van een lekkere mops die je lekker beet kan pakken haha! :D

Die van jou is inderdaad prachtig!
Bono is wel klein, maar wel stevig gebouwd.

Hoe gaat het met de ademhaling van Rakker?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:19

Goed, alleen met heel warm weer heb ik liever dat hij zich niet te druk maakt :o

Snurkt Bono ook zo erg?

Mexxuna

Re: Mopshondjes op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 15:27

Als hij slaapt? Dan lijkt het alsof er een grote volwassen man in de gang ligt te snurken haha!

Als hij loopt valt het mee vind ik, maar met het benauwde/warme weer hoor je echt dat zijn gehemelte klappert, en dat vind ik zo akelig, dan hou ik hem ook binnen en koel.

Bono heeft wel veel oogproblemen gehad, hij is 3 jaar terug in een tak gelopen en zijn oog doorboord, waardoor hij acuut onder het mes moest, gelukkig konden ze zijn oog behouden, en is het mooi genezen.
Hij is wel (gedeeltelijk) blind aan het oog, en het kleurt steeds blauwer naarmate hij ouder wordt... echt zonde..

Hij heeft al veel pech gehad, dat is zeker een reden dat ik niet zo snel meer een mopsje zou nemen..

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:50

Inderdaad als hij slaapt, echt niet normaal :D

Verder valt het wel mee, alleen als hij zich heel druk maakt....maar dat is meer knorrend hijgen. Ik moet zo om hem lachen als hij over de grond snuffelt, dan lijkt hij wel een varkentje zo knort hij dan :D

Rakker heeft extra pigment opbouw in zijn oog, niets ernstigs maar wel apart om te zien. Er zit een wat donkere vlek in zijn ogen, maar hij ziet gewoon goed (gelukkig).