huisgenoot is haar hond niet waardig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

huisgenoot is haar hond niet waardig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 02:09

Pff ik ben er zo klaar mee ik zal mijn situatie even uitleggen. Ik woon samen met twee meiden eigenlijk een soort studentenhuis maar dan in een gewoon rijtjes huis. De hoofdbewoner heeft een hond. Ze heeft deze uit het asiel gehaald en heeft een verleden. Op het begin als ze alleen in huis was sloopte ze zowat alles. Nu gaat het wat beter en hebben we een kinderhekje voor de trap. Nu was iedereen weg vanavond en moest de hond om zes uur in de bench, prima. Nou kwam ik rond een uur of negen thuis en heb haar er uitgehaald. Zelf ben ik naar boven gegaan en in bed tv gaan kijken. Nu komen die andere twee meiden om 2.00 uur thuis en schijnt de hond in huis hebben gepoept. Ik hoor haar dus zeggen die hond moet ook gewoon in de bench. Dan zou ze dus van 18.00 tot 02.00 in de bench hebben gezeten!!! Nou gebeurd dit dus vaker heb er al eens ruzie over gehad maar ze vind het haar eigen verantwoordelijkheid.toen zei ik dat die hond niet voor zichzelf op kan komen dus dat ik dat maar doe. Ook word die niet op vaste tijden uitgelaten dus heeft die hond helemaal geen zekerheid. Ik irriteer me sowieso een beetje aan ze omdat ze pas rond twee uur gaan slapen met herrie en zich dan nog afvragen waarom ze zich verslapen voor school....
Eigenlijk ben ik gewoon opzoek naar iets anders maar dat is lastig te vinden. Ik heb het met mijn telefoon getypt dus hoop dat het goed is gegaan. Vinden jullie mij een zeur?

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 03:32

Hele lastige situatie want het is niet jouw hond. Een hond kan best even in een bench, mits ze het dus als hun veilige plek zien.
Logisch dat de hond op den duur in huis gaat poepen, of nou ja... als de hond geen structuur geboden wordt.
Zelf laat ik mijn hond ook niet altijd op vaste tijden uit en vaak laat hij zichzelf uit in het weiland achter mijn huis. Maar dit is hij gewend, net als dat hij lang alleen thuis kan zijn.
Honden die verlatingsangst hebben (alles kapot vreten) of zich vervelen (ook alles kapot vreten) hebben wel structuur en regelmaat nodig, nu kan daar best eens van afgeweken worden.

Ik zou het aankaarten maar er geen ruzie van maken. Als je het echt zo zat bent, moet je een ander plekje zoeken en de lieve vrede proberen te bewaren tot die tijd. Het lijkt me lastig om die huisgenoot er van te overtuigen dat ze beter met haar hond om moet gaan.

kraakte

Re: huisgenoot is haar hond niet waardig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 04:12

Als je slaapt zit de hond toch ook 8 á 9 uur in de bench. Kan toch rustig.
Ik denk dat je er niet mee moet bemoeien. En als je dan bij jezelf denkt goh hij zit al zo lang in de bench ik haal hem eruit, laat hem dan ook gelijk uit en blijf gezellig bij hem in de woonkamer! Wanneer jij zelf naar boven gaat doe je m weer in de bench.
Ik zou zelf ook echt niet vrolijk worden van een huisgenoot die meent dat mijn hond zielig is en m vervolgen wel alleen in de kamer laat zodat er of spullen vernield kunne worden of dat hij dus zijn behoefte doet ik huis.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 04:19

Of had die hond even uit gelaten toen die er uit kwam.

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 04:41

Het 'gevaar' van de hond uitlaten of er gezellig bij gaan zitten telkens is dat de eigenaar gaat denken; o lekker makkelijk, er zorgt wel iemand anders voor mijn hond.
Het is TS haar hond natuurlijk niet.
En een hond urenlang overdag in een bench stoppen vind ik wel een no-no!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 05:19

Kenyada schreef:
Als je slaapt zit de hond toch ook 8 á 9 uur in de bench. Kan toch rustig.
Ik denk dat je er niet mee moet bemoeien. En als je dan bij jezelf denkt goh hij zit al zo lang in de bench ik haal hem eruit, laat hem dan ook gelijk uit en blijf gezellig bij hem in de woonkamer! Wanneer jij zelf naar boven gaat doe je m weer in de bench.
Ik zou zelf ook echt niet vrolijk worden van een huisgenoot die meent dat mijn hond zielig is en m vervolgen wel alleen in de kamer laat zodat er of spullen vernield kunne worden of dat hij dus zijn behoefte doet ik huis.

Slaap jij dan zo vroeg?
Ik had hem ook los gelaten waarschijnlijk had hij anders tot smorgens vroeg in de bench gezeten..
Kaart het is rustig aan..
En probeer te overleggen en praten zonder ruzie

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 05:38

Dus TS haalt de hond uit de bench, maar gaat vervolgens zelf naar haar kamer en houd dus geen toezicht op de loslopende hond? Daar gaat het al mis. TS had de hond niet los mogen laten. Het is haar zaak immers niet. En dan ook nog erbij weg gaan. De hond had wel wat kunnen slopen en dan was TS verantwoordelijk geweest.

