Kattenbak improviseren, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharlotteCC

Kattenbak improviseren, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 21:47

Sinds twee weken ben ik in het bezit van een kitten. :) Nu ga ik dit weekend voor het eerst met haar naar mijn ouders, maar ik bedacht me in een keer dat ik daar helemaal geen kattenbak heb. Aangezien ik pas om half elf 's avonds aankom, ben ik niet meer in staat om een echte kattenbak te regelen.

Misschien redt mijn vriend het om morgen een kattenbak te kopen (hoop ik!), maar dat wist hij nog niet zeker.
Wat zijn dan opties om een redelijke kattenbak te creeëren? Grit neem ik mee vanaf mijn studentenkamer, maar om nou met een kattenbak in de trein te reizen gaat me ook een beetje ver omdat ik vier uur moet reizen!

Vjestagirl

Re: Kattenbak improviseren, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:48

Gewoon een plastic bak?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:48

Vraag je ouders een kattenbak te kopen en zeg dat je ze terugbetaalt zodra je ze ziet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:50

een vuilniszak of grote placematop de grond daarboven een kartonnendoos met gritt erin? voor nood heb ik dat ook weleens gehad.

en anders de draagkooi waarmee je de kat meeneemt na je ouders.. laagje grit in doen.. is beter water dicht.

en desnoods een andere plastic bak grote ovenschaal

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:51

Bedoel je nou een waar ze hun behoeftes doen of een reismand?

Waar heeft ie anders afgelopen 2weke n zn behoefte op gedaan?? :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:54

Een kartonnen doos met een plastic tas op de bodem , daarop een krant en daarop het grit voldoet prima :j

Kun je gewoon in zijn geheel weggooien als hij vies is ;)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:56

Afwasteil met kattengrit?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:57

Hoe groot is je kattenbak en wat voor soort? Een lage bak waar je reiskooi in past zou een boel oplossen (is ook bekende bak voor je kitten) . Vast maken met spanband/touw/ o.i.d. Alternatief kan inderdaad een kartonnen doos zijn alleen even zijkant bijsnijden voor makkelijke instap.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:57

Begrijp ik goed dat je dus iedere week vanaf je studentenkamer naar je ouders die kat gaat verhuizen?

Want verhuizen is voor katten al een bijzonder stressvolle ondernemen.

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 22:02

Bedankt voor de snelle reacties! Haha, ik bedoel een kattenbak waar ze haar behoeftes op kan doen! Ze is nu bij mij op de studentenkamer en hier heb ik gewoon een kattenbak. Bij mijn ouders niet en daar ga ik dit weekend heen! Maar een plastic bak/kartonnen doos met een plastic tas is inderdaad wel een slimme, dus dan doe ik dat! :) Is namelijk alleen voor donderdagnacht, ga gelijk vrijdag een kattenbak halen.

@ Lisann__ Nee, dat is niet de bedoeling, want ik ga sowieso niet elk weekend naar huis. Heb hier nog een huisgenootje, die ook helemaal weg van haar is, en de weekenden dat zij thuis is, blijft ze gewoon in haar vertrouwde omgeving, alleen zij is er dit weekend niet. Heb het er in het asiel over gehad en die zeiden dat ze dit vanaf jongs af aan gewoon kunnen leren om in twee huizen te wonen. Wil dit wel zo veel mogelijk beperken!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:03

Lisann__ schreef:
Begrijp ik goed dat je dus iedere week vanaf je studentenkamer naar je ouders die kat gaat verhuizen?

Ben ik het niet geheel mee eens.
Niet iedere kat kan hier tegen klopt.
Maar ik heb op vakanties al een hoop katten gezien die gewoon met baasjes mee gingen op vakantie (zowel op bood als met de camper oid).
Dus als in mijn ogen de kat het gewend is lijkt het me geen probleem.

Edit @ Ts Je kan alles pakken en of verknippen (bv een oude emmer) zolang het maar waterdicht is dan ben je al klaar.
Onze rooie heeft het 2 dagen moeten doen met idd een kartonnen doos met vuilniszak (schoonmoeder had gelukkig wat grit over).
Dit ging helemaal prima dus succes :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:21

ik heb een kat die van jongs af aan al hekel heeft aan verhuizen, maar kennissen nemen de kat altijd mee als ze weggaan die vind dat prima.

ze kunnen er dus aan wennen denk ik inderdaad, daar kom je snel genoeg achter. de mijne zijn 2 keer meegeweest was wel voor langere tijd ivm vakantie (week of 2 weken). maar daar deed en doe ik ze geen plezier mee.

de mijne laat doordat ze het niet leuk vinden toch thuis als ik wegmoet ga dan zat ochtend weg en zorg dat ik zondag avond terug ben. (laat wel 5 drinkbakken 4 schone kattenbakken en volle voerbakken staan.)
of ik zorg dat tussendoor iemand komt als ik eerder wegmoet of thuis kom.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 05:50

diverse katten vinden het helemaal niet erg hoor om tussen 2 huizen te liften. Ik ken iemand die dat ook al jaren doet met kat aan tuig en riem mee zodat hij lekker op schoot kan liggen en die kat vind het allemaal wel best als ze maar aandacht krijgt

verder idd gewoon een afwasteiltje o.i.d. pakken. maar de onderkant van het vervoersmandje kan ook al hoor (of de bovenkant).

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 06:11

Je gaat vier uren in de trein reizen met een kat??
Die van ons (ok dat zijn er drie, maar toch) schreeuwen al moord en brand als we met de auto 5 minuten moeten rijden naar de dierenarts. Laat staan 4 uren in de trein. En ze houden niet op ook. Tijdens onze verhuizing was het net zo. Uur in rijden met de auto en een en al keihard miauwen, klagen, piepen, door de tralies proberen met poten en neuzen, of gewoon knagen aan de tralies....
En dan zitten wij nog in een auto, niet met nog eens 20 mensen in een treinwagon.

Die twee huizen gaat nog wel, die vier uren reistijd...

Ik hoop dat het bij jou beter gaat.. :/

Maar om antwoord te geven op je vraag. Ik zou toch je ouders vragen om alvast een bak met juiste bodembedekking te kopen. Dan kun je het de poes gelijk goed leren. Meteen bij aankomst even op de kattenbak zetten. Dan komt dat wel goed...

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:19

Het is een kat prima aan te leren hoor. Ik had op mijn studentenkamer een kat die altijd mee ging in de weekenden naar mijn ouders en een heleboel studiegenoten ook (leuk he, een hbo-opleiding in de dierrichting :D )

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:39

Lisann__ schreef:

Ik was weliswaar geen student, maar ook ik nam met zeer grote regelmaat mijn kat mee naar mams & paps vanaf mijn kleine kamertje. Kat vond het geweldig. Vooral toen mijn ouders ook katten gingen kopen. Leuk spelen :):)
Inmiddels weet hij niet beter en gaat hij daarheen als ik op vakantie ga. Ik heb sinds begin dit jaar een eigen huisje en sinds een paar maanden een kitten erbij. Ook die gaat nu mee en vind het ook leuk (groter huis en de trap is een zeer groot succes :') )

TS je hebt van die lage open kattenbakken, hele kleintjes. Kost een paar euro en is voldoende voor een weekendje.

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 19:54

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken! Gelukkig heeft mijn vriend een kattenbak kunnen halen, dus probleem is opgelost! Poes lijkt reizen helemaal niet erg te vinden, ligt heerlijk te slapen of om zich heen te kijken! :)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:01

Och wat grappig, moet je ook een plaatsbewijs voor hebben eigenlijk?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:02

Een afwasteiltje of een schoenendoos, grit of zand erin, et voila! :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:11

Een vriendin van mij reisde minstens 1x per maand een lang weekend van Zuid-Holland naar Friesland.
Eerst met bus/trein, later in een auto.
Kat vond het allemaal prima, en voelde zich in beide huizen thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:20

Mijn kat ging vroeger in het weekeinde ook gewoon mee van mijn studentenkamer naar mijn ouders. Geen centje pijn. Gewoon van kitten af aan leren om zoet in het mandje of aan het riempje mee te gaan.
Beestje ging ook gewoon altijd mee op de boot in de weekeinden en vakanties. En naar de camping.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:42

een afwasbak bij de blokker, action halen, kan prima als tijdelijke bak en kost geen ...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:44

CharlotteCC schreef:
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken! Gelukkig heeft mijn vriend een kattenbak kunnen halen, dus probleem is opgelost! Poes lijkt reizen helemaal niet erg te vinden, ligt heerlijk te slapen of om zich heen te kijken! :)

Mooi!