nestoverschotjes dump je op een 90km weg!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

nestoverschotjes dump je op een 90km weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 19:55

ik had me maandag morgen anders voorgesteld...

Sta je op een T splitsing in de haven van Antwerpen te wachten op groen licht zie je ineens een heel klein zwart kitten verschijnen na de laatste auto die groen had voor rechtdoor....

Dan probeer je de auto's achter je af te remmen, maar de vrachtwagens rechts van je rijden gewoon door %) kitten rent ondertussen van links naar rechts op een 4 baans weg waar ze 90 mogen; de scheldelaan = dodenweg zoals ze die in A'werpen noemen.

Pas na 50m kon ik mijn auto naar rechts gooien en parkeren, kitten liep nog steeds in paniek op de weg, de vrachtwagen chauffeur waar hij toen voor de wielen liep stopte gelukkig, of remde op zijn minst, kitten schoot de berm in onder een boom.

Ik dook ook onder de boom natuurlijk...kom ik daar ook een wildvreemde kerel tegen die ook gestopt was en met gezamenlijke effort hebben we het kitten gevangen. De "vreemde kerel" bleek een collega te zijn van de raffinaderij waar ik werk (werken 3000 mensen) Ik ben met hem meegereden naar de raffinaderij met kitten vast tegen mijn borst aangeklemd, voorbij gaand aan het grote bord "GEEN DIEREN TOEGELATEN" zijn we toch gewoon langs de bewaking gelopen en het kitten in een doos op mijn kantoor gezet. Toen terug gegaan om mijn auto te halen. Colleg is daarna gelijk naar de medische dienst gegaan omdat hij een aantal keren in zijn hand had gebeten :+

daarna ff naar de kantine waar de vriendelijke medewerksters me een paar plakjes kipfilet cadeau deden :-)
Ondertussen mijn paardenoppas instructies gegeven voor kittenmelk, brokjes en antivlooienspray te halen (frontline helaas want dat is het enige wat bij kittens <8wkn gebruikt mag worden.) en een bench klaar te zetten.

Ik ging er in de eerste instantie vanuit dat het een wild kitten zou zijn, hij heeft mij ook tijdens het frontlinen goed te pakken gehad en ook ik heb me moeten laten behandelen bij de medische dienst :+ maar....binnen een dag kon ik hem aanraken en oppakken, het is een SUPERTAM katje. Hij mag ondertussen al een paar keer per dag door de woonkamer stappen, mijn andere katten vinden het super interessant, en hij is niet bepaald schuw, een zwiepende staart is natuurlijk "vragen" om er op te springen :D hij past op mijn hand, zo klein! heeft nog blauwe ogen dus ouder dan 5wkn is het kleine monstertje niet.

als ik die kltzk had gezien die net voor mij, dit kitten uit de auto heeft geworpen....man...ik sta niet voor mezelf in!!!

love_Soraya

Re: nestoverschotjes dump je op een 90km weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:19

Afschuwelijk verhaal om te lezen. . Wat heeft het katje het goed getroffen bij jou. Eigenlijk had je het nr bord moeten onthouden en dat doorgeven aan politie ofzo? Niet dat ik weet dat hun er wat tegen doen.. Hoe walgelijk kunnen mensen zijn he bah !!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 20:26

nummerbord kon ik niet zien, ik stond op de T splitsing de auto ging rechtdoor, daarbij, het enige wat je ziet is dat kitten dat heen en weer rent, het is echt een wonder dat hij niet is aangereden, ik zie het nog vaak voor me, lig er van wakker snachts, mijn collega overigens ook.

Daarbij, in BE doen ze daar helemaal niets mee, politie...die zijn nog 30jr verwijdert van 144

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:37

Jeetje wat een verhaal zeg...
In en in triest.. maar wat ben je een topper!
Het doet mij weer denken aan een kitten die ik zag lopen in een bosje tussen op- en afrit en de snelweg in een driehoek. Ik heb direct de auto aan de kant gezet en door het lange gras het bosje een paar keer door.. tot drie keer kwam ik hem tegen tot drie keer mis. Naar huis gegaan en een vangkooi neergezet en nooit erin gekomen of weer gezien helaas. Waarom zijn mensen dan ook nog is zo enorm laf om zoiets te doen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:43

weet je zeker dat het uit de auto kwam? Kon er ook al gelopen hebben of in de motor gezeten hebben. Dumpen op een 90 km weg lijkt me super zot. Zeker omdat vele mensen het kunnen zien en er wegen zat zijn die afgelegen zijn......

Maar het blijft triest een kitten alleen op straat op die leeftijd!! Als je wil weten hoe oud hij ongeveer is dan wegen en elke 100 gram is ongeveer 1 week.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:44

Hoe weet je zeker dat hij er uit gegooid is.
Wie weet hoelang hij er wel niet loopt.

Maar wel goed dat je de moeite heb genomen om hem op te vangen. Hopelijk heeft hij nog een fijn leven bij jou :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:45

Wat heeft ie het getroffen dat jij daar net langskwam ! :j Dit was duidelijk his Lucky day ! *\o/*
Veel geluk en plezier met hem/haar !

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 20:45

Laf is idd het woord ! ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic geopend heb, als het idd een wild kitten was geweest dan had ik het zeker niet op bokt gezet, maar ik heb dit ventje nu een paar dagen in huis en .....hoe KAN je zoiets doen, kan er echt niet bij....

als je er zo nodig op een banketstaaf manier vanaf wil ...drop hem dan bij een winkelcentrum of een asiel maar dit -:(-

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 20:47

dierenfan schreef:
weet je zeker dat het uit de auto kwam? Kon er ook al gelopen hebben of in de motor gezeten hebben. Dumpen op een 90 km weg lijkt me super zot. Zeker omdat vele mensen het kunnen zien en er wegen zat zijn die afgelegen zijn......

Maar het blijft triest een kitten alleen op straat op die leeftijd!! Als je wil weten hoe oud hij ongeveer is dan wegen en elke 100 gram is ongeveer 1 week.

die collega van mij stond voor het stoplicht op de doorgaande weg, aan de andere kan van mij dus en die heeft het gezien. Hij is gewoon uit het raam gedropped _-:(

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 20:48

dierenfan schreef:

zijn ogen zijn nog blauw.
ik heb jarenlange ervaring met kitten opvang via het asiel + aidskatten en oude zwervers die ik in huis neem ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:15

Schandalig -:(-

onvoorstelbaar dat je zo met een dier om kunt gaan.....

Vind het wel stoer wat je hebt gedaan :j

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:23

te erg!
zo heb ik jaaaaren terug dergelijk voorval voor mij zien gebeuren op een achteraf weggetje waar ik toevallig voor mijn werk moest zijn, desbetreffende kater bleek na speuren zelfs een ex asiel kat te zijn en gewoon net voor de vakantie 'weggegooit' Meneertje heeft hier nog heel wat mooie jaren gehad maar is helaas door een herseninfact veel te jong gegaan.."(

Maar TS wat dapper dat je op een dergelijk drukke weg zo'n klein dier te pakken wist te krijgen!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:23

Wat goed van je! Topper!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:15

Wat goed dat je hem opgevangen hebt, soms kun je het simpelweg niet geloven dat iemand zoiets kan verzinnen.

btw kittens mogen vanaf 6weken ook stronghold roze krijgen, dat is voor pups en kittens onder 2.5kg, ontvlooid maar behandelt gelijk ook deels tegen wormen (vrijwel alles met uitz van lintworm) en ook tegen mijten zoals bv oormijt. dit is een klein pipetje met drupje voor in de nek. minder kans als met frontline dat ze het spul eraf gaan likken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:29

Sommige mensen zou je toch...
Arm klein ding... Super dat jij en je collega hem gered hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:12

Wat vals :n , arm klein beestje...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:15

Hulde aan jou TS! Fijn dat er mensen zoals (jullie) jij zijn! *\o/*
Hopelijk mag deze kitten lekker oud en gelukkig bij jou worden. Heeft ie wel verdiend!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:18

wat goed dat je gestopt bent, doet volgens mij ook niet iedereen. Naja een kat uit je raam dumpen hoop ik ook niet:( wel top, ook van je collega. Houd je het katje? wel fijn dat de rest er ook mee op kan schieten

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:21

Super knap gedaan.

Maar let de volgende keer wel ook op je eigen veiligheid! ;-)

Voor zo een kleintje is frontline prima.
Als je daar nog agressievere middelen op los laat... Nee zo een beestje moet eerst nog weerstand op bouwen, dus zo min mogelijk gif gebruiken ;-)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:21

heb je nog gekeken of er meer waren ?
die mensen zijn het doodschoppen niet waard (al zou ik het toch proberen -:(- )
en jij ? je bent geweldig, toppie ! +:)+
veel plezier met de kleine doerak..

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:28

Ah wat top van je! Veel plezier met hem.

Foto? :D

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 17:00

bedankt voor de reacties! en ja, hij mag natuurlijk de rest van zijn leven bij mij slijten :-)

@ spicegirl; Het was er gelukkig maar 1, dat zeiden wij ook tegen elkaar toen we mijn auto op gingen halen, nu vinden we de rest ook...gelukkig niets. Ik hou de dropplaats in de gaten!

@Nathalie; het was idd geen veilige actie...ben notabene veiligheidskundige op een raffinaderij :+

Ik zal even wachten met de stronghold, hij heeft net al frontline gehad en ik heb milbemax in huis, dat is ook veilig voor hele kleintjes. Zijn vacht is schoon, geen neten of vlooien, hij eet als een dokwerker...maar hij is natuurlijk ook in de haven van antwerpen gevonden, dat kan niet anders :D gaat netjes op de kattenbak en ontlasting ziet er goed uit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:04

Erg he, dat "mensen' zoiets doen, ik heb inmiddels al vier keer zo een kat gekregen.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:06

Wow wat een goede daad! Wat kunnen mensen gemeen zijn...
Heb je ook een foto van het kleine dropje? <3 Ben wel benieuwd namelijk :D

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 17:09

bigone schreef:
Erg he, dat "mensen' zoiets doen, ik heb inmiddels al vier keer zo een kat gekregen.

4mnd geleden werd er eentje midden in de nacht bij mij over de omheining (cat-proof) gegooid, zoveel kabaal, auto etc. ik werd er wakker van en ging naar beneden om 112 te bellen, dacht dat er ingebroken werd :+

Toen ik de rolluiken achter open deed vond ik een kitten van ongeveer 6mnd met een scheef kopje (verwaarloosde middenoorontsteking waar hij aan geopereerd moet worden) totaal in paniek natuurlijk, heb hem met mijn vangbak moeten vangen op mijn eigen erf -O-