Niet mee bemoeien. Het is nou eenmaal niet jouw hond. De eigenaresse is verantwoordelijk en desnoods knoop je daar opnieuw een gesprek mee aan, maar niet op je eigen houtje gaan handelen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 06:47

Als de bench een veilige plek voor de hond is dan is dat hetzelfde voor een hond als een mand, en wanneer hij genoeg wordt uitgelaten em kan spelen kan het prima een aantal uren in de bench door brengen. Zolang het maar geen straf is voor het dier. Zolang je hond niet uitlaten vind ik persoonlijk niet kunnen maar meer dan het aankaarten bij de eigenaresse kun je niet doen. Ik zou de hond in elk geval niet alleen zonder toezicht door de kamer laten lopen wanneer bekend is dat hij eerder de boel heeft gesloopt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 06:53

Ik ben het wel met TS eens! Ben erg blij dat er tenminste iemand voor de hond op komt!
Als de hond ook nog eens s nachts de bench in zou moeten, betekend dat dat dat arme beest er bijna continu vanaf 6 uur in zit -O-
Als iemand niet de moeite wil nemen om een hond te wennen aan alleen zijn en dan niet continu in de bench te hoeven, moeten ze geen hond nemen! (heb er sowieso al m'n vraagtekens bij als iemand overdag op school zit en dan de avonden ook nog weg is, vanwaar de keuze voor een hond?!)
Is het geen optie als jullie met z'n drieeen zijn, om afspraken te maken dat jullie om beurten wat met de hond doen?!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 06:59

Er zijn ook honden die het fijn vinden om in een bench te zitten, die kiezen ervoor om er zelf in te gaan en gaan er rustig in slapen, het is dan hun veilige hol net als een mand of kleed voor een andere hond. Ik zeg niet dat dit voor deze hond geldt maar ik vind niet dat alle honden niet in een bench mogen zitten. Wanneer de hond er graag in zit, waarom niet?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 07:15

Bedankt voor de reactie's ik ben het met alles wel eens en niet. Wat amorosa zegt is eigenlijk al gebeurd laatst was er kermis en is ze rond 10.00 er heen gegaan. Ik kwam om twaalf uur thuis en ben richtig me pony gegaan. Toen k rond vijf uur thuis kwam heb ik haar maar even een plasje laten doen voor omdat ze er nog in zat. Om half zeven kwam ze zat thuis en vroeg k waarom ze de hond zolang alleen heb gelaten. Toen zei ze ja maar jij bent er toch? Als ik het dus laat zitten gaat de hond echt te lang de bench in . Ze is nu dus vrij van school en moet in december weer nou dat word dus overdag een uur of 7 er in en snacht. Dan kan ik het echt niet over me hart laten om hem er in te laten zitten. Ik zelf heb geen tijd om haar uit te laten ik heb school en mijn pony.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 07:20

Ik vind het trouwens al bijzonder dat het asiel een hond mee geeft aan een iemand die overdag op school zit. Maar veder heb ik geen verstand van die procedures

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:23

Wat is er mis met van 18:00 tot 02:00 in een bench?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 07:26

Nou dit is acht uur lang in een hokje? Om vervolgens voor en plasje te laten doen en zelf te gaan slapen en haar weer in de bench te doen. Dat vind ik dus wel mis!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:30

Ik begrijp ts wel. Hond zit meer in de bench dan niet.
Als eigenaresse weg is gaat hond in de bench, 's nachts ook en wordt de hond niet geregeld uit gelaten.
Ik zou hier ook niet vrolijk van worden.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:34

Nou ben het volledig met je eens hoor Eline. Ik kan daar ook moeilijk tegen. Je kan hem wel bv uitlaten en niks zeggen. Niet dat de eigenaar denkt: 'oohhh hij word toch wel gedaan'.

@ ceriadwen 18.00 tot 2.00 in de bench is misschien nog niet zo erg, maar als ze er daarna weer tot 10.00 smorgens in zit, zit dat arme beestje er ong 12 uur in.. Nou dat vind ik ook zielig.. Als je er geen tijd/zin/energie voor hebt, neem dan geen hond!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:37

C_arola schreef:
Er zijn ook honden die het fijn vinden om in een bench te zitten, die kiezen ervoor om er zelf in te gaan en gaan er rustig in slapen, het is dan hun veilige hol net als een mand of kleed voor een andere hond. Ik zeg niet dat dit voor deze hond geldt maar ik vind niet dat alle honden niet in een bench mogen zitten. Wanneer de hond er graag in zit, waarom niet?

Onze honden liggen meer wel dan niet in hun bench, inderdaad omdat ze er heel graag in liggen. Maar daar zitten de deurtjes niet meer in, dus ze kunnen er in en er uit wanneer ze dat zelf willen.
Maar zoveel uur per dag opsluiten vind ik gewoon niet kunnen. Dit is niet voor een paar uurtjes per dag.
Ik ken een paar mensen die een hond uit het asiel hebben gehaald, en als ik dan hoor wat allemaal de eisen waren, sta ik er ook van te kijken dat huisgenoot van TS de hond heeft kunnen krijgen!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:42

Hier zorg ik er voor dat de hond overdag niet meer als 5 uur achter elkaar in zijn bench zit. Dat betekent dat als ik lange schooldagen heb, dat er iemand komt om hem uit te laten en met hem te spelen. Ik vind trouwens dat een hond niet de hele dag in een bench hoort te zitten.

Wij hebben alleen de bench nog in huis, omdat ik hem niet vertrouw alleen in huis zolang. Uurtje gaat prima. Moet hij geen foldertjes of papiertjes zien te pakken. Want dan word het een snipper machine.

En als de hond al de hele dag in de bench zit en 's avonds word los gegooit. Dan is het toch logisch als hij zijn behoeftes doet in huis? Tenminste zou die van mij ook doen, als hij niet word uitgelaten.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:45

Ik begrijp TS volkomen.
Even in een bench is niet erg. Maar dit is geen even meer.
Als je niet meer tijd en aandacht hebt voor een hond moet je er gewoon geen nemen.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:57

xEline schreef:
Bedankt voor de reactie's ik ben het met alles wel eens en niet. Wat amorosa zegt is eigenlijk al gebeurd laatst was er kermis en is ze rond 10.00 er heen gegaan. Ik kwam om twaalf uur thuis en ben richtig me pony gegaan. Toen k rond vijf uur thuis kwam heb ik haar maar even een plasje laten doen voor omdat ze er nog in zat. Om half zeven kwam ze zat thuis en vroeg k waarom ze de hond zolang alleen heb gelaten. Toen zei ze ja maar jij bent er toch? Als ik het dus laat zitten gaat de hond echt te lang de bench in . Ze is nu dus vrij van school en moet in december weer nou dat word dus overdag een uur of 7 er in en snacht. Dan kan ik het echt niet over me hart laten om hem er in te laten zitten. Ik zelf heb geen tijd om haar uit te laten ik heb school en mijn pony.

Bizar dat je huisgenoot een hond heeft. Ze kan/wil er zelf niet eens voor zorgen. En er dan vanuit gaan dat een ander het dan wel doet, terwijl die er niet om gevraagd heeft. Als je huisgenoot wel de hond wil houden, maar er niet beter voor gaat zorgen en jij daar niet voor op wil draaien dan kan je misschien beter een ander plekje gaan zoeken. Ik geloof niet dat je huisgenoot zal veranderen...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:22

Kentaro schreef:
Onze honden lig ook meer wel dan niet in hun bench, inderdaad omdat ze er heel graag in liggen. Maar daar zitten de deurtjes niet meer in, dus ze kunnen er in en er uit wanneer ze dat zelf willen.
Maar zoveel uur per dag opsluiten vind ik gewoon niet kunnen. Dit is niet voor een paar uurtjes per dag.
Ik ken een paar mensen die een hond uit het asiel hebben gehaald, en als ik dan hoor wat allemaal de eisen waren, sta ik er ook van te kijken dat huisgenoot van TS de hond heeft kunnen krijgen!?

Daar heb je een punt mee :j
TS, je zou nog kunnen overwegen om contact op te nemen met het asiel. Ze hadden de regel dat het dier dat geplaatst is verzorgt moet worden naar hun maatstaven en daar lijkt het niet op. Misschien dat zij wat gaan doen dan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:26

Persoonlijk vind ik het niet kunnen een dier zolang opsluiten! Had je de hond er niet uitgelaten was deze eerst in de bench van 18.00 tot 02.00 uur geweest, even er uit voor een plas en dan vervolgens voor de nacht er nog een keer in tot de volgende morgen.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 09:32

De hond zit nu nog altijd in de bench, eigenaar slaapt nog. En ik ga richting me pony

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:38

:oo Niet normaal! (kun je hem er niet uithalen dat ie zelf even het baasje wakker maakt?! }> )

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:41

Ik vind een bench geen geschikte plek voor een volwassen hond in achter te laten voor zo'n lange tijd ook niet voor de nacht.
Een bench vind ik prima als eerste hulpmiddel bij een puppy en als de bench open blijft en de hond dit als zijn plek ziet maar zelf in en uit kan, prima.
Meestal is een bench zelfs nog te krap om eens effe fatsoenlijk op te staan, dat vind ik ronduit sneu.
Helaas kan ts weinig doen aan de situatie van de hond.
Alleen als je 'm al uit de bench laat misschien even in de tuin laten zodat ie effe zijn behoefte kan doen.
Als je de hond zelf wil helpen.