Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daffodil schreef:Dan heb je nog mazzel dat het betreffende asiel het erbij zet. Mijn vader heeft een Engelse bulldog uit het asiel gehaald waarbij hij geen enkele waarschuwing kreeg. Toen de beheerder van het asiel voor de derde keer belde of alles nog wel goedging, voelde mijn vader dat er meer aan de hand was. Hij heeft ernaar gevraagd maar kreeg geen antwoord. Mijn stiefmoeder moest eerst twee keer heel fors gebeten worden.....
Beetje jammer want als ze het van te voren geweten hadden, waren ze anders met de hond omgegaan en had mijn vader ervoor kunnen zorgen dat dit niet gebeurd was. Nu was het vertrouwen weg en hebben ze besloten de hond terug te brengen. Mijn vader heeft open kaart gespeeld en uiteindelijk kreeg hij dus ook te horen dat dit al tig keer eerder gebeurd was. Daarop heeft mijn vader aangeboden de hond op zijn kosten in te laten slapen want baas nummer tien op rij had echt geen verschil geboden. Dat werd geweigerd en vervolgens stond de hond doodleuk weer in de aanbieding op de asielpagina, zie http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=264508
kionasuppie schreef:wij hebben een hond die ontzettend bang is naar vreemde mensen toe.. of het echt een grdragsprobleem is... tja beslis jij het maar.. wij zijn eraan gewent, toch zal hij nooit bijten etc.. doet hij gewoon niet. Hij blaft wil weg en that's it.
toch snap ik je post wel!
EllenB schreef:Een herplaatser kies je omdat je een hond een tweede kans gunt. Met die honden moet je hard aan het werk om er weer een gewone gezinshond van te maken. Dat moet je kunnen en je moet er maar zin in hebben. Het is zeker niet makkelijk, maar als je een doorzetter bent en je inleest kan je van bijna iedere hond een normaal dier maken. Het is net als met paarden; in de hand van de een is het een draak, in de hand van een ander een mak schaap...
Zelf heb ik een buitenlander. Hij was ruim 1 jaar toen hij kwam en kende niks. We zijn 9 maanden verder en hij is in de stad nog niet 100% relaxt (hij vindt drukte snel eng), maar hij loopt los in het bos en is in thuis werkelijk geweldig. Het was hard werken met hem, maar hij is het meer dan waard.
EDIT: ik vergeet te zeggen dat ik agressieve honden niet vind thuishoren in de maatschappij, maar ik vind ook dat "niet met kinderen" vaker te maken heeft met opvoeding (rangorde/dominantie) dan met niet af te leren agressie....
Wesco schreef:Terwijl sommige "agressieve" honden bij de juiste nieuwe eigenaar geen gevaar hoeven te vormen.
Wesco schreef:Terwijl sommige "agressieve" honden bij de juiste nieuwe eigenaar geen gevaar hoeven te vormen.

Wesco schreef:Soms word er ook bij gezet dat een hond niet met kleine kinderen kan, maar dat hoeft niet altijd te betekenen dat een hond onbetrouwbaar is. Soms kan een hond ook te lomp of druk zijn voor kleine kinderen.
Dan is ineens zo'n o zo schattige pup, toch niet zo leuk meer als die wat groter is....Kentaro schreef:Ik zie dat niet als onjuist, kan niet thuis bij kinderen! Als je je hond netjes bij je houdt (wel of niet aan de lijn) hoeft dat toch totaal geen problemen op straat te geven als je kinderen tegen komt?!? Maar in huis kun je gewoon niet 24 uur per dag je kind/hond in de gaten houden of het wel goed gaat. Het kind komt dan ook op plaatsen die de hond als eigen ziet en zal dan veel sneller reageren als wanneer je een kindje onderweg tegen komt.