Terrier karakters.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

Terrier karakters.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 09:23

Hallo allemaal,

Al tijden ben ik weg van het karakter van de boerenfox! (Ook enkele in bezig gehad).
Goede wakers, werken graag voor je, baas gericht, actief..

Maar ze hebben 1 nadeel! Het formaat..

Wij willen er graag een hond bij.. maar wel eentje met formaat :)) omdat deze ook als waakhond ingezet kan worden (terrein aan huis)

Maar nu zijn er zo veel andere rassen denk ik leuk.. maar.. niet voor mij! Al wat research gedaan voor een herplaatser maar ook daar is zo veel keus in! Ik weet echt niet meer in welke richting ik moet gaan zoeken :=

Dus graag jullie mening, wat is een groot hondenras wat een karakter heeft wat enigzins overeenkomt met die van een boerenfox?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:31

Je hebt ook grotere terrier soorten zoals de airdaile. Kun je mischien die herplaatser gaan ophalen van die geschifte mensen in dat andere topic.
Ik persoonlijk heb een jack russeltje en zou haar echt niet in een groter formaat willen. Vind ze daarvoor te hyperactief :P , maar kan begrijpen dat je hart bij deze honden ligt.
Veel suc6 met het vinden van de geschikte hond, maar ik denk dat ik uit je beschrijving kan opmaken dat niet alleen terriers in aanmerking zouden komen. Veel herdershonden en jachthonden hebben dezelfde eigenschappen.
Laatst bijgewerkt door betadine op 03-10-13 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Dungen

Re: Terrier karakters.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 09:35

Welk topic :)?
Wij hebben tot nu toe jacks en foxen gehad die hun energie goed kunnen doseren. Dus lekker een uur buiten spelen etc. En de rest van de avond bankhangen :D

En dank je wel. Airdale ga ik zeker eens op googlen. Herders vind ik heel wisselend.. zou er niet speciaal naar op zoek gaan maar als ik er een tegen kom waar het wel mee klikt dan gaat die wel mee :D

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:37

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 09:51

Haha nog meer keuzes dus. Jachthonden hmm.. enige richting die ik op zou kunnen zoeken?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:14

Vrienden van mij hebben heel hun leven duitse braque gehad en waren hier heel enthousiast over. Goed luisteren heel actief en werden ingezet voor de jacht dus heel werkwillig en gehoorzaam, maar ik merk toch bij de meeste type jachthonden dat dit toch wel het gewilde karakter is. Dicht bij ons loopt ook een braque de weimaar, die vind ik persoonlijk van de mooiste jachthonden. Die is ook goed waaks zonder agressief te zijn.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 10:17

Oehh dat zijn er 2 waarvan ik zeker meer wil weten! Wat een plaatjes! Bedankt :))