Emita schreef:In eerste instantie wilde ik hem ook gewoon laten lopen maar de fokker zei dat ik er echt mee uit moet kijken. Sowieso is het schrikdraad erop ingesteld dat het een paard van 600 kilo kan tegenhouden.. En ik heb wel eens gezien dat een stalgenoot een schok kreeg, die ging er zelfs van op de grond liggen. Dus daarom ben ik een beetje bang ervoor.. Maargoed, als jullie zeggen laten lopen.. Misschien dat ik m anders de eerste 6 maanden aangelijnd houd en dat hij daarna kan rondlopen. Dan is zn lijf tenminste wat sterker :/
dit vind ik een heel goede oplossing ts
zoals wel meer mensen zeggen kunnen honden soms zo ongelooflijk hard schrikken dat ze in paniek weg rennen.. en dan? vooral met zo n heel jonge pup uitkijken.
wat voor hondje krijg je? t lijkt me niet handig als je een klein hondje krijgt en die tegen het draad aandrukt (zowiso een rare tip maar goed)
wat je kan doen is aan de lijn houden, als hij een of twee meter voor je loopt stoppen zodat hij voor het draad staat maar er niet aan kan komen, niks zeggen en op het moment dat hij om kijkt meteen heel erg belonen. zo leer ik ze bijv voer wijgeren en dat kan je natuurlijk ook met stroomdraad doen