De situatie momenteel: onze konijnen zitten 24/7 buiten, zijn geboren in een schuur en bij ons meteen naar buiten gegaan. Ze hebben beschikking over een wat kleiner binnenhok, waar ze boven een lekkere laag stro hebben, een hooiruif en water. Met een trappetje naar beneden komen ze onder het hok uit, en kunnen ze de ren in.
Het hok en de ren is aan 2 kanten beschut door een schutting en schuur, en dus aan 2 kanten open (het binnenhok natuurlijk aan 3 kanten dicht en 1 kant open).
Wat mijn ideeen zijn voor de winter:
- een grote houten plaat maken voor bovenop de ren, zodat ze met veel sneeuw, ijzer en regen toch droog naar buiten kunnen en het hok schoner blijft
- een houten plaatje maken aan de voorkant van het binnenhok zodat ze met gure wind e.d. boven volledig beschut zitten aan alle kanten.
- Eventueel warme kruiken neerleggen bij erg koud weer maar ik ben bang dat ze die direct stuk knagen.
Ik zit nog in mijn maag met drinkflesje. Bevriest dit erg snel? En zo ja, wat kan een oplossing zijn daarvoor? Ik ververs iedere ochtend en avond het water.
Ik heb in principe niet de mogelijkheid de konijnen naar binnen te doen als het echt -10 wordt, en wil ze het liefst gewoon buiten houden. Bij nood zouden ze de schuur in kunnen maar handig is anders..
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die hun konijnen al wat winters buiten hebben
zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden? 
ga ik op letten!
Alleen de waterbakken 2x per dag verschonen.