Fairytales schreef:Ik heb wel eens verhalen gehoord over dat de Britse Korthaar een ras is waar mensen met allergie beter tegen zouden kunnen. Echter ben ik zelf zwaar allergisch voor katten (ik hoef ze maar even te aaien of ik zit al te niezen), en had deze allergische reacties ook bij de Britse Korthaar van mijn oom even erg, dus of het verhaal waar is durf ik niet zeker te stellen. Daarnaast schijnt het dat je niet allergisch bent voor de haren, maar voor de huidschilfers van een kat. Ik zou er zelf niet zomaar aan beginnen. Want stel je neemt een kat in huis, en je broertje begint na een tijd allergische reacties te vertonen, doe je de kat dan weer zomaar weg? Dat wil je dan ook niet lijkt mij.
Nee dat klopt, maar we gaan dan sowieso een paar keer kijken bij die poesjes en als hij dan geen allergische reactie vertoont (dat merk je pas na een paar dagen af en toe bij katten zijn) zouden we het kunnen overwegen. Maar mensen met paardenallergie zijn toch ook allergisch voor de huidschilfers